"ЧУЖИЙ" ТЕКСТ ЯК ІМ’Я У ТВОРЧОСТІ ОНУТЕ НАРБУТАЙТЕ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2014.148257Ключові слова:
"чужий" текст, ім’я, неоміфологічні інтенції, Нарбутайте,Анотація
У статті пропонується вивчення феномена "чужого" тексту в сучасній музиці крізь призму категорії імені у контексті неоміфологічних тенденцій. У центрі уваги аналітичного розділу статті, який ілюструє основні положення концепції автора, камерна композиція "Winterserenade" сучасного литовського композитора О. Нарбутайте, "сплетена" з інтонацій першої пісні циклу "Зимовий шлях" Ф. Шуберта.
Посилання
Герасимова-Персидская Н. "…И слово в музыку вернись" / Н. Герасимова-Персидская // Музичний стиль: теорія, історія, сучасність. Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. – К. : НМАУ ім. П.І.Чайковського, 2004 – Вип. 38. – С. 3–8.
Жюрайтите А. О достоверности музыки Онуте Нарбутайте / А. Жюрайтите // Музыкальная академия. – 2000. – № 3. – С. 152–157.
Латковська Н. В. Онуте Нарбутайте: діалог з Моцартом / Н. В. Латковська // Мистецтвознавчі записки : [Зб. наук. праць]. – К. : Міленіум, 2013. – Вип. 24. – С. 76-84.
Лотман Ю. Литература и мифология / Ю. Лотман, З. Минц // Ученые записки Тартуского государственного университета. Труды по знаковым системам XIII: Семиотика культуры. – Тарту, 1981. – Вып. 546. – С. 35–55.
Лотман Ю. Миф – имя – культура / Ю. Лотман, Б. Успенский // Лотман Ю. Семиосфера. – С.- Петербург : "Искусство–СПБ", 2000. – С. 525–543.
Медушевский В. Музыкальное мышление и логос жизни / В. Медушевский // Музыкальное мышление: сущность, категории, аспекты исследования : [Сб. статей]. – К. : Музична Україна, 1989. – С. 18–28.
Паулаускис Л. "Мне кажется, музыка должна создавать впечатление естественного потока" / Л. Паулаускис // Музыкальная академия. – 2000. – № 3. – С. 158–159.
Руденко Д. Философия имени: в поисках новых пространств : [Монография] / Д. Руденко, Ю. Сватко. – Харьков: Око, 1993. – 104 с.
Руднев В. Винни Пух и "Китайская рулетка" (феноменология парасемантики) // Руднев В. Винни Пух и философия обыденного языка. – М. : Русское феноменологическое общество, 1996. – С. 203–217.
Руднев В. Словарь культуры ХХ века / В. Руднев. – М. : Аграф, 1997. – 387 с.
Тименчик Р. Текст в тексте у акмеистов / Р. Тименчик // Ученые записки Тартуского государственного университета. Труды по знаковым системам XIV: Текст в тексте. – Тарту, 1981. – Вып. 567. – С. 65–75.
Флоренский П. Имена / П. Флоренский // Опыты: Литературно-философский сборник. – М. : Сов.писатель, 1990. – Вып. 1 – С. 351–412.
Ямпольский М. Беспамятство как исток (Читая Хармса) / М. Ямпольский. – М. : Новое литературное обозрение, 1998. – 384 с.
Onute Narbutaite [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: // www.mic.lt/c-narbutaite.htm.
Onute Narbutaite. "Autumn Ritornello" : Program notes Audrone Ziuraityte. – CD. – Finlandia records, 2002.
Gerasimova-Persidskaya N. "…I slovo v muzyku vernis'" / N. Gerasimova-Persidskaya // Muzichniy stil': teorіya, іstorіya, suchasnіst'. Naukoviy vіsnik NMAU іm. P. І. Chaykovs'kogo. – K. : NMAU іm. P.І.Chaykovs'kogo, 2004 – Vip. 38. – S. 3–8.
Zhyuraytite A. O dostovernosti muzyki Onute Narbutayte / A. Zhyuraytite // Muzykal'naya akademiya. – 2000. – № 3. – S. 152–157.
Latkovska N. V. Onute Narbutaite: dialoh z Motsartom / N. V. Latkovska // Mystetstvoznavchi zapysky : [Zb. nauk. prats]. – K. : Milenium, 2013. – Vyp. 24. – S. 76-84.
Lotman Yu. Literatura i mifologiya / Yu. Lotman, Z. Mints // Uchenye zapiski Tartuskogo gosudarstvennogo universiteta. Trudy po znakovym sistemam XIII: Semiotika kul'tury. – Tartu, 1981. – Vyp. 546. – S. 35–55.
Lotman Yu. Mif – imya – kul'tura / Yu. Lotman, B. Uspenskiy // Lotman Yu. Semiosfera. – S.-Peterburg : "Iskusstvo–SPB", 2000. – S. 525–543.
Medushevskiy V. Muzykal'noe myshlenie i logos zhizni / V. Medushevskiy // Muzykal'noe myshlenie: sushchnost', kategorii, aspekty issledovaniya : [Sb. statey]. – K. : Muzichna Ukraїna, 1989. – S. 18–28.
Paulauskis L. "Mne kazhetsya, muzyka dolzhna sozdavat' vpechatlenie estestvennogo potoka" / L. Paulauskis // Muzykal'naya akademiya. – 2000. – № 3. – S. 158–159.
Rudenko D. Filosofiya imeni: v poiskakh novykh prostranstv : [Monografiya] / D. Rudenko, Yu. Svatko. – Khar'kov: Oko, 1993. – 104 s.
Rudnev V. Vinni Pukh i "Kitayskaya ruletka" (fenomenologiya parasemantiki) // Rudnev V. Vinni Pukh i filosofiya obydennogo yazyka. – M. : Russkoe fenomenologicheskoe obshchestvo, 1996. – S. 203–217.
Rudnev V. Slovar' kul'tury ХХ veka / V. Rudnev. – M. : Agraf, 1997. – 387 s.
Timenchik R. Tekst v tekste u akmeistov / R. Timenchik // Uchenye zapiski Tartuskogo gosudarstvennogo universiteta. Trudy po znakovym sistemam XIV: Tekst v tekste. – Tartu, 1981. – Vyp. 567. – S. 65–75.
Florenskiy P. Imena / P. Florenskiy // Opyty: Literaturno-filosofskiy sbornik. – M. : Sov. pisatel', 1990. – Vyp. 1 – S. 351–412.
Yampol'skiy M. Bespamyatstvo kak istok (Chitaya Kharmsa) / M. Yampol'skiy. – M. : Novoe literaturnoe obozrenie, 1998. – 384 s.
Onute Narbutaite [Elektronniy resurs]. – Rezhim dostupu: http: // www.mic.lt/c-narbutaite.htm.
Onute Narbutaite. "Autumn Ritornello" : Program notes Audrone Ziuraityte. – CD. – Finlandia records, 2002.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.