ЕКОЛОГІЧНІ ІМПЕРАТИВИ ФУНКЦІОНУВАННЯ СИСТЕМИ ЗЕМЛЕКОРИСТУВАННЯ В ГАЛУЗІ АВТОМОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ ТА ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА
DOI:
https://doi.org/10.33730/2310-4678.1.2019.170600Ключові слова:
землекористування, автомобільний транспорт, автомобільні дороги, придо- рожні смуги, навколишнє природне середовищеАнотація
Досліджено основні показники оцінки роботи автомобільного транспорту в структурі інших видів транспорту, розглянуто вплив автомобільного транспорту на компоненти біосфери, про- аналізовано основні джерела забруднення автомобільним транспортом навколишнього природного середовища, в т.ч. придорожніх смуг. Розглянуто та проаналізовано джерела впливу, характер та спрямованість землекористування в галузі автомобільного транспорту, надано пропозиції щодо покращення його екологічної складової. Зважаючи на те, що процес розвитку транспорт- ної інфраструктури сприяє прискореному соціально-економічному, екологічно збалансованому розвитку країни, а транспорт та автомобільні дороги є каркасом для забезпечення діяльності держави загалом, значна увага приділяється критеріям роботи транспорту, як-от: обсяг пере- везення вантажів, вантажообіг, співвідношення видів транспорту у вантажних перевезеннях, обсяг перевезення пасажирів, пасажирообіг в економічному аспекті, впливу автотранспорту та користування автомобільними дорогами як на придорожні смуги, так і на навколишнє природне середовище загалом, що призводить до непоправних наслідків. Зважаючи що, з одного боку, авто- мобільний транспорт позитивно впливає на економічні показники розвитку країни, а з іншого — призводить до негативного впливу на довкілля, екобезпечне землекористування наразі має низку проблем, розв’язання яких неможливе без постійної уваги та контролю органів місцевого само- врядування та держави загалом. Наразі необхідним є впровадження заходів, які зможуть істотно вплинути на екологічну ситуацію у дорожньому господарстві.
Посилання
The official site of the State Statistics Service of Ukraine. [Electronic source]. URL: http: http://www.ukrstat.gov.ua/ (In Ukr.)
Boichenko, S. & Zaporozhets, O. (2017). Transportna ekolohiya navchal’nyy posibnyk [Transport ecology manual]. Kyiv: Center for Educational Literature. 508. (In Ukr.)
Boichenko, S.V., Radomskaya, M.M. & Chernyak, L.M. (2014). Aviation Ecology [Aviatsiyna ekolohiya]. Kiev: NAU. 152. (In Ukr.)
Aksenov O.F., Kulik M.S. &Yanovsky L.S. (2015). Aviatsiyna khimmotolohiya: palyva dlya aviatsiynykhdvyhuniv. Teoretychni ta inzhenerni osnovy zastosuvannya [Aviation chemotology: fuel for aviation engines. Theoretical and engineering bases of application]. Kiev: NAU. 560. (In Ukr.)
Vanchur, R. B. (2011), «Experimental studies of the content of heavy metals in the protection zones of highways. Geoinformation monitoring of the environment: GPS and GIS-technologies», Zbirnyk materialiv XV mizhnarodnoyi naukovo tekhnichnoho sympoziumu [XY materials collection of the international scientific and technical symposium], Mіzhnarodnyy naukovo tekhnichnay sympozium, Lviv Polytechnic, Lviv, Ukraine, pp. 224-227. (In Ukr.)
Korsun S.G. (1998). Zabrudnennya sil’s’kohospodars’kykh roslyn svyntsem v umovakh riznykh typiv gruntiv [Contamination of agricultural plants with lead in conditions of different types of soilsb]. Agroecology and Biotechnology [Agroecology and Biotechnology], 2, 98–102. (In Ukr.)
Ministry of Regional Development, Construction and Housing and Communal Services of Ukraine (2015), «DBN V.2.3-4: 2015 Motorways Part I. Designing Part II. Construction Database», Retrieved from: http: //kbu.org.ua/assets/app/documents/dbn2/74.1.%20DBN%20V.2.3-4~2015 (date of accesse: 21.12.2018). (In Ukr.)
Perovych L. (2011). Influence of road transport on pollution of land resources [Vplyv avtomobil’noho transportu na zabrudnennya zemel’nykh resursiv], Modern achievements in geodetic science and production [Modern achievements of geodesic science and production], 21, 102–109. (In Ukr.)
State agency of automobile departments of Ukraine (2012), «Ecological requirements for highways », Retrieved from: http: http://kbu.org.ua/assets/app/documents/dbn2/122.1.pdf (date of accesse: 06.01.2019). (In Ukr.)
Novakovska, I. (2018). Economica zemlekorustyvannia: navch.posibnyk [Land Use Economics. Tutorial]. Kyiv: Agrarnaya Nauka. 400. (In Ukr.)
Novakovska, I. (2016). Upravlinnia mis’kum zemlekorustyvanniam: monohrafiya.[ Urban Land Management: Monograph]. Kyiv: Agrarnaya Nauka. 306. (In Ukr.)
The Verkhovna Rada of Ukraine (2001), The Law of Ukraine «On Automobile Transport», Retrieved from: http: //zakon.rada.gov.ua/laws/show/2344-14 (date of accesse: 05.01.2019).
The Verkhovna Rada of Ukraine (1992), The Law of Ukraine «On the Protection of the AtmosphericAir», Retrieved from: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2707-12 (date of accesse: 27.12.2018).
The Verkhovna Rada of Ukraine (2017), The Law of Ukraine «On Environmental Impact Assessment», Retrieved from: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2059-19 (date of accesse: 25.12.2018).
The Verkhovna Rada of Ukraine (2003), The Law of Ukraine «On the protection of land», Retrieved from: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/962-15 (date of accesse: 15.12.2018).
The Verkhovna Rada of Ukraine (1991), The Law of Ukraine «On the protection of the environment», Retrieved from: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1264-12 (date of accesse: 10.12.2018)
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).