USE OF SCRIBING AS AN ACTIVE LEARNING METHOD AT THE LESSONS WITH STUDENTS OF SPECIALTY "PHYSICAL EDUCATION"
Keywords:
students, scribing, visual thinking, active methods of teaching.Abstract
In the article, it is shown the importance of use of scribing as an active method of teaching. Revealed is the importance of visual thinking and its positive impact on the process of remembering. The examples of scribing use at the lessons with students are given. The authors argue that scribing methods should be used in learning theory, because it simplifies and accelerates the process of remembering and develops critical thinking.
References
Ажгибкова Т.Н. Научные основы применения структурно-логических схем при преподавании гуманитарных дисциплин в вузах [Текст] / Т.Н. Ажгибкова, В.В. Зверев, М.Л. Лебедева // Инновации в образовании. – 2005. – №3.– С. 13 – 27.
Василюк В. М. Значення розвитку креативності як акмеологічної інваріанти професіоналізму майбутнього фахівця з фізичної культури [Текст] / В.М. Василюк, О.О. Ярмощук // Наукові педагогічні проблеми фізичної культури. – 2014. – Вип. 12 (53). – С. 17–20.
Осадчий В.В. Інформаційно-комунікаційні технології у процесі розвитку візуального мислення майбутніх учителів [Текст] / В.В. Осадчий, К.П. Осадча // Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Сер.: Педагогіка. – 2014. – № 1. – С. 128 − 133.
Робинсон К. Новый взгляд на систему образования [Електронний ресурс] / К. Робинсон - Режим доступу до ресурсу: https: // www.youtube.com/watch?v=1G3Kyu_UbjQ.
Симоненко С. М. Візуальне мислення в структурі розвитку професійних музикальних здібностей [Електронний ресурс]/ С. М. Симоненко, Їнь Хуан // Наука і освіта. - 2012. - № 9. - С. 189-196. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2012_9_45.
Сорока Т.В. Скрайбінг як сучасна форма візуалізації навчального матеріалу [Електронний ресурс] / Т.В.Сорока // Географія. - Харків:ТОВ Видавнича група «Основа». - № 16 (284). – 2015. – Режим доступу: http://journal.osnova.com.ua/article/51806.
Ярмощук О.О. Використання мнемотехніки як активного методу навчання на заняттях зі студентами спеціальності «фізичне виховання [Текст] / О.О. Ярмощук, В.М. Василюк // Інноватика у вихованні – Рівне: РДГУ, 2016. – В.3. – С182-189.
Belousova L., Zhiteneva N. Visualization of learning material using technologies of skribing in teachers’professional activities // Physics and Mathematics Education : scientific journal. – 2016. – Issue 1 (7). – Р.39-47.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Олена Олександрівна Ярмощук, Василь Миколайович Василюк, Олена Олександрівна Демчук
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).