РЕАЛІЗАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ «ПОВСЮДНОГО НАВЧАННЯ U-LEARNING» ЗА ДОПОМОГОЮ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Victoria Bondarenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.1.2020.205448

Анотація

Мета роботи. Розглянути концепцію мобільного навчання m-learning яка активно еволюціонує в концепцію повсюдного навчання u-learning (ubiquitous learning), безперервного процесу самовдосконалення за допомогою різноманітних інформаційних пристроїв від комп’ютера до смартфона чи планшета. Проаналізувати використання мобільних інформаційно-комунікаційних технологій як ефективного засобу надання доступу до освітнього контенту. Детально дослідити використання мобільних застосунків як перспективних та дієвих засобів доступу до освітніх ресурсів
в процесі самоосвіти. Методологія дослідження полягає в застосуванні комплексу загальнонаукових методів: аналізу, синтезу, логічного методу, методу візуалізації результатів дослідження. Дані методи дали можливість вивчити сутність досліджуваного предмету та аргументувати думку автора щодо окресленої проблеми. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про можливості мобільних технологій в процесі самоосвіти. Використання мобільних застосунків зберігає актуальність в процесі
самоосвіти, як важливий чинник отримання та поповнення знань, самовдосконалення особистості в професійній і непрофесійній сферах. Висновки. Шляхом аналізу мобільних застосунків освітнього спрямування, статистичних даних та відгуків щодо їх використання доведено популярність освітніх мобільних застосунків, які надають доступ до безкоштовних онлайн-курсів провідних науковців, лідерів думок та університетів світу. Обгрунтовано значення інтерактивності як чинника комплексного
підходу до забезпечення освітнього процесу, створення інформаційних продуктів на перетині науки, мистецтва та віртуальної реальності, запроваджуватя в освітній процес ігрових технологій та технологій доповненої реальності.
Ключові слова: мобільні застосунки, інноваційні мобільні технології, інтернет, суспільство знань, самоосвіта, u-learning, Україна.

Посилання

Bykov, V. Yu. (2013). Mobile space and mobile-oriented Internet environment: features of model representation and educational application. Informatsiini tekhnolohii v osviti. 17,9–37. URL: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/itvo_2013_17_3.pdf (last accessed: 06.12.2019) [in Ukrainian].

Vorotnykova, I. (2015). Mobile technologies in postgraduate pedagogical education. 2015. URL: http://

elibrary.kubg.edu.ua/12430/1/Vorotnykova%20Mom%20techIITNZ42015.pdf (last accessed: 13.12.2019) [in Ukrainian].

Horbatiuk, R., Tulashvili, Yu. Y. (2013). Mobile learning as a new technology of higher education. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Pedahohika, sotsialna robota». 2013.

Vypusk 27. С.31-34. URL: ttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/1815/1/Мобільне%20навчання%20 як%20нова%20технологія%20вищої%20освіти.pdf (last accessed: 8.12.2019) [in Ukrainian].

Hordiienko T. (2018). It's never too late: 5 platforms for self-education. MediaSapiens: veb-sait. URL:https://ms.detector.media/web/online_media/nikoli_ne_pizno_5_osvitnikh_platform_dlya_samoosviti/

(last accessed: 18.12.2019).

Markozova O. O. (2016). Lifelong learning is a necessary prerequisite for achieving a person's life success. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Iurydychna akademiia Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho» . Seriia :

Politolohiia. № 2. p. 198-205. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnuuaup_2016_2_19 (last accessed: 11.12.2019).

Mishakina, P. (2012). New trends in organization of scientific and communication activities in the Internet. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury.36. URL: www.nbuv.gov.ua/portal/.../36-2-20.pdf

(last accessed: 11.12.2018) [in Ukrainian].

Skrypka, H. (2015). The use of mobile apps for conducting research studies in the study of subjects of the natural-mathematical cycle. Komp’iuter u shkoli ta sim’i.3,28–31[in Ukrainian].

Shtanko, V. I. (2008). Modern information and computer technologies as a factor of the transformation of socio-cultural reality. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu im. V. N. Karazina : [zb. nauk. pr.]. Khark. nats. un-t im. V. N. Karazina. Kh.22–31 [in Ukrainian].

Alsheail, A. (2010). Teaching English as a Second/Foreign Language in a Ubiquitous Learning Environment: A Guide for ESL/EFL Instructors. MA Project. Californnia State University, Chico [in English].

Бондаренко В.І. 143

Google Play : веб-сайт. (2019а). URL: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.udemy.

android. (last accessed: 12.12.2019). [in English].

Google Play: website. (2019б) URL: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prometheus.

android (last accessed: 12.12.2019). [in Ukrainian].

Google Play: website. (2019в). URL: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.duolingo.

(last accessed: 12.12.2019). [in English].

Google Play: website. (2019г). URL: https://play.google.com/store/apps/details?id=free.langame_

ua.rivex. (last accessed: 12.12.2019). [in Ukrainian].

Google : website. (2019д). URL: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.civitas.

quantumphysics&hl=uk. (last accessed: 12.12.2019). [in Ukrainian].

Google Play : website. (2019е). URL: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.

vitotechnology.StarWalk&hl=ru(last accessed: 12.12.2019). [in English].

Traxler J. (2007). Defining, Discussing, and Evaluating Mobile Learning : The moving finger writes

and having writ… International Reviewof Researchin Openand Distance Learning. Volume 8. Number 2. URL: http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/346/875(last accessed: 2.12.2019). [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-10

Номер

Розділ

Статті