Лінгвістичні аспекти оптимізації соціальної реклами як виду масової комунікації

Автор(и)

  • Оксана Бугайова

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.3.2023.290997

Анотація

Мета дослідженняна основі аналізу текстів українськомовної соціальної реклами окреслити чинники, урахування яких сприятиме підвищенню соціорекламного впливу на аудиторію. Методологія дослідження базується на використанні: функційного методу, що дав змогу окреслити значення соціальної реклами в забезпеченні стабільного розвитку громадянського суспільства; методів аналізу та синтезу – з метою виявлення ролі мовленнєвих засобів у соціорекламній комунікації; методу узагальнення – задля фіксації загальних ознак текстів соціальної реклами та на їх основі визначення лексико-семантичних і стилістичних прийомів, що здійснюють прогнозований рекламником вплив на аудиторію. Наукова новизна статті полягає в тому, що в ній виділено й аргументовано мовленнєві складники, які впливають на ефективність соціальної реклами як інструменту, який дає змогу спрямовувати увагу суспільства на важливі проблеми та коригувати його дії в їх вирішенні. Висновки. Соціальна реклама як важлива складова масової комунікації потребує власного підходу (відмінного від інших видів реклами) до структурування текстів, що зумовлено її прагматичною метою – формувати громадську думку з різних актуальних для суспільства питань. Важливо тексти соціальної реклами формувати відповідно до лінгвоментальності реципієнтів, наявного в них психоемоційного досвіду й очікувань. Об’єктами для прагматичного впливу текстів соціальної реклами є передусім підсвідомі стани людини, її глибинні потреби, зміна яких стає рушієм для дій – усвідомлених реакцій. Посилання на думку авторитетної особистості; толерантне висвітлення порушених тем; лаконічність, ємність і зрозумілість тексту звернення; доцільне використання лексико-граматичного та стилістичного арсеналу мови: частин мови і їх форм, тематично маркованих, споріднених лексем, синонімів, антонімів, а також метафор, порівнянь, повторів, гри слів – урахування цих аспектів при структуруванні текстів соціальної реклами сприятиме оптимізації цього виду масової комунікації, підвищенню її дієвості.

Ключові слова: масова комунікація, тексти соціальної реклами, національна лінгвоментальність, прагмалінгвістичний вплив, маніпуляція, свідомість, підсвідомість, лексика.

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-15

Номер

Розділ

Статті