ХОРЕОГРАФІЧНІ ПРОЯВИ У КУЛЬТУРІ МЕТАМОДЕРНУ НА ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2018.148267Ключові слова:
Метамодерн, хореографія, медіатизація, інтерактивні жанри, мережеве суспільствоАнотація
Мета дослідження – дослідити розвиток хореографічного мистецтва в умовах епохи метамодерну, аналізуючи характерні жанри, рушійні сили і тенденції розвитку хореографії цього періоду. Методологія дослідження полягає в застосуванні мистецтвознавчого, порівняльного, історичного і логічних методів. Новизна дослідження: вперше доведено, що глибинною культурно-філософською основою розвитку хореографічного мистецтва є зміна картезіанської парадигми і уявлень про людську тілесність у її співвідношенні із духом та свідомістю. Висновки. Автор доходить висновку, що відбувається проникнення хореографії і її поєднання із низкою життєвих практик, зокрема зі спортом, фізичною культурою та пов’язаними видами активнсоті. У хореографії метамодерну однією із найхаратерніших рис є її медиатизація, коли танець стає жанром і художнім засобом медіакультури.
Посилання
Карпенко В. Н., Карпенко И. А. Генезис танцевальной терминологии в современном танце // Наука. Искусство. Культура. 2017. №1 (13). С. 17-23.
Курюмова Н. В. Женская субъективность и современный танец // Ярославский педагогический вестник. 2016. № 6. С. 324-329.
Левин С. Мужское и женское в современном танце // Театр. 2015. № 20. С. 42-64.
Матушкина М. В. Танец и мышление в немецкой философии искусства конца XX начала XXI в // Теория и практика общественного развития. 2014. № 7. С. 17-20.
Нестерова К. В. Моделирование процесса развития творческой индивидуальности подростков средствами современного танца // Известия РГПУ им. А.И. Герцена. 2010. № 121. С. 135-140.
Нестерова К. В. Современный танец как средство развития творческой индивидуальности подростков // Наука и школа. 2010. № 5. С. 113-115.
Садыкова Д. А. Эволюция танца в современной культуре // ОНВ. 2014. № 4 (131). С. 214-217.
Alarcón M. Fischer M. Einführung in die Philosophie des Tanzes //Philosophie des Tanzes. Eine inter-disziplinäre Reflexion des Tanzes. Reader des Denkfestivals. 2006. 117 p.
Anderson J. Art without boundaries : the world of modern dance. Iowa City: University of Iowa Press. 1997. 346 p.
Kurth P. Isadora : a sensational life. Boston: Little, Brown. 2001. 652 p., 32 p. of plates.
Leonard G. Into the light of things : the art of the commonplace from Wordsworth to John Cage. Chicago: University of Chicago Press, 1994. 249 p.
Naranjo M. Contemporary dance history URL: https://www.contemporary-dance.org/contemporary-dance-history.html (application date: 05.03.2018).
Novack C. J. Sharing the dance: contact improvisation and American culture. Madison, Wis.: University of Wisconsin Press. 1990. 258 p.
Pross H., Rath C.-D. Rituale der Medienkommunikation : Gänge durch den Medienalltag. Berlin: Gut-tandin und Hoppe, 1983. 144 p.
Tanzen ist Denken – zum Verhältnis von Philosophie und Tanz. Goethe-Institut e. V., Internet-Redaktion. URL: https://www.goethe.de/de/kul/tut/gen/tan/20509666.html (application date: 05.03.2018).
Scheff H., Sprague M., McGreevy-Nichols S.Exploring dance forms and styles: a guide to concert, world, social, and historical dance. Champaign, IL: Human Kinetics, 2010. 314 p.
Taraborrelli J. R. Michael Jackson : the magic, the madness, the whole story, 1958-2009. 1st Grand Central Publishing rev. and updated. New York: Grand Central Pub., 2010. 814 p., 16 p. of plates.
