ВИЯВЛЕННЯ ВПЛИВУ ВОЛЬОВИХ ЯКОСТЕЙ ЮНИХ ПЛАВЦІВ 10-13 РОКІВ НА СПОРТИВНИЙ РЕЗУЛЬТАТ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Ключові слова:
плавання, спортсмени, комп’ютер, програма, тренуванняАнотація
У науковій статті представлено результати впровадження комп’ютерної програми виявлення вольових здібностей у юних плавців протягом навчально- тренувального процесу. Мета: виявлення рівня вольових якостей плавців засобами комп’ютерних технологій. Дослідження проводилось серед 28 юних плавців (хлопчики) 10-13 років, які навчаються у гімназії №172 м.Харкова (n=96). Методи: аналіз літературних джерел; педагогічні спостереження; психологічне тестування; інформаційного моделювання, методи математичної статистики. Результати: було проведено порівняльний аналіз за середніми показниками (критерій Стьюдента) та показника розподілу (критерій Фішера) по вибірці результатів дослідження пізнавально-вольових якостей юних спортсменів. Аналіз внутрішньо групових факторів психологічної підготовки до змагальної діяльності свідчить про наявність зв’язку всіх трьох досліджуваних показників як між собою, так і в залежності від віку спортсмену. Висновки: Доведено наявність зв’язків між показниками психологічної підготовки до змагань: вольова активність, самоконтроль та стійкість до стресових ситуацій, - та результати проливання 50м і 100м вільним стилем.
Посилання
Ашанін, В.С., Філенко, Л.В., Філенко, І.Ю., & Полторацька, Г.С. (2017). Оптимізація засобів фізичного виховання при підготовці учнів та студентів 15-17 років з використанням інформаційних технологій. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки, В.143, 3-7.
Платонов, В. (2020). Отбор и ориентация спортсменов в системе многолетней подготовки. The Japan Journal of Coaching Studies, 2(33), 121-126.
Пилипко, О.А., Попрошаев, А.В. (2001). Особенности структуры специальной подготовленности ватерполистов 14-15 лет в зависимости от игрового амплуа. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 7, 36-40.
Федорчук, С.В., Тукачев, С.В., Лысенко, Е.Н., Шинкарук, О.А., & Воронова, В.И. (2017). Психофизиологическое состояние спортсменов с разным уровнем личностной и ситуативной тревожности в сложнокоординационных видах спорта. Спортивна медицина і фізична реабілітація, 26-32.
Філенко, Л.В., & Горбатенко, Ю.І. (2008). Компьютерные обучающие программы при самостоятельной подготовке студентов высших учебных заведений физической культуры. Теорія і методика фізичного виховання і спорту, 4, 70-73.
Філенко, Л.В. (2017). Алгоритмічні основи побудови навчально-тренувального процесу студентів-спортсменів із використанням інформаційних технологій. Вісник Прикарпатського університету. Серія: Фізична культура, В.27-28, 318-323.
Церковна, О., Барибіна, Л., Філенко, Л., Пасько, В., Полторацька, Г., & Басенко, О. (2017). Аналіз структури захворюваності студентів різнопрофільних вишів для пошуку шляхів оптимізації фізичного виховання. Спортивна наука України, №2(78), 47-56.
Церковная, Е.В., Филенко, Л.В., & Строкач, С.Г. (2017). Использование сервисов Google в учебном процессе. Науково-методичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури та спорту: збірник наукових праць, 117-120.
Ashanin, V., Filenko, L., Pasko, V., Tserkovna, O., Filenko, I., Poltoratskaya, A., & Mulyk,
K. (2018). Implementation practices of the Rugby-5 into the physical education of schoolchildren 12-13 years old using information technology. Journal of Physical Education and Sport, 18(2), 762-768. DOI:10.7752/jpes.2018.02112
Filenko, L., Ashanin, V., Pasko, V., Tserkovna, O., Filenko, I., Dzhym, V., & Tykhorskyi,
O. (2018). Introduction of the physical game Rugby-5 into the physical education of students by means of information technology». Research Journal of Pharmaceutical, Biological and Chemical Sciences, 9(3), 1293-1302.
Tserkovnaya, E., Osipov, V., Filenko, L., & Pasko, V. (2017). Dynamics of changes in the structure and morbidity level of technical college students. Slobozhanskyi herald of science and sport, №2(58), 72-75.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).