РОЗВИТОК РАННЬОГО МУЗИЧНОГО РАДІОМОВЛЕННЯ У КОНТЕКСТІ ЕВОЛЮЦІЇ ЗАСОБІВ АУДІОЗАПИСУ (ДО 1970-Х РОКІВ)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.4.2020.227088Анотація
Мета роботи полягає у визначенні етапів розвитку музичного радіомовлення та розкритті їх особливостей в контексті еволюції засобів аудіозапису. Методологія дослідження полягає у застосуванні загальнонаукових та спеціальних методів, а саме: інформаційний та системний підходи, термінологічний та історичний методи, а також методи аналізу та узагальнення вихідної інформації, порівняння та взаємозв’язку теорії і практики. Наукова новизна. Доведено значимість музичних ресурсів у розвитку радіомовлення та уточнено ранні етапи розвитку музичного радіомовлення у контексті еволюції засобів аудіозапису. Висновки. Радіо відіграло одну з провідних ролей у музичній сфері і, навпаки, – без музики радіомовлення не отримало відповідного технічного розвитку і відповідно – не набуло б такого впливу на суспільство. Кластери музичних радіозаписів на правах підсистем долучені до метасистеми інформаційних комунікацій. У союзі з музикантами виступали видавці музики, які представляли тоді найбільш впливову частину галузі. У момент народження радіо ноти були головним музичним товаром, а автори пісень – справжніми зірками. Однак, коли весь світ замість нот почав купувати платівки, влада з рук видавців та піснярів перейшла до компаній грамзапису і співробітничав з ними виконавцям. Музичне радіомовлення на ранньому етапі існування пройшло еволюційний шлях від музичного телеграфа (1876), перших радіошоу з магнітним записом (1914), бурхливого розвитку радіотехніки та техніки звукозапису (1920–1940 рр.), 3-хвилинних рок-н-ролів з кустарних платівок (1950-ті рр.) до «піратської музики», мовлення якої відбувалося з морських судів (1960-ті рр.). Дослідження історико-культурних передумов становлення та розвитку музичного радіомовлення на ранньому етапі у контексті еволюції засобів аудіозапису дозволило визначити три основні етапи: «пошуковий» (1870–1920), 2) «конкурентний» (початок 1920-х – друга половина 1940-х рр.), 3) «вінілово-стрічковий» (перша половина 1950-х – 1970-ті рр.). Під поняттям «музичне радіомовлення» пропонується розуміти технологічні засоби звукової передачі необмеженому числу слухачів музичних композицій та/або іншої музичної інформації в радіоефірі, також мережами дротового радіомовлення або в мережах з пакетною комутацією, класифікуючи їх на «активні фонограми» (підготовлені до трансляції та такі, що транслюються) та «пасивні фонограми» (виконали функціональну роль і передано до архіву).
Ключові слова: архів; грамзапис; зберігання; музика; цифрування; радіо.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.