Van den Akker R., Gibbons A., Vermeulen T. Metamodernism : historicity, affect and depth after post-modernism. London; New York: Rowman & Littlefield International, 2017. pages cm. (Radical cultural studies).
Waldenfels В. Leibhafiger Tanz – im Blick der Phänomenologie // Goethe-Institut e. V., Internet-Redaktion. URL: http://www.goethe.de/kue/tut/deindex.htm (application date: 05.03.2018).
Karpenko, V. N., & Karpenko, I. A. (2017). Genezis tanceval'noj terminologii v sovremennom tance. Nau-ka. Iskusstvo. Kul'tura, 1 (13), 17-23 [in Russian].
Kurjumova, N. V., 2016. Zhenskaja sub#ektivnost' i sovremennyj tanec. Jaroslavskij pedagogicheskij vest-nik, 6, 324-329 [in Russian].
Levin, S. (2015). Muzhskoe i zhenskoe v sovremennom tance. Teatr, 20, 42-64 [in Russian].
Matushkina, M. V. (2014). Tanec i myshlenie v nemeckoj filosofii iskusstva konca XX nachala XXI v. Te-orija i praktika obshhestvennogo razvitija, 7, 17-20 [in Russian].
Nesterova, K. V. (2010). Modelirovanie processa razvitija tvorcheskoj individual'nosti podrostkov sredstvami sovremennogo tanca. Izvestija RGPU im. A.I. Gercena,121. 135-140 [in Russian].
Nesterova, K. V. (2010). Sovremennyj tanec kak sredstvo razvitija tvorcheskoj individual'nosti podrostkov. Nauka i shkola, 5, с. 113-115.
Sadykova, D. A. (2014). Jevoljucija tanca v sovremennoj kul'ture. ONV, 4 (131), 214-217 [in Russian].
Alarcón, M. Fischer, M. (2006). Einführung in die Philosophie des Tanzes. Philosophie des Tanzes. Eine in-terdisziplinäre Reflexion des Tanzes. Reader des Denkfestivals [in English].
Anderson, J. (1997). Art without boundaries : the world of modern dance. Iowa City: University of Iowa Press [in English].
Kurth, P. (2001). Isadora : a sensational life. Boston: Little, Brown [in English].
Leonard, G. (1994). Into the light of things : the art of the commonplace from Wordsworth to John Cage. Chicago: University of Chicago Press [in English].
Naranjo, M. Contemporary dance history [online] Available at: <https://www.contemporary-dance.org/contemporary-dance-history.html> [Accessed 02 July 2017] [in English].
Novack, C. J. (1990). Sharing the dance : contact improvisation and American culture. Madison, Wis.: University of Wisconsin Press [in English].
Pross H., Rath C.-D. (1983). Rituale der Medienkommunikation : Gange durch den Medienalltag. Berlin: Guttandin und Hoppe [in English].
Tanzen ist Denken – zum Verhältnis von Philosophie und Tanz. Goethe-Institut e. V., Internet-Redaktion [online] Available at: <https://www.goethe.de/de/kul/tut/gen/tan/20509666.html> [Accessed 02 July 2017] [in English].
Scheff H., Sprague M., McGreevy-Nichols, S. (2010). Exploring dance forms and styles: a guide to concert, world, social, and historical dance. Champaign, IL: Human Kinetics [in English].
Taraborrelli, J. R. (2010). Michael Jackson: the magic, the madness, the whole story, 1958-2009. 1st Grand Central Publishing rev. and updated. New York: Grand Central Pub [in English].
Van den Akker R., Gibbons A., Vermeulen T. (2017). Metamodernism : historicity, affect and depth after post-modernism. London; New York: Rowman & Littlefield International,. pages cm. (Radical cultural studies) [in English].
Waldenfels В. Leibhafiger Tanz – im Blick der Phänomenologie. Goethe-Institut e. V., Internet-Redaktion. Available at: <http://www.goethe.de/kue/tut/deindex.htm> [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.