ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ON-LINE НАВЧАННЯ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
Abstract
The purpose: to identify the impact of classes with the use of remote on-line technologies during physical education classes on indicators of the functioning of the cardiovascular system and the level of interest of students of 5-6 grades. Research methods: analysis and generalization of literary sources;
systematization and programming of interactive physical education classes;
questionnaires and surveys; instrumental methods; methods of mathematical
statistics. Conclusions: the application of information technologies of distance
learning in physical culture shows a high level of influence on the interest and
motivation of students for classes, improvement of indicators of the functioning of the
cardiovascular system under the influence of physical exertion.
References
Ашанін, В.С., Філенко, Л.В., Церковна, О.В., Іліджев, О.В. (2013). Інформатизація методів наукових досліджень в фізичному вихованні та спорті засобами інтерактивних технологій. Materialy IХ konferencji «Strategiczne pytania swiatowej nauki – 2013». V.31. Polska. 39-46.
Романенко, В., Голоха, В., Алексєєв, А., Коваленко, Я. (2020). Методика оцінки змагальної діяльності одноборців з використанням комп'ютерних технологій. Слобожанський науково-спортивний вісник. 6(80). 65-72.
Філенко, Л.В., Філенко, І.Ю. (2018). Використання навчальних відеороликів у процесі тактичної підготовки баскетболістів. Науково-методичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури та спорту. Вип.2. 115-119.
http://ven.ztu.edu.ua/index.php/wissn009/article/view/132643
Церковная, Е.В., Филенко. Л.В., Строкач, С.Г. (2017). Использование сервисов Google в учебном процессе. Науково-методичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури та спорту: збірник наукових праць. 117-120.
Шинкарук, О., Денисова, Л., Харченко, Л. (2018). Інформаційні технології як фактор освітніх перетворень у закладах вищої освіти з фізичної культури і спорту. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. № 1. 90-94.
Zanevskyy, Ihor, Zanevska, Lyudmyla (2019). Validity of the dickson index regarding primary school physical education. Human movement. 20(2): 44–49. https://doi.org/10.5114/hm.2019.81021
Banakh, V., Iedynak, G. (2021). Status and some prospects of the organization of physical education in higher education institutions. Pedagogy and Psychology of Sport. 7(2):114-121. doi http://dx.doi.org/10.12775/PPS.2021.07.02.009
https://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/PPS/article/view/PPS.2021.07.02.009
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).