ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В МОНИТОРИНГЕ ЗДОРОВЬЯ
Keywords:
здоровье, мониторинг, донозологические состояния, школьники, молодежь, прогноз.Abstract
Анализируется применение информационных технологий
в мониторинге здоровья школьников. На результатах популяционных и
экспериментальных исследований доказана возможность выявления,
прогноза и коррекции донозологических состояний.
References
Подригало Л.В. Донозологические состояния у детей, подростков и молодежи: диагностика, прогноз и гигиеническая коррекция / Подригало Л.В., Даниленко Г.Н. – К.: Генеза, 2014. – 200 с.
Подрігало Л.В., Даниленко Г.М., Пашкевич С.А. Організація моніторингу здоров’я дітей як складова частина державного соціально-гігієнічного моніторингу. – Харків: ХДМУ, 2008. – 24 с.
Подригало Л.В., Платонова А.Г., Цеслицка М. Сравнительный анализ витаминного статуса школьников в рекреационном периоде // Физическое воспитание студентов – 2013. – № 5 – С. 79-82.
Platonova A.G., Podrigalo L.V., Sokol K.M. Rational for the use of children’s motor activity as a criterion for the effectiveness of ehabilitation and recreation // Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports. – 2013, vol.11, pp. 72-76. doi:10.6084/m9.figshare.817929.
Лапач С.Н., Чубенко А.В., Бабич П.Н. Статистические методы в медико-биологических исследованиях с использованием Excel. – Киев: Морион, 2000. – 320 с.
Aggio D., Ogunleye A.A., Voss C., Sandercock G.R.H. Temporal relationships between screen-time and physical activity with cardiorespiratory fitness in English Schoolchildren: A 2-year longitudinal study. – Preventive Medicine. –2012, vol.55(1), pp. 37–39. doi:10.1016/j.ypmed.2012.04.012.
Zou J., Liu Q., Yang Z. Development of a Moodle course for schoolchildren’s table tennis learning based on Compete nce Motivation Theory: Its effectiveness in comparison to traditional training method. – Computers & Education. 2012, vol.59(2), pp. 294–303. doi:10.1016/j.compedu.2012.01.008
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).