КОМПОЗИЦІЯ У ЖИВОПИСУ ЯК НАВЧАЛЬНА ДИСЦИПЛІНА СИСТЕМИ ХУДОЖНЬОЇ ОСВІТИ В ІСТОРИЧНОМУ КОНТЕКСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2018.148261Ключові слова:
Композиція, живопис, школа, геометрія, канон, історіяАнотація
Мета дослідження – проаналізувати основні етапи розвитку композиції в живопису, визначити взаємозв’язки різних художніх шкіл в безперервному процесі художньої творчості і на їх здобутках впроваджувати сучасні методики викладання. Методологія роботи ґрунтується на застосуванні таких наукових методів, як аналітичний, структурний для вивчення поняття художньої освіти; історико-хронологічний – в означенні історичних періодів зародження та розвитку системи художньої освіти; мистецтвознавчий – у дослідженні художніх шкіл і методики вкладання дисциплін живопису. Наукова новизна полягає в комплексному осмисленні якості методів викладання композиції в живопису та новітніх пошуків і знахідок, які не повинні суперечити одна одній. Висновки. Проведений аналіз дає змогу констатувати: всебічне вивчення класичної спадщини в історії живопису і композиції зокрема максимально сприяє підготовці кваліфікованих художників всіх спеціалізацій у системі вищої художньої освіти і сприяє її подальшому розвитку. Важливе значення має математичне підґрунтя творів мистецтва та поєднання конструктивно-аналітичної методики викладання з сюжетно-образним началом, а також дослідженням теорії композиції.
Посилання
Панорама искусства. № 8. М.: Советский художник,1985.36 с.
Померанцева Н. А. Эстетические основы искусства. Древнего Египта. Москва: Искусство, 1985. C. 111–146.
Чубарова А. П, Киньков Г.И., Давыдова Л. И. Античные мастера скульпторы и живописи. Ленинград: "Искусство" Ленинградское отделение, 1986. С. 66-67 с.
Шорохов Е.В. Основы композиции. Москва: Просвещение", 1979. 303 с.
Леон Баттиста Альберти. Москва: Наука, 1977. 192 с.
Алпатов М. Художественные проблемы итальянского Возрождения. Москва: Искусство, 1977. 216 с.
Ростовцев Н.Н. История методов обучения рисованию. Москва: Просвещение, 1981. 104 с.
Степовик Д. В. Українська графіка XVI– XVIII століть. Київ: Наукова думка, 1986. 120с.
Фаворский В. А. Об искусстве, о книге, о гравюре. М.: Книга, 1986.С. 41-64.
Ковалев Ф. В. Золотое сечение в живописи. Киев: Выща школа, 1989. 147 с.
Наука і культура: Щорічник. Випуск 21. Київ: Т–во "Знання", 1987. 370 с.
Образотворче мистецтво. № 6. Київ: Спілка художників України. 1991. 39с.
Михайленко В.Є, Яковлєв М. І. Основи композиції. Київ: Каравела, 2004. 240 с.
Білецький П. Скарби нетлінні. Київ: Мистецтво, 1974. 14с.
Рубан-Кравченко В. Мистецькі роди України. Кричевські і українська художня культура. Василь Кричевський. XX ст. Київ: Криниця, 2004. 249с.
Степовик Д. Візантологія. Жовква: Місіонер, 2013. 221с.
История Византии: в 3 т. Т.1. Москва: Наука,1967. 285с.
Кун М. А. Міфи Давньої Греції. Київ: Котигорошко. 1993. 270 с.
Panorama of art (1985). M.: "Sovetskij hudozhnik", 8 [in Russian].
Pomerantseva, N.A. (1985). Aesthetic foundations of art. Ancient Egypt. Moskwa: Iskusstvo), 111-146 [in Russian].
Chubarova, A.P., Kinkov. G.I., Davydova L.I. (1986) Ancient masters of sculptors and paintings. Leningrad: "Iskusstvo" Leningradskoe otdelenie [in Russian].
Shorokhov, E.V. (1979). Basics of composition. Moskwa: Prosveshenie [in Russian].
Leon Battista Alberti (1979). Moskwa: Nauka [in Russian].
Alpatov, M. (1977). Artistic problems of the Italian Renaissance. Moskwa: Iskusstvo [in Russian].
Rostovtsev, N.N. (1981). History of methods of teaching drawing. Moskwa: Prosveshenie [in Russian].
Stepovik, D.V. (1986). Ukrainian graphics of the 16th-18th centuries Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].
Favorsky, V.A. (1966). About art, about the book, about engraving. M.: Kniga [in Russian].
Kovalev, F. V. (1989). The Golden Section in Painting. Kiev: Vyshha shkola [in Ukrainian].
Science and Culture (1987). Kyiv: T–vo "Znannia, 21 [in Ukrainian].
Art (1991). Kyiv: Spilka khudozhnykiv Ukrainy, 6 [in Ukrainian].
Mikhailenkoб V.E., Yakovlev, M.I. (2004). Basis of composition Kyiv: Karavela [in Ukrainian].
Biletsky, P. (1974). Treasures are incorrect. Kyiv: Mystetstvo [in Ukrainian].
Ruban-Kravchenko, V. (2004). Art groups of Ukraine. Krychevsky and Ukrainian artistic culture. Vasyl Krichevsky. XX century. Kiev: Krynytsia [in Ukrainian].
Stepovik, D. (2013). Viasantology. Zhovkva: Misioner [in Ukrainian].
The history of Byzantium: in 3 t. T.1. (1967). M .: Nauka [in Russian].
Kuhn, M.A. (1993). Myths of Ancient Greece. Kyiv: Kotyhoroshko [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.