РЕАЛІЗАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ «ПОВСЮДНОГО НАВЧАННЯ U-LEARNING» ЗА ДОПОМОГОЮ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.1.2020.205448Анотація
Мета роботи. Розглянути концепцію мобільного навчання m-learning яка активно еволюціонує в концепцію повсюдного навчання u-learning (ubiquitous learning), безперервного процесу самовдосконалення за допомогою різноманітних інформаційних пристроїв від комп’ютера до смартфона чи планшета. Проаналізувати використання мобільних інформаційно-комунікаційних технологій як ефективного засобу надання доступу до освітнього контенту. Детально дослідити використання мобільних застосунків як перспективних та дієвих засобів доступу до освітніх ресурсів
в процесі самоосвіти. Методологія дослідження полягає в застосуванні комплексу загальнонаукових методів: аналізу, синтезу, логічного методу, методу візуалізації результатів дослідження. Дані методи дали можливість вивчити сутність досліджуваного предмету та аргументувати думку автора щодо окресленої проблеми. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про можливості мобільних технологій в процесі самоосвіти. Використання мобільних застосунків зберігає актуальність в процесі
самоосвіти, як важливий чинник отримання та поповнення знань, самовдосконалення особистості в професійній і непрофесійній сферах. Висновки. Шляхом аналізу мобільних застосунків освітнього спрямування, статистичних даних та відгуків щодо їх використання доведено популярність освітніх мобільних застосунків, які надають доступ до безкоштовних онлайн-курсів провідних науковців, лідерів думок та університетів світу. Обгрунтовано значення інтерактивності як чинника комплексного
підходу до забезпечення освітнього процесу, створення інформаційних продуктів на перетині науки, мистецтва та віртуальної реальності, запроваджуватя в освітній процес ігрових технологій та технологій доповненої реальності.
Ключові слова: мобільні застосунки, інноваційні мобільні технології, інтернет, суспільство знань, самоосвіта, u-learning, Україна.
Посилання
Bykov, V. Yu. (2013). Mobile space and mobile-oriented Internet environment: features of model representation and educational application. Informatsiini tekhnolohii v osviti. 17,9–37. URL: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/itvo_2013_17_3.pdf (last accessed: 06.12.2019) [in Ukrainian].
Vorotnykova, I. (2015). Mobile technologies in postgraduate pedagogical education. 2015. URL: http://
elibrary.kubg.edu.ua/12430/1/Vorotnykova%20Mom%20techIITNZ42015.pdf (last accessed: 13.12.2019) [in Ukrainian].
Horbatiuk, R., Tulashvili, Yu. Y. (2013). Mobile learning as a new technology of higher education. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Pedahohika, sotsialna robota». 2013.
Vypusk 27. С.31-34. URL: ttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/1815/1/Мобільне%20навчання%20 як%20нова%20технологія%20вищої%20освіти.pdf (last accessed: 8.12.2019) [in Ukrainian].
Hordiienko T. (2018). It's never too late: 5 platforms for self-education. MediaSapiens: veb-sait. URL:https://ms.detector.media/web/online_media/nikoli_ne_pizno_5_osvitnikh_platform_dlya_samoosviti/
(last accessed: 18.12.2019).
Markozova O. O. (2016). Lifelong learning is a necessary prerequisite for achieving a person's life success. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Iurydychna akademiia Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho» . Seriia :
Politolohiia. № 2. p. 198-205. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnuuaup_2016_2_19 (last accessed: 11.12.2019).
Mishakina, P. (2012). New trends in organization of scientific and communication activities in the Internet. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury.36. URL: www.nbuv.gov.ua/portal/.../36-2-20.pdf
(last accessed: 11.12.2018) [in Ukrainian].
Skrypka, H. (2015). The use of mobile apps for conducting research studies in the study of subjects of the natural-mathematical cycle. Komp’iuter u shkoli ta sim’i.3,28–31[in Ukrainian].
Shtanko, V. I. (2008). Modern information and computer technologies as a factor of the transformation of socio-cultural reality. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu im. V. N. Karazina : [zb. nauk. pr.]. Khark. nats. un-t im. V. N. Karazina. Kh.22–31 [in Ukrainian].
Alsheail, A. (2010). Teaching English as a Second/Foreign Language in a Ubiquitous Learning Environment: A Guide for ESL/EFL Instructors. MA Project. Californnia State University, Chico [in English].
Бондаренко В.І. 143
Google Play : веб-сайт. (2019а). URL: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.udemy.
android. (last accessed: 12.12.2019). [in English].
Google Play: website. (2019б) URL: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prometheus.
android (last accessed: 12.12.2019). [in Ukrainian].
Google Play: website. (2019в). URL: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.duolingo.
(last accessed: 12.12.2019). [in English].
Google Play: website. (2019г). URL: https://play.google.com/store/apps/details?id=free.langame_
ua.rivex. (last accessed: 12.12.2019). [in Ukrainian].
Google : website. (2019д). URL: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.civitas.
quantumphysics&hl=uk. (last accessed: 12.12.2019). [in Ukrainian].
Google Play : website. (2019е). URL: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.
vitotechnology.StarWalk&hl=ru(last accessed: 12.12.2019). [in English].
Traxler J. (2007). Defining, Discussing, and Evaluating Mobile Learning : The moving finger writes
and having writ… International Reviewof Researchin Openand Distance Learning. Volume 8. Number 2. URL: http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/346/875(last accessed: 2.12.2019). [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Victoria Bondarenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.