Франчайзинг як форма активізації інноваційної діяльності підприємств АПК
DOI:
https://doi.org/10.33730/2310-4678.3.2021.246832Ключові слова:
агропромисловий комплекс, агрофраншиза, франчайзинг, інноваційна діяльністьАнотація
У статті досліджено особливості франчайзингу та його ролі в агропромисловому комплексі. Сьогодні агропромисловий комплекс в Україні побудований так, що підприємствам вижити поодинці дуже складно, а тим більше підприємству, яке тільки виходить на ринок при величезній кількості вже існуючих, які зарекомендували себе.
Метою цієї статті є аналіз розвитку франчайзингового підприємництва в агропромисловому комплексі та виявлення основних напрямів його розвитку.
Аналіз економічної літератури свідчить про те, що багато аспектів франчайзингу в агропромисловому комплексі поки що залишаються недостатньо вивченими. Незважаючи на кількість публікацій з цієї тематики, питання взаємодії франчайзингу з підприємствами малого та середнього бізнесу в Україні залишається відкритим. На основі аналізу наукових джерел у розглянуто теоретичні основи франчайзингу, узагальнено переваги та недоліки діяльності агропромислових підприємств на засадах франчайзингу. Обґрунтованість одержаних результатів обумовлено використанням загальнонаукових і спеціальних статистичних методів.
Для стійкого і динамічного формування франчайзингових відносин нами розроблений механізм розвитку франчайзингу в агропромисловому комплексі, що представляє собою сукупність інструментів реалізації, спрямованих на формування сприятливого для франчайзингу середовища в агропромисловому комплексі. Новизна запропонованого механізму розвитку франчайзингових відносин в агропромисловому комплексі полягає в комплексності заходів, реалізація яких дасть змогу встановити позитивну динаміку застосування франчайзингу та створить умови для сталого й ефективного функціонування франчайзингових систем.
Посилання
Gudz′ O. (2014). Dohovir franchayzynhu: svitovyy dosvid i perspektyvy rozvytku v Ukrayini [Franchising agreement: world experience and prospects for development in Ukraine]. Lyudyna i polityka. 2014. 136 [in Ukrainian].
Konstantynova K.V. (2011). Franchayzynh yak vyd ekonomichnoyi diyal′nosti [Franchising as a type of economic activity]. Naukovo-tekhnichnyy zbirnyk, 62, 313–316 [in Ukrainian].
Shkola I. (2015). Optymizatsiyna model′ zhyttyevoho tsyklu franchayzynhu [Optimization model of the franchise life cycle]. Ekonomika Ukrayiny, 3, 20–58 [in Ukrainian].
Tereshchenko M. (2013). Franchayzynh yak partners′kyy biznes. K.: Ekonomika. Finansy. Pravo. 457 [in Ukrainian].
Honcharenko M.L. (2018). Franchayzynh yak intehrovana forma orhanizatsiyi biznesu [Franchising as an integrated form of business organization]. Biznes Inform, 3, 370-374 [in Ukrainian].
FRANDATA Corporation. URL: https://www.frandata.com [in English].
Franchise Group: Analiz rynka franchayzinga v Ukraine [Franchise Group: Analysis of the franchising market in Ukraine]. Retrieved from: https://franchisegroup.com.ua/ru/aboutcompany/franchising/ [In Russian].
Anufriyeva O.L., Pal′chevs′ka T.H., Lahots′ka H.M. (2014) Pidpryyemnyts′ka diyal′nist′: navch. posib. Ivano-Frankivs′k: Lileya-NV, 304 [in Ukrainian].
Kuz′min O.Ye., Myronchuk T.V., Salata I.Z., Marchuk L.V. (2011) Franchayzynh: navch. posib. Kyiv: Znannya, 267 [in Ukrainian].
Struk N.R. (2018) Lohistyka u franchayzynhoviy systemi upravlinnya [Logistics in the franchise management system]. Naukovyy visnyk Uzhhorods′koho natsional′noho universytetu. Seriya: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, 20(3), 64–68 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).