Система функціонування екологічного маркетингу в біотехнологічному виробництві
DOI:
https://doi.org/10.33730/2310-4678.2.2020.208768Ключові слова:
сільське господарство, екологічні потреби, сталий розвиток, екологічно орієнтоване виробництвоАнотація
Статтю присвячено висвітленню сутності екологічного маркетингу в біотехнологічному виробництві. Розглянуто екологічний маркетинг з позиції окремої функції управління та її визначення як управлінської діяльності, спрямованої на задоволення екологічно орієнтованого попиту на товари та послуги, яка ґрунтується на принципах екологічної справедливості та екологічної ефективності. Висвітлено еволюційний розвиток екологічного маркетингу як самостійної концепції та її становлення в біотехнологічному виробництві. Визначено основні категорії потреб в контексті екологічного маркетингу. Виявлено, що похідною концепцією екологічного маркетингу стала концепція соціально-етичного маркетингу і, як засвідчили результати дослідження, не можна їх ототожнювати через різницю в принципах, механізмах та інструментах, стратегічних підходах, що передбачають не лише короткострокове позиціонування, а системний екологічно орієнтовний підхід в менеджменті та на кожному з етапів виробництва з метою забезпечення не лише якості кінцевих продуктів, а і збереження належного стану природних ресурсів сільського господарства. Наведено особливості біотехнологічних товарів відповідно до екологічних потреб. Охарактеризовано передумови функціонування екологічного маркетингу в екологічно орієнтовному сільському господарстві. Визначено, що основними передумовами була вимога суспільства в якісному та безпечному харчуванні та занепокоєння станом навколишнього природного середовища і негативним впливом на нього з боку сільськогосподарських виробників. Приділено увагу оцінці становлення екологічних потреб в біотехнологічному виробництві, визначено етапи становлення цих потреб, а також визначено та охарактеризовано ключові особливості потреб індивідів на кожному з цих етапів.
Посилання
American Marketing Association. Available at: www.MarketingPower.com
Voronetska, I.S. (2011). Osoblyvosti formuvannia ekolohichnoho marketynhu v ahrarnomu sektori ekonomiky [Features of the formation of environmental marketing in the agricultural sector of the economy]. Economist. No. 10, pp. 26–28 [In Ukrainian].
Vichevych, A.M., Vaidanych, T.V., Didovych, I.I., Didovych, A.P. (2002). Ekolohichnyi marketynh: navchalnyi posibnyk [Environmental marketing: textbook]. Lviv: UkrDLTU, 248 p [In Ukrainian].
Zinovchuk, N.V., Rashchenko, A.V. (2015). Ekolohichnyi marketynh: navch. posib. [Environmental marketing. Teaching]. Publishing House. I. Franko, 190 p [In Ukrainian].
Kotler, F. (2001). Marketing Management. 752 p [In Russian].
Kotler, F. (2007). Osnovy marketynhu [Fundamentals of Marketing]. William Publishing House, 656 p [In Russian].
Lamben, J. (1996). Stratehichnyy marketynh [Strategic marketing]. Moscow: Nauka, 532 p. [In Russian].
Lamben, J. (2006). Market-oriented management: strategic marketing and operational marketing. Peter, 800 p [In Russian].
Lazarenko, V. (2016). Sutnist ekolohichnoho marketynhu v ahrarnomu sektori ekonomiky [The essence of environmental marketing in the agricultural sector of the economy]. Balanced nature management. No. 2, pp. 59–65 [In Ukrainian].
Sadchenko, O. Kharichkov, S. (2007). Marketynh ekolohichno chystykh innovatsiy. Problemy upravlinnya innovatsiynym pidpryyemnytstvom ekolohichnoho spryamuvannya [Marketing of environmentally friendly innovation. Problems of management of innovative entrepreneurship of ecological direction]. Sumy, University book, pp. 225–233 [In Ukrainian].
Shkuratov, O. (2012). Mekhanizm upravlinnya ekolohichno chystym silskohospodarskym vyrobnytstvom [Management mechanism for environmentally friendly agricultural production]. Coll. Science. works of the Tavriya state. agrotechnologist. un-tu. No. 4 (20). pp. 328–334 [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).