ВІЗУАЛЬНА КУЛЬТУРА ТА ПОВСЯКДЕННІСТЬ ДОБИ ПОСТМОДЕРНУ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2015.146893Ключові слова:
візуальна культура, повсякденність, постмодерн, елітарна культура, масова культураАнотація
Стаття присвячену аналізу становлення нової історичної форми повсякденності в ситуації Постмодерну. Доводиться, що релятивізація опозиції елітарної та масової культури призводить до екстраполяції культурного коду високої культури на цивілізаційні настанови в цілому. Візуальна культура як поле інтердисциплінарного дослідження є симпотмом трансформації культурної парадигми. Адже візуальне є не просто домінантою нового типу онтології, а стає реальністю в цілому.
Посилання
Барт Р. Camera lucida / Барт Р.; [пер. М. Рыклина]. – М.: Ad Marginem, Режим доступа: http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Culture/camera/index.php.
Вирильо П. Машина зрения / Вирильо П.; [пер. с фр. A. Шестакова]. – СПб.: Наука РАН, 2004. – 141 с.
Зиммель Г. Рама картины. Эстетический опыт / Зиммель Г. // Социология вещей. Сборник статей / [под ред. В. Вахштайна]. — М.: Издательский дом "Территория будущего", 2006. – С. 48–54.
Отто К. Священное. Об иррациональном в идее божественного и его соотношении с рациональным / Отто К. [пер. с нем А. Руткевича]. – С.-Пб.: Издательство С.-Петербургского университета, 2008. – 272 с.
Хайдеггер М. Вещь / Хайдеггер М. ; [пер. с нем. В. Бибихин]. – Режим доступа: http://gtmarket.ru/laboratory/expertize/5582.
De Certau M. The Practice of Evreday Life /De Certau M. - Berkley, Los Angeles: University of California Press. – 110 p.
Freedberg D. The Power of Images: Studies in the Hsistory and Theory of Response. – Chicago: University of Chicago Press, 1989. – 560 p.
Liotard J.-F. The Postmodern Explained /Liotard J.-F. – Minneapolis: Minnesota University Press. –160 p.
Mirzoeff N. What is visual culture? // The visual culture. Reader / edited by N. Merzoeff . – L., N.-Y.: Routledge, 1995. – P. 3–13.
Morley D. EurAm, Modernity, Reason or Alterity: or Postmodernism, the Highest Stage of Cultural Imperialism? // Morley D., Kuan-Hsing C. Stuart Hall: Critical Dialogues in Cultural Studies. – London: Routledge,
– P. 324–360.
Bart, R. (1997). Camera lucida. (М. Riclin, Trans). Мoscow: Ad Marginem. Retrieved from. http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Culture/camera/index.php [in Russian].
Virilo, P. (2004). Vision machine. (A. Shestakovа, Nrans). St. Petersburg: Naukа RАN. [in Russian].
Zimmel, G. (2006). Picture frame. Aesthetic experience. (V. Vanshtein, Trans, Eds). Sociology of things. Collection of articles. Moscow: Izdatelskiy dom "Teritoriia budushego", (pp. 48 – 54) [in Russian].
Otto, K. (2008). The Holy – On the Irrational in the Idea of the Divine and its Relation to the Rational). (A. Rutkevich, Trans). St. Petersburg: Izdatelstvo S.-Peterbugskogo universiteta. [in Russian].
Heidegger, M. Thing. (V. Bibihin, Trans). Moscow: Respublica. Retrieved from: http://gtmarket.ru/laboratory/expertize/5582 [in Russian].
De Certau, M. (1984). The Practice of Evreday Life. Berkley, Los Angeles: University of California Press [in English].
Freedberg, D. (1989). The Power of Images: Studies in the Hsistory and Theory of Response. Chicago: University of Chicago Press [in English].
Liotard, J.-F. (1993). The Postmodern Explained. Minneapolis: Minnesota University Press [in English].
Mirzoeff, N. (1995). What is visual culture? (Mirzoeff, N., Eds) The visual culture. Reader. London, New-York: Routledge, (pp. 3 – 13) [in English].
Morley, D. (1996). EurAm, Modernity, Reason or Alterity: or Postmodernism, the Highest Stage of Cultural Imperialism? – London: Routledge[in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Альманах "Культура і Сучасність"
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.