Соціальні медіа як джерело дослідницької інформації

Автор(и)

  • Людмила Доскіч

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.3.2023.290993

Анотація

Мета статті – на основі аналізу зарубіжних і вітчизняних публікацій продемонструвати як соціальні медіа стають додатковим джерелом отримання дослідницької і практичної інформації різного спрямування. Методологія дослідження базується на інклюзивному використанні загальнонаукових (аналізу, синтезу, порівняння, описовий, узагальнення) та спеціальних методів дослідження, зокрема інформології та науки соціальних комунікацій. Не останнє значення мали бібліографічний метод, методи опрацювання текстової інформації та контент-аналіз наукових інформаційних ресурсів. Наукова новизна дослідження полягає в актуалізації уваги щодо практично-дослідницьких можливостей соціальних медіа як джерела основної або допоміжної інформації. Висновки. Тематика публікацій, які репрезентують можливості використання соціальних мереж як джерела інформації для різноманітних цілей, досить широка і є цікавою як для науковців, так і для маркетологів та інших фахівців. Загалом відстежено дві важливі тенденції: по-перше, незважаючи на те, що більшість користувачів (наприклад 76,6% українців) користуються соціальними мережами для отримання інформації та спілкування, дедалі більше зростає їхня роль як джерела інформації для практичного застосування в роботі, проведення різноманітних досліджень, презентації висновків про різні факти й тенденції, які переважають у суспільному житті, а також з метою вдосконалення маркетингових чи бізнес-проєктів. По-друге, можливо, з огляду на актуалізацію першої тенденції, останнім часом інтенсифікувалися дослідження, які представляють аналіз публікацій, присвячених використанню соціальних мереж з багатовекторною метою в різних сферах, наприклад в освіті, туризмі та ін. Останнє дає можливість швидше зорієнтуватися у великому масиві публікацій та визначитися з тими, які можуть стати корисними для реалізації дослідницьких, робочих чи бізнесових завдань, пов’язаних з необхідністю аналізу інформації із соціальних мереж з метою концептуалізації у відповідних висновках.

Ключові слова: соціальні мережі, наукові публікації, дослідження, інформація, користувачі.

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-15

Номер

Розділ

Статті