Соціокультурний потенціал телевізійної реклами
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2018.148179Ключові слова:
Телереклама, свідомість, соціокультурний потенціал, споживачі, глядачі, рекламний ролик, телепрограма, маніпуляціяАнотація
Метою дослідження є аналіз соціокультурного потенціалу телевізійної реклами та вплив її основних елементів на споживачів, включаючи дітей та молодь, на їх сприйняття телевізійних продуктів. Методологія до-слідження базується на використанні різних груп методів: теоретичні (аналіз і синтез емпіричного матеріалу, його класифікація, систематизація, узагальнення); емпіричні (анкетування, інтерв’ювання, бесіди з журналістами, психологами, педіатрами, працівниками телекомпаній) для визначення основних напрямків вивчення проблеми викори-стання соціокультурного потенціалу телереклами, демонстрації на телеканалах високоякісного продукту соціокультурного спрямування. Наукова новизна дослідження полягає у виявленні соціокультурного потенціалу телевізійної реклами як ефективного інструменту маніпуляції свідомістю споживачів та формування світогляду особистості. Висновки. Автор акцентує увагу на необхідності ефективного використання об’єкта дослідження в сучас-ному інформаційному просторі, що, в свою чергу, дозволить вирішити низку глобальних викликів. Саме демонстрація на телеканалах високоякісного рекламного продукту соціокультурного спрямування дозволить зменшити прояви агресії, насильства, неетичну поведінку та інші явища, що негативно впливають на свідомість споживачів телеінформаційного продукту. Необхідними заходами в цьому напрямі на державному рівні є внесення змін до чинного законодавства України щодо розповсюдження реклами на телебаченні. Також наводяться дані щодо впливу телепередач на психічне здоров’я дітей, використання прийомів психологічного впливу на споживачів телереклами, стимулювання їх агресивної поведінки. Суспільство повинне взяти під жорсткий контроль зміст та форми те-левізійного рекламного простору, щоб запобігти небажаним наслідкам.Посилання
Kara-Murza, S. G. (2000). Manipulation of the Consciousness. Moscow: Algorithm [in Russian].
Kopievska, O. R. (2014). Transformational Processes in the Culture of Modern Ukraine. Кyiv: NAKKKiM [in Ukrainian].
Olenina, O. Yu. (1999). Advertising as a Phenomenon of Artistic Culture. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Telekrytyka. (22.01.2007). Internet edition. Retrieved from https://ua.telekritika.ua [in Ukrainian].
Temekh, N.D. (2005). Ukrainian Television and Problems of the Formation of Youth Spirituality. Extended abstract of candidate’s thesis. Lviv [in Ukrainian].
Udris, N. S. (2003). Advertising as a Means of Forming the Modern Way of Life of the Urban Population of Ukraine. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].
Yakovets, A. (2007). Television Journalism. Kyiv [in Ukrainian].
Кара-Мурза С.Г. Манипуляция сознанием. М. Алгоритм. 2000. 484 с.
Копієвська О.Р. Трансформаційні процеси в культурі сучасної України: монографія. К.: НАКККіМ, 2014. 296 с.
Оленіна О.Ю. Реклама як явище художньої культури: автореф.дис. Київ. 1999. 19 с..
Телекритика: інтернет видання. URL: https://ua.telekritika.ua 22.01.2007.
Темех Н. Д. Українське телебачення і проблеми формування духовності молоді: автореф. дис. Львів. 2005. 20 с.
Удріс Н.С. Реклама як засіб формування сучасного способу життя міського населення України: авто-реф. дис. Харків. 2003. 20 с.
Яковець А. Телевізійна журналістика. Київ. 2007. 240 с.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.