СПЕЦИФІКА СТИЛЬОВОГО ФОРМОУТВОРЕННЯ В МОДІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2015.147793Ключові слова:
мода, стиль, класифікація, стиль в одязі, вияв стилю, стилістичне формоутворенняАнотація
В статті запропоновано структуризацію стильового вияву на прикладі чотирьох так званних стилів в одязі: класичного, романтичного, фольклорного та спортивного. Ознаки стильового формотворення в моді, як результату творчості, визначено на основі методологічних засад, за О. Лосєвим, в контексті сучасного розуміння "візуального повороту". Візуальне означення стильового формотворення модних інновацій проведено відповідно до основних умов здійснення художнього стилю.
Посилання
Бельтинг Х. Образ и культ. История образа до эпохи искусства / Х. Бельтинг. – М.: ПрогрессТрадиция, 2002. – 748 с.
Виноградов В. Проблема авторства и теория стилей / В. Виноградов. – М.: Гослитиздат, 1961. – 614 с.
Вебер М. Основные социологические понятия / М. Вебер // Избранные произведения; пер. с нем.; сост., общ. ред. и послесл. Ю. Н. Давыдова; предисл. П. П. Гайденко; коммент. А. Ф. Филиппова. – М.: Прогресс, 1990. – 808 с.
Григорян А. П. Художественный стиль и структура образа / А. П. Григорян; А Н Арм.ССР, Ин-т лит-ры им. М. Абегяна. – Ереван : Изд-во АН АрмССР, 1974. – 307 с.
Земляная И. А "Модная" история : [электронный ресурс] / И. А. Земляная // Общеобразовательная школа І–ІІІ ступеней № 40 города Симферополая. – Электрон. данные. – Режим доступа:
http://simf40.krimedu.com/ru/article/modnaya-istoriya-17-razdel-stil-neobarokko-modern-.html. – Название с экрана.
Котлер Ф. Основы маркетинга / Ф. Котлер. – М.: Бизнес-книга, 1995. – 702 с.
Культурология. ХХ век: Энциклопедия / гл. ред., сост. и авт. проекта С. Я. Левит; отв. ред. Л. Т. Мильская. – СПб.: Унив. кн., 1998. − Т. 2: М-Я. – 446 с.
Лосев А. Ф. Проблема художественного стиля / А. Ф. Лосев. – К.: "Collegium", "Киевская Академия Евробизнеса", 1994. – 288 с.
Мещеркина-Рождественская Е. Визуальный поворот: анализ иинтерпретация изображений : [электронный ресурс] / Е. Мещеркина-Рождественская // Институт психологии Российской академии наук. – Электрон. данные. – Режим доступа: http://www.ipras.ru/cntnt/rus/novosti/novosti_na/n354.html. – Название с экрана.
Мода и стиль : современная энциклопедия / ред. кол.: М. Аксёнова и др. – М.: Мир энциклопедий Аванта+, 2007. – 480 с.
Словник української мови. [В 11 т.]. Т. 9 : С / ред. І. С. Назарова та ін. − К.: Наук. думка, 1978. – 916 с.
Ятина Л. И. Мода как фактор формирования стиля жизни : дисс. … канд. социолог. наук : 22.00.04 / Л. И. Ятина. – СПб., 2001. – 168 с.
Goethe J. W. Einfache Nachahmung der Natur, Manier, Styl / J. W. Goethe // Fortsetzung der Auszüge aus dem Taschenbuche eines Reisenden. (S. T. M. 1788. Octobr. S. 32. u. Nov. S. 97.). − Режим доступа: https://www.uniue. de/lyriktheorie/texte/1789_goethe.htm
Bel'ting Kh. Obraz i kul't. Istoriia obraza do epokhi iskusstva / Kh. Bel'ting. – M.: Progress-Traditsiia, 2002. – 748 s.
Vinogradov V. Problema avtorstva i teoriia stilei / V. V. Vinogradov. – M.: Goslitizdat, 1961. – 614 s.
Veber M. Osnovnye sotsiologicheskie poniatiia / M. Veber // Izbrannye proizvedeniia; per. s nem.; sost., obshch. red. i poslesl. Iu. N. Davydova; predisl. P. P. Gaidenko; komment. A. F. Filippova. – M.: Progress, 1990. – 808 s.
Grigorian A. P. Khudozhestvennyi stil' i struktura obraza / A. P. Grigorian; A N Arm.SSR, In-t lit-ry im. M. Abegiana. – Erevan : Izd-vo AN ArmSSR, 1974. – 307 s.
Zemlianaia I. A "Modnaia" istoriia : [elektronnyi resurs] / I. A. Zemlianaia // Obshcheobrazovatel'naia shkola І–ІІІ stupenei № 40 goroda Simferopolaia. – Elektron. dannye. – Rezhim dostupa:
http://simf40.krimedu.com/ru/article/modnaya-istoriya-17-razdel-stil-neobarokko-modern-.html. – Nazvanie s ekrana.
Kotler F. Osnovy marketinga / F. Kotler. – M.: Biznes-kniga, 1995. – 702 s.
Kul'turologiia. XX vek: Entsiklopediia / gl. red., sost. i avt. proekta S. Ia. Levit; otv. red. L. T. Mil'skaia. – SPb.: Univ. kn., 1998. − T. 2: M-Ia. – 446 s.
Losev A. F. Problema khudozhestvennogo stilia / A. F. Losev. – K.: "Collegium", "Kievskaia Akademiia Evrobiznesa", 1994. – 288 s.
Meshcherkina-Rozhdestvenskaia E. Vizual'nyi povorot: analiz iinterpretatsiia izobrazhenii : [elektronnyi resurs] / E. Meshcherkina-Rozhdestvenskaia // Institut psikhologii Rossiiskoi akademii nauk. – Elektron. dannye. – Rezhim dostupa: http://www.ipras.ru/cntnt/rus/novosti/novosti_na/n354.html. – Nazvanie s ekrana.
Moda i stil' : sovremennaia entsiklopediia / red. kol.: M. Aksenova i dr. – M.: Mir entsiklopedii Avanta+, 2007. – 480 s.
Slovnyk ukrainskoi movy. [V 11 t.]. T. 9 : S / red. I. S. Nazarova ta in. − K.: Nauk. dumka, 1978. – 916 s.
Iatina L. I. Moda kak faktor formirovaniia stilia zhizni : diss. … kand. sotsiolog. nauk : 22.00.04 / L. I. Iatina.
– SPb., 2001. – 168 s.
Goethe J. W. Einfache Nachahmung der Natur, Manier, Styl / J. W. Goethe // Fortsetzung der Auszüge aus dem Taschenbuche eines Reisenden. (S. T. M. 1788. Octobr. S. 32. u. Nov. S. 97.). − Режим доступа: https://www.uniue. de/lyriktheorie/texte/1789_goethe.htm
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.