ЕТИКЕТНІ НОРМИ УПРАВЛІНСЬКОГО СПІЛКУВАННЯ: ПОЄДНАННЯ ТРАДИЦІЙНОГО ТА ІННОВАЦІЙНОГО
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2018.147985Ключові слова:
Публічне управління, методи публічного управління, управлінське спілкування, ети-кет, етикетні норми, етикетні принципи, організаційна культура, критика, нетикетАнотація
Метою роботи є дослідження етикетних норм управлінського спілкування, визначення інноваційних змін, які зумовлені трансформацією самої моделі управління, та взаємодії традиційних етикетних норм із нови-ми в умовах управлінської діяльності. Методологія дослідження ґрунтується на загальнонаукових принципах дослідження – історичному, термінологічному, системному. Мета та завдання публікації обумовили застосу-вання таких методів дослідження, як аналіз, синтез, узагальнення, що дало можливість уточнити визначення поняття "етичні норми", дати власне тлумачення даної категорії. Системно-структурний метод дав змогу вияви-ти функціональність етикетних норм управлінського спілкування. Наукова новизна полягає у виявленні інно-ваційних етикетних норм управлінського спілкування та їх взаємодії з традиційними, встановлено вплив етикетних норм на організаційну (корпоративну) культуру. Висновки. Етикетні норми управлінського спілку-вання доцільно вивчати на стику теорії управління та культурології. Основними функціями, які виконує етикет та нетикет в управлінському спілкуванні, є регулятивна та інтеграційна. Традиційні етикетні норми управлінсь-кого спілкування доповнюються інноваційними, які виникли внаслідок впровадження в управлінську практику нових інформаційно-комунікаційних технологій. Впровадження механізмів етикету в управлінську діяльність має бути на постійній основі, оскільки нинішній рівень управлінської культури недостатньо високий.
Посилання
Босак О.З. Публічне управління як нова модель управління у державному секторі. Режим доступу: http://academy.gov.ua/ej/ej12/txts/10bozuds.pdf.
Комунікації в публічному управлінні: аспекти організаційної культури та ділового спілкування : навч. посіб. / уклад.: Гошовська В. А. та ін. Київ: К.І.С., 2016. 130 с.
Хожило І. І. Етикет у публічному адмініструванні: сутність, стан та особливості формування. Режим доступу: http://www.dridu.dp.ua/zbirnik%20/2009-02/09hiisof.pdf.
Обушна Н. Публічне управління як нова модель організації державного управління в Україні: тео-ретичний аспект // Збірник наукових праць. 2015. Вип. 44 "Ефективність державного управління". Режим доступу: http://www.lvivacademy.com/vidavnitstvo_1/edu_44/fail/ch_1/8.pdf.
Питерс С., Уотермен Р. В поисках эффективного управления (опыт лучших компаний) / Пер.с англ. Общ. ред. и вступ. сл. Л. И. Евенко. М.: Прогресс, 1986. 418 с.
Основы культурологии: Учебное пособие / Отв. ред. И.М.Быковская. М.: Едиториал УРСС, 2005. 495 с.
Шома А.М. Управлінське спілкування як соціально-психологічний чинник формування стилю державно-управлінської діяльності. Режим доступу: http://academy.gov.ua/ej/ej8/doc_pdf/shoma.pdf.
Оксентюк Р. Використання інтернет-браузерів як засіб комунікації в управлінні інформаційними зв’язками. Режим доступу: http://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/21170/2/SEIED_2017_Oksentyuk_R-Internet_ browser_as_a_method_58-60.pdf.
Чайка Г.Л. Культура ділового спілкування менеджера. Київ: Знання, 2005. 442 c.
Bosak O.Z. Public administration as a new management model in the public sector. Retrieved from: http://academy.gov.ua/ej/ej12/txts/10bozuds.pdf [in Ukrainian].
Communications in Public Administration: Aspects of Organizational Culture and Business Communication: teach. manual (2016). Kyiv: K.I.S [in Ukrainian].
Hozhylo I. I. (2009). Etiquette in Public Administration: Essence, Condition and Features of Formation. Re-trieved from: http://www.dridu.dp.ua/zbirnik%20/2009-02/09hiisof.pdf [in Ukrainian].
Obushna N. (2015). Public administration as a new model of organization of public administration in
Ukraine: theoretical aspect. Efektyvnist derzhavnogo upravlinnia, 44. Retrieved from: http://www.lvivacademy.com/ vidavnitstvo_1/ edu_44/fail/ch_1/8.pdf [in Ukrainian].
Peters S., Waterman R. (1986). In search of effective management (experience of the best companies). Moscow: Progress [in Russian].
Fundamentals of Cultural Studies: textbook. (2005). I. M. Bykovskaya (ed.). Moscow: Editorial URSS [in Russian].
Shoma A.M. Management Communication as a Socio-Psychological Factor in the Formation of the Style of Public-Management Activity. Retrieved from: http://academy.gov.ua/ej/ej8/doc_pdf/shoma.pdf [in Ukrainian].
Oksentiuk R. (2017). Using Internet Browsers as a Means of Communication in the Management of Infor-mation Communications. Retrieved from: http://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/21170/2/SEIED_2017_Oksentyuk_R-Internet_browser_as_a_method_58-60.pdf [in Ukrainian].
Chayka G.L. (2005). Culture of Business Communication Manager. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.