ТАНЕЦЬ ЯК СКЛАДОВА КУЛЬТОВОЇ ОБРЯДОДІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2015.146864Ключові слова:
Культура, обряд, релігійний культ, культова практика, ритуальний танець, хороводАнотація
У статті розглядається танець як найдавніший вид художньої творчості людини, первісно пов'язаний з історико-культурною традицією культових обрядів та ритмічним рухом ритуальної практики людства. Емоційна причетність танцювального мистецтва до сакрального змісту його образів відображає ментальність кожного народу, особливості його лексики, специфічність виконання.
Посилання
Волчукова В.М. Проблеми розвитку і роль ритуального танцю у ранньохристиянській культурі : Автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. мистецтвознав.: спец. 17.00.01 "Теорія та історія культури" / В.М. Волчукова; Харк. держ. акад. культури. – Х., 2002. – 19 с.
Всемирная энциклопедия: Философия / Главн. науч. ред. и сост. А.А. Грицанов. – М. : АСТ; Минск: Харвест, Современный литератор, 2001. –1312 с.
Жайворонок В.В. Знаки української етнокультури / В.В. Жайворонок: Словник–довідник. – К.: Довіра, 2006. – 262 с.
Королева Э. А. Ранние формы танца / Э. А. Королева. – Кишинев: Штиинца, 1977. – 215 с.
Морина Л.П. Ритуальный танец и миф / Л.П. Морина // Религия и нравственность в секулярном мире. Материалы научной конференции. 28-30 ноября 2001 года. – СПб, Санкт-Петербургское философское обще-
ство, 2001. – С.118-124.
Нетужилова Н.А. Миф и ритуал как первооснова искусства танца / Н.А. Нетужилова // Известия Российского государственного педагогического университета имени А.И.Герцена. – СПб., 2009. – № 106. – С.256-259.
Словарь античности / Перевод с неметкого; Ред. Кузищин В.И., Авеличев А.К. – Москва: Прогресс, 1989. – 704 с.
Словник античної міфології / Уклад. І.Я. Козовик, О.Д. Пономарьов; вступ. стаття А.О. Білецького; відп.ред. А.О. Білецький. – К.: Наук.думка, 1989. – 240 с.
Volchukova, V. M. (2002). Problems of development and the role of ritual dance in early Christian culture.
Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv: Derzhavna akademiya kultury [in Ukrainian].
Grictsanov, А. А. (Eds.). (2001). The World Encyclopedia of Philosophy. Moscow: АСТ; Minsk:
Kharvest, Sovremennyj literator [in Russian].
Zhajvoronok, V. V. (2006). Signs of the Ukrainian ethnic culture. Kyiv: Dovira [in Ukrainian].
Коrоlyova, E. А. (1977). The early forms of dancing. Kishinev: Shtiinca [in Russian].
Morina, L. P. (2001). Ritual dance and myth. Religion and morality in the secular world: Proceedings of the Scientific Conference (pp.118-124). Saint Petersburg: Sankt-Peterburgskoye filosofskoye obshchestvo [in Russian].
Netuzhilova, N.А. (2009). The myth and ritual as a fundamental principle of the art of the dance. Izvestiya Rossijskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta imeni A. I. Gercena, 106, 256-259 [in Russian].
Kuzishchin, V. I. & Avelichev A. K. (Eds.). (1989). Dictionary of the antiquity. Мoscow: Progress [in Russian].
Biletsky, А.О. (Eds.). (1989). Dictionary of the ancient mythology. Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Альманах "Культура і Сучасність"
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.