Бібліотека як середовище навчання і самоуправління навчанням в умовах сьогодення (на прикладі Бібліотеки-студії «ДіМ» Центральної бібліотеки для дітей м. Луцька)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.2.2023.284652Анотація
Мета дослідження – вивчити освітній потенціал сучасної бібліотеки, що створює умови для факультативного навчання та самоосвіти; проаналізувати діяльність і форми роботи Бібліотеки-студії «ДіМ» Центральної бібліотеки для дітей м. Луцька як середовища процесу навчання та самоуправління навчанням в умовах сьогодення. Методологія дослідження ґрунтується на методах наукового аналізу та синтезу, що дало змогу узагальнити фактичний матеріал і зробити висновки. Застосовано також метод інформаційного моніторингу для вивчення нових форм бібліотечної діяльності. Наукова новизна нашого дослідження полягає у вивченні досвіду трансформації бібліотеки для створення середовища навчання і самоуправління навчанням в умовах воєнного стану. На прикладі проєкту Бібліотека-студія «ДіМ» Центральної дитячої бібліотеки м. Луцька вперше репрезентовано сучасну модель книгозбірні як багатофункціонального інформаційно-культурного центру, що інтегрує до сучасних систем соціальних комунікацій і формує вектори самоосвіти користувачів. Висновки. У науковій розвідці з’ясовано, що сучасні бібліотеки створюють комфортне середовище для культурного, освітнього розвитку громадян, навіть у період воєнного стану. Інноваційні форми роботи забезпечують широкий спектр інформаційних, освітніх послуг. Прикладом таких змін є реалізований проєкт Центральної бібліотеки для дітей м. Луцька Бібліотека-студія «ДіМ», яка пропонує ефективні форми роботи для інтелектуального та творчого розвитку здобувачів освіти.
Ключові слова: бібліотека, освітній простір, самоуправління навчанням, інформаційна послуга, освітня послуга, бібліотечний проєкт.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Тетяна Жалко , Наталія Ляшук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.