Використання відеостримінгу та відеохостингу університетськими бібліотеками США для підтримки освітньо-наукової діяльності
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.2.2023.284654Анотація
Мета роботи – розкрити особливості та виявити актуальні проблеми використання відеостримінгу й відеохостингу в межах роботи американських університетських бібліотек, спрямованої на підтримку освітньо-наукової діяльності викладачів і студентів на сучасному етапі. Методологія дослідження базується на застосуванні загальнонаукових та спеціальних методів пізнання, зокрема термінологічного, системного підходу, аналізу, синтезу та логічного методу. Також використано теорію активних систем і теоретичні підходи до формування та функціонування інформаційно-освітнього середовища університету. Наукова новизна статті полягає в розширенні уявлень про університетську бібліотеку як технологічну систему та її внесок у формування інформаційно-освітнього середовища закладу вищої освіти за допомогою таких вебінструментів як відеостримінг й відеохостинг. Висновки. У ХХІ столітті університетські бібліотеки постають каталізаторами інновацій, ключовими структурними підрозділами закладів вищої освіти та «активними системами», які підвищують ефективність освітньо-наукової діяльності викладачів і студентів, створюючи фізичні та віртуальні центри споживання і виробництва знань. На прикладі аналізу діяльності бібліотек американських університетів і коледжів на сучасному етапі з’ясовано, що вони активно опановують відеостримінг і відеохостинг для підтримки наукових досліджень, викладання та обміну своїми відеоколекціями. Розглянутий американський досвід виявив чимало як прогресивних кроків у використанні відеостримінгу й відеохостингу університетськими бібліотеками, так й актуальних проблем, пов’язаних із захистом авторських прав, умовами та вартістю ліцензування, доступністю потокового формату, якістю зображення тощо. Відеостримінг і відеохостинг надалі відіграватимуть все вагомішу роль у розвитку відеоколекцій університетських бібліотек.
Ключові слова: США, університетська бібліотека, відеостримінг, відеохостинг, бібліотечні послуги, відеоконтент.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Юлія Куліш
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.