Дистанційне навчання бібліотечних працівників Національної академії наук України: теоретико-методологічні засади

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.2.2022.263978

Анотація

Метою дослідження є обґрунтування теоретико-методологічних засад дистанційного навчання  як складника системи підвищення кваліфікації бібліотечних працівників наукових установ Національної академії наук України. Методологічну основу статті становили формально-логічний та соціально-комунікаційний підходи; методи аналізу і синтезу, когнітивний та метод узагальнення, що уможливило достеменно реалізувати мету дослідження. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні теоретико-методологічних засад дистанційного навчання бібліотечних працівників наукових установ Національної академії наук України. Запропоновано авторське визначення поняття «дистанційне навчання бібліотечних працівників». Висновки. Чільними принципами дистанційного навчання бібліотечних працівників мережі Національної академії наук України визначено такі: досягнення результату; розвиток на основі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій; системність інноваційного розвитку; спадковість та дотримання традицій; креативність; стимулювання міжособистісного спілкування. Дистанційне навчання бібліотечних працівників – це форма навчання з метою опанування новими фаховими знаннями, засвоєння інноваційних професійних компетенцій, підвищення інтелектуального рівня, розвитку творчих здібностей та розкриття пізнавального потенціалу, що сприяє підвищенню ефективності роботи в різних, зокрема й несприятливих, умовах зовнішніх впливів, із використанням комп’ютерних і телекомунікаційних технологій, які забезпечують інтерактивну взаємодію учасників за допомогою різних навчальних заходів (семінар, лекція, вебінар, курс, консультація тощо). Важливими для підвищення професійної кваліфікації є галузеві вебінари, які проводять практики бібліотечної справи як національних, так і обласних бібліотек.

Ключові слова: дистанційне навчання, підвищення кваліфікації, бібліотечний працівник, Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Національна академія наук України.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-06

Номер

Розділ

Статті