СТАНОВЛЕННЯ ВІЗУАЛЬНИХ ПРАКТИК ХУДОЖНЬОГО ПОЛЯ МОДЕРНУ: СОЦІОКУЛЬТУРНІ ПЕРЕДУМОВИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2016.148428Ключові слова:
візуальні практики, художнє поле, модерне мистецтво, МодернАнотація
Мета статті – вивчення становлення візуальних практик художнього поля Модерну та їх соціокультурних передумов. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, історико-логічного методів. Зазначений методологічний підхід дає змогу розкрити та піддати аналізу певні моделі специфіки соціокультурних параметрів автономізації та інституалізації модерного мистецтва. Наукова новизна статті полягає у розширенні уявлень про значення ролі візуальної культури в становленні модерної картини світу. Здійснюється реконструкція соціокультурного контексту інституалізації художнього поля доби Модерну та його візуального виміру за такими характеристиками: ступінь диференціації матеріальних і духовних практик