Соціокультурний потенціал телевізійної реклами

Автор(и)

  • Kateryna Nazarenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2018.148179

Ключові слова:

Телереклама, свідомість, соціокультурний потенціал, споживачі, глядачі, рекламний ролик, телепрограма, маніпуляція

Анотація

Метою дослідження є аналіз соціокультурного потенціалу телевізійної реклами та вплив її основних елементів на споживачів, включаючи дітей та молодь, на їх сприйняття телевізійних продуктів. Методологія до-слідження базується на використанні різних груп методів: теоретичні (аналіз і синтез емпіричного матеріалу, його класифікація, систематизація, узагальнення); емпіричні (анкетування, інтерв’ювання, бесіди з журналістами, психологами, педіатрами, працівниками телекомпаній) для визначення основних напрямків вивчення проблеми викори-стання соціокультурного потенціалу телереклами, демонстрації на телеканалах високоякісного продукту соціокультурного спрямування. Наукова новизна дослідження полягає у виявленні соціокультурного потенціалу телевізійної реклами як ефективного інструменту маніпуляції свідомістю споживачів та формування світогляду особистості. Висновки. Автор акцентує увагу на необхідності ефективного використання об’єкта дослідження в сучас-ному інформаційному просторі, що, в свою чергу, дозволить вирішити низку глобальних викликів. Саме демонстрація на телеканалах високоякісного рекламного продукту соціокультурного спрямування дозволить зменшити прояви агресії, насильства, неетичну поведінку та інші явища, що негативно впливають на свідомість споживачів телеінформаційного продукту. Необхідними заходами в цьому напрямі на державному рівні є внесення змін до чинного законодавства України щодо розповсюдження реклами на телебаченні. Також наводяться дані щодо впливу телепередач на психічне здоров’я дітей, використання прийомів психологічного впливу на споживачів телереклами, стимулювання їх агресивної поведінки. Суспільство повинне взяти під жорсткий контроль зміст та форми те-левізійного рекламного простору, щоб запобігти небажаним наслідкам.

Біографія автора

Kateryna Nazarenko

здобувач Київського національного університету культури і мистецтв 

Посилання

Kara-Murza, S. G. (2000). Manipulation of the Consciousness. Moscow: Algorithm [in Russian].

Kopievska, O. R. (2014). Transformational Processes in the Culture of Modern Ukraine. Кyiv: NAKKKiM [in Ukrainian].

Olenina, O. Yu. (1999). Advertising as a Phenomenon of Artistic Culture. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Telekrytyka. (22.01.2007). Internet edition. Retrieved from https://ua.telekritika.ua [in Ukrainian].

Temekh, N.D. (2005). Ukrainian Television and Problems of the Formation of Youth Spirituality. Extended abstract of candidate’s thesis. Lviv [in Ukrainian].

Udris, N. S. (2003). Advertising as a Means of Forming the Modern Way of Life of the Urban Population of Ukraine. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].

Yakovets, A. (2007). Television Journalism. Kyiv [in Ukrainian].

Кара-Мурза С.Г. Манипуляция сознанием. М. Алгоритм. 2000. 484 с.

Копієвська О.Р. Трансформаційні процеси в культурі сучасної України: монографія. К.: НАКККіМ, 2014. 296 с.

Оленіна О.Ю. Реклама як явище художньої культури: автореф.дис. Київ. 1999. 19 с..

Телекритика: інтернет видання. URL: https://ua.telekritika.ua 22.01.2007.

Темех Н. Д. Українське телебачення і проблеми формування духовності молоді: автореф. дис. Львів. 2005. 20 с.

Удріс Н.С. Реклама як засіб формування сучасного способу життя міського населення України: авто-реф. дис. Харків. 2003. 20 с.

Яковець А. Телевізійна журналістика. Київ. 2007. 240 с.

##submission.downloads##