Діяльність українських масмедіа під час російсько-української війни

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.2.2022.263976

Анотація

Мета роботи. Дослідження пов’язане з аналізом діяльності українських масмедіа під час російської окупації та висвітленням їхньої ролі в інформаційній боротьбі з початку війни й дотепер. Методологія дослідження включає застосування описового методу, методу аналізу й синтезу для виявлення значущості функціювання масмедіа в суспільстві. Наукова новизна полягає в тому, що в статті з’ясовано основні аспекти діяльності українських масмедіа з початку повномасштабного російського вторгнення на територію нашої держави, закцентовано на зміні їхнього інформаційного контенту, обґрунтовано посилення його патріотичного спрямування, проаналізовано появу нових виражальних засобів, що наповнюють мовну практику медіа актуальним змістом. Висновки. Детальний аналіз діяльності українських медіа під час російської окупації виявив важливість медійної комунікації, яка значно посилилася за цей період, що не тільки уможливлює збільшення інформаційного продукту, а й сприяє зростанню інформованості суспільства загалом. Змінилися тематика й наповнення контенту: головна увага зараз спрямована на інформацію про перебіг воєнних подій, реакцію світової спільноти на них, створення нових форм телевізійного та радіоефіру, публікацію патріотичних творів, зміну в змісті рекламної продукції тощо. Зазначено також модифікації, наявні в українській мові, як реакцію на страшні події сьогодення: перегрупування лексики, поява нових виражальних засобів, закріплення нових мовних норм тощо. Сучасні масмедіа, виконуючи інформаційну та соціальну функції, інтегрують традиційну систему духовних цінностей українського суспільства у світовий інформаційний простір.

Ключові слова: масмедіа, соціальні мережі, інформаційний контент, неологізми, ідіома, обсценна лексика.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-06

Номер

Розділ

Статті