Institutional support for the environmental marketing implementation into the agrarian sector of the economy
DOI:
https://doi.org/10.33730/2310-4678.4.2017.346279Keywords:
institutionalism, institutions, ecological marketing, mentalityAbstract
Illuminated the institutional tools to ensure implementation of the environmental concept of marketing in the agricultural sector. Characterized the relationship between formal and informal institutions in environmental marketing. Disclosed and analyzed the concept of «economic mentality»
References
Норт Дуглас. Институты, институциональные изменения и функционирование экономики / Д. Норт. — М.,1997. — 341 с.
Фуруботн Э.Г., Рихтер Р. Институты и экономическая теория. Достижения новой институциональной экономической теории / Э.Г. Фуруботн, Р. Рихтер. — СПб.: Издат. дом С.-Петерб. гос. ун та, 2005. — 702 с.
Хамінич С.Ю. Екологічний маркетинг: навч. посібник / С.Ю. Хамінич, О.Б. Півоварова, О.О. Кононова, І.О. Марковська. — Дніпропетровськ: Герда, 2015. — С. 9–10.
Гайдай Т.В. Парадигма інституціоналізму: методологічний контекст: монографія / Т.В. Гайдай. — К.: Вид.-полігр. центр «Київський університет». — 2008. — 296 с.
Бондаренко О.В. Українська національна економічна ментальність і «дух капіталізму» / О.В. Бондаренко. — Запоріжжя: — 2009. — С. 167–179.
Шкуратов О.І. Інституціональні засади організаційно-економічного забезпечення екологічної безпеки в аграрному секторі / О.І. Шкуратов, О.А. Слободенюк, О.І. Ступень // Збалансоване природокористування. — 2017. — № 1. — С. 117–123.
Downloads
Published
Issue
Section
License
- The authors reserve the right to authorship their work and pass the journal the right to publish this work under a Creative Commons Attribution License license, which allows other persons to freely distribute the published work with the obligatory The authors of the original work and the first publication of this magazine.
- The authors have the right to make independent additional agreements on the nonexclusive dissemination of the work in the form in which it was published by this magazine (for example, to post work in the company's electronic storage or to publish as a monograph) , subject to the first publication of the link to this journal.
- Journal policy allows and encourages the placement of authors on the Internet (for example, in the repositories of institutions or on personal websites) manuscript work as to the presentation of this manuscript to the editorial board and during its editorial processing, as it contributes to The productive scientific discussion and positively affects the efficiency and dynamics of citation published work (see The Effect of Open Access).