СИМУЛЯТИВНІСТЬ ФОНОГРАФІЇ ЯК ТЕМПОРАЛЬНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • Marianna Golubenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2018.148317

Ключові слова:

Медіа, темпоральність, фонографія, звукорежисура, симулякр, феноменологія

Анотація

Мета статті полягає у обґрунтуванні онтологічного статусу фонографії як симулятивної діяльності та виявленні відповідних темпоральних маркерів. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні культурологічного, компаративного та історико-логічного методів. Наукова новизна полягає в утвердженні фонографії (навіть у її документальній формі) як симулятивної діяльності. Також пропонується теза: симулякр, як ефект "зворотної темпоральності" (копія випереджає оригінал) є передусім проблемою слуху, як найбільш точного аналізатора часу, а "поліфонічність" слухового сприйняття є прямим шляхом до надання позитивного онтологічного статусу симульованій реальності. Висновки. Ситуація "шизофонії" (роз’єднання візуальної причини і аудіального наслідку) безпосередньо порушила питання про симульованість "об’єктивної реальності" фонографії. Темпоральність фонографії з легкістю перегортає з ніг на голову нормальну подієвість (взяти хоча б циклічне відтворення, яке взагалі прийшло у світ вперше саме зі звукозаписом). Сюди можна віднести і монтаж, як нелінійну фрагментацію часу, і потрекове накладання (так званий "дабл-трек"), як суперпозицію кількох часових ліній, і багатомікрофонний запис, як усеприсутність – можливість споглядання одночасно з різних ракурсів і планів.

Біографія автора

Marianna Golubenko

здобувач Національної академії керівних кадрів культури та мистецтв

Посилання

Алдошина И. А., Приттс Р. Музыкальная акустика: учеб. для вузов. Санкт-Петербург: Композитор-Санкт-Петербург, 2006. 720 с.

Делёз Ж. Логика смысла / пер. с фр. Я. И. Свирского. Москва: Академический Проект, 2011. 472 с.

Кущ Є. В. Електромузичний інструментарій як еволюційний фактор музичної культури: монографія. Київ: НАКККіМ, 2015. 160 с.: іл.

Шлыков В. А. Звуковой образ в современных музыкальных фонограммах: дис. … канд. искусствоведения. Москва, 2010. 153 с.

Fox C. The art of noise: how music recording has changed over the decades. URL: https://www.theguardian.com/music/2014/may/16/music-recording-science-museum-christopher-fox.

Kester W. Understand SINAD, ENOB, SNR, THD, THD + N, and SFDR so You Don’t Get Lost in the Noise Floor. URL: http://www.analog.com/media/en/training-seminars/tutorials/MT-003.pdf.

Notes on Intercultural Communication. URL: https://laofutze.wordpress.com/2014/01/03/e-t-hall-proxemics-understanding-personal-space/.

Schafer M. The Soundscape: Our Sonic Environment and the Tuning of the World. Rochester, VT: Destiny Books, 1994. 320 p.

Aldoshina I., Pritts R. (2006). Musical Acoustics: Tutorial for Universities. Saint Petersburg: Kompozitor-Sankt-Peterburg [in Russian].

Deleuze G. (2011). The Logic of Sence. (Y. Svirsky, Trans). Moscow: Akademicheskiy Prospekt [in Russian].

Kushch E. (2015). Electronic Musical Instruments as an Evolutionary Factor of Musical Culture: monogra-phy. Kyiv: NAKKKiM [in Ukrainian].

Shlykov V. (2010). Sound Image in Modern Phonograms. Candidate’s thesis. Moscow [in Russian].

Fox C. (2014). The art of noise: how music recording has changed over the decades. Retrieved from https://www.theguardian.com/music/2014/may/16/music-recording-science-museum-christopher-fox.

Kester W. (2009). Understand SINAD, ENOB, SNR, THD, THD + N, and SFDR so You Don’t Get Lost in the Noise Floor. Retrieved from http://www.analog.com/media/en/training-seminars/tutorials/MT-003.pdf.

Notes on Intercultural Communication. (2014). Retrieved from https://laofutze.wordpress.com/2014/01/03/ e-t-hall-proxemics-understanding-personal-space/.

Schafer M. (1994). The Soundscape: Our Sonic Environment and the Tuning of the World. Rochester, VT: Destiny Books.

##submission.downloads##