Institutional support for the environmental marketing implementation into the agrarian sector of the economy

Authors

  • V. Lazarenko Institute of Agroecology and Environmental Management of NAAS, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.33730/2310-4678.4.2017.346279

Keywords:

institutionalism, institutions, ecological marketing, mentality

Abstract

Illuminated the institutional tools to ensure implementation of the environmental concept of marketing in the agricultural sector. Characterized the relationship between formal and informal institutions in environmental marketing. Disclosed and analyzed the concept of «economic mentality»

References

Норт Дуглас. Институты, институциональные изменения и функционирование экономики / Д. Норт. — М.,1997. — 341 с.

Фуруботн Э.Г., Рихтер Р. Институты и экономическая теория. Достижения новой институциональной экономической теории / Э.Г. Фуруботн, Р. Рихтер. — СПб.: Издат. дом С.-Петерб. гос. ун та, 2005. — 702 с.

Хамінич С.Ю. Екологічний маркетинг: навч. посібник / С.Ю. Хамінич, О.Б. Півоварова, О.О. Кононова, І.О. Марковська. — Дніпропетровськ: Герда, 2015. — С. 9–10.

Гайдай Т.В. Парадигма інституціоналізму: методологічний контекст: монографія / Т.В. Гайдай. — К.: Вид.-полігр. центр «Київський університет». — 2008. — 296 с.

Бондаренко О.В. Українська національна економічна ментальність і «дух капіталізму» / О.В. Бондаренко. — Запоріжжя: — 2009. — С. 167–179.

Шкуратов О.І. Інституціональні засади організаційно-економічного забезпечення екологічної безпеки в аграрному секторі / О.І. Шкуратов, О.А. Слободенюк, О.І. Ступень // Збалансоване природокористування. — 2017. — № 1. — С. 117–123.

Published

2017-12-18

Issue

Section

Articles