ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ВПЛИВУ СПОРТИВНОЇ СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ НА РІВЕНЬ СЕНСОМОТОРНИХ РЕАКЦІЙ СТУДЕНТІВ
Keywords:
психофізіологічні дослідження, сенсомоторні реакції, реакція на об’єкт, що рухається, спортивна спеціалізація, студенти.Abstract
У статті показано, що при заняттях різними видами спорту
cенсомоторні реакції студентів покращувалися, зокрема зменшувався час
латентного періоду простої і складної зорово-моторної реакції. Показники
реакції на об’єкт, що рухається, залежали від спортивної спеціаліза ції
студентів. При заняттях єдиноборствами відзначалась тенденція до більш
низької кількості точних попадань, причому кількість випереджень була
меншою, ніж кількість запізнень. При заняттях циклічними та ігровими
видами спорту кількість точних попадань була середньою, а кількість
випереджень перевищувала кількість запізнень. При заняттях
складнокоординаційними видами спорту відзначалася найбільша кількість
точних попадань, а кількість випереджень відповідала кількості запізнень.
Результати дослідження свідчать, що сенсомоторні реакції піддаються
тренуванню в процесі занять різними видами спорту.
References
Москаленко Н.В. Влияние физической культуры и спорта на
психофизиологическое состояние студентов / Н.В. Москаленко, А.А. Ковтун // Физическое воспитание студентов. – 2012. - №3. – С. 83-86.
Макаренко М.В. Диференційоване оцінювання фізичної підготовленості учнів з використанням комп’ютерної програми «Фізкульт -ура» / М. Макаренко, В. Лизогуб, В. Пустовалов, О. Безкопильний, А. Зганяйко // Молода спортивна наука України. – 2011. – Т.2. – С. 149-152.
Макарчук, М. Ю. Психофізіологія: навчальний посібник / М. Ю. Макарчук, Т. В. Куценко, В.І. Кравченко, С.А.Данилов – К. : ООО «Інтерсервіс» , 2011. – 329 с.
Holmes P.S. Motor Cognition and Neuroscience in Sport Psychology /
Holmes P.S., Wright D.J. // Psychology. - 22 March 2017. -http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/ S2352250X16301646
Williams С. A user's guide to the mind / C. Williams // New Scientist. – 2014 - Volume 224. - P. 34–41. - http://doi.org/10.1016/S0262-4079(14)61907-2
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).