Проблеми ціннісно-часового суспільного виміру економікоінформаційних і виробничих процесів маркетингу природокористування в агросфері України
DOI:
https://doi.org/10.33730/2310-4678.1.2022.255223Ключові слова:
земля і її природні ресурси, когнітивна земельна економіка, маркетинг, експансія, звершення, економіка, системаАнотація
Здійснено експериментально-аналітичні дослідження проблем ціннісно-часового виміру економіко-інформаційних і виробничих процесів маркетингу природокористування в агросфері України. Сформульовано основні передумови та шляхи розв’язання наявних проблем через функціонування системи суспільно спрямованого маркетингу (СССМ) — в процесі звершення земельної реформи в Україні– на основі чинних норм Конституції України як нової парадигми, що враховує дії об’єктивних законів живої і неживої природи та суспільства. Доведено, шо конституційно вмотивований соціально-економічний розвиток в Україні може відбуватимуться на базі здобутих науково-обґрунтованих знань «конституційного прагматизму» в рамках когнітивної земельної економіки, сутність якої наглядно вкладена у формі моделі-піраміди функціонування когнітивної земельної економіки — так званої Когнітивної Піраміди — Олександера Коваліва. Встановлено, що експансія внутрішніх і зовнішніх ринків вітчизняною високоліквідною продукцією, особливо органічними й екологічно чистим продуктами харчування, в формуванні яких беруть участь природні ресурси як природні об’єкти права власності Українського народу, сприяє генеруванню непозиченого інвестиційного капіталу нації, а також зростанню обсягів доданої вартості вітчизняної продукції, і як наслідок, — зростання обсягів національного чистого прибутку. Доведено, що СССМ виконує роль надважливого стимулятора зростання добробуту всіх громадян України, які є абсолютними співвласниками землі та її природних ресурсів як природних об’єктів права Українського народу, формуючи комфортний простір їхньої (громадян України) життєдіяльності — в чистому і здоровому довкіллі — у власній державі.
Посилання
Kovaliv, O. (2016). Zvershennia zemelnoi reformy v Ukraini: nova paradyhma [Completion of land reform in Ukraine: a new paradigm]. Kyiv: DIA [In Ukrainian]
Kovaliv, O. (2021). Nova paradyhma zvershennya zemelnoyi reformy v Ukrayini — cherez «kohnityvnu zemelnu ekonomiku [A new paradigm achieving land reform in Ukraine through the «Cognitive Land Economy]. Ukrainian Journal «Economist», 5, 10–23. [In Ukrainian]
Morozov, O. (2017) Vidnoshennia subjkt-obykt yk cilespilnyi effect y structyri ekonomichnoho prostoru [Subject-object relationship as a holistic effect in the structure of economic space]. Economist, 8, 30–34. [in Ukrainian]
Morozov, O.F. Shevchenko, M.M. (2020) Relation subject — object as «whole effect of management». Science and Innovation, 6, 12–19 [in English].
Lazarenko, V. (2016). Sutnist ekolohichnoho marketynhu v ahrarnomu sektori ekonomiky Instytutsionalne zabezpechennya realizatsiyi ekolohichnoho marketynhu v ahrarnomu sektori ekonomiky [The essence of environmental marketing in the agrarian sector of the economy]. Balanced Nature Management, 2, 26–41. [In Ukrainian]
Lazarenko, V. (2017). Instytutsionalne zabezpechennya realizatsiyi ekolohichnoho marketynhu v ahrarnomu sektori ekonomiky [Institutional support for the implementation of environmental marketing in the agricultural sector of the economy]. Balanced Nature Management, 4, 40–44 [In Ukrainian].
Lazarenko, V. (2016). Osoblyvosti ekolohichnoho marketynhu v ahrarnomu vyrobnytstvi [Features of environmental marketing in agrarian production: Proceedings of the III international scientific-practical conference]. (Ternopil March 24–25, 2016), 203–206 [In Ukrainian].
Lazarenko, V. (2016). Problemy vprovadzhennya kontseptsiyi ekolohichnoho marketynhu na pidpryyemstvakh ahrarnoho sektora Ukrayiny [Problems of implementation of the concept of ecological marketing at enterprises of agrarian sector of Ukraine]. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference (Kyiv, November 2–4, 2016), 132–135 [In Ukrainian].
Constitution of Ukraine of June 28, 1996. Information on the Verkhovna Rada of Ukraine, 1996, 30 [In Ukrainian].
Kovaliv, O. (2016), Teoretychno-metodolohichni zasady zvershennya zemel’noyi reformy v Ukrayini yak nova paradyhma [Theoretical and methodological principles of land reform in Ukraine as a new paradigm], WSPU PRACA EUROPEJSKA NR, 3 (10), 35–47.) [In Ukrainian].
Kovaliv, O. (2020). Holovna nevrehulovana v Ukrayini peredumova pohirshennya yakisnoho stanu pryrodnykh obyektiv [The main unregulated precondition in Ukraine is the deterioration of the quality of natural objects]. Balanced nature management, 4, 5–16 [In Ukrainian].
Kovaliv, O. (2021). «Cognitive land economy» as a way of accomplishment the objective laws of living and non-living nature and society. Balanced nature management, 2, 13–23 [in English].
Axelrod R. (1976) The structure of decision: The cognitive maps of political elites. Princeton, Princeton University Press, 1976. 404 p. [in English].
Kovaliv, O. (2019). Osoblyvi peredumovy podal’shoho rozvytku rynkovykh zemelnykh vidnosyn v ahrolandshaftakh Ukrayiny [Special preconditions for further development of market land relations in agrolandscapes of Ukraine]. Balanced Nature Management, 2, 164–172 [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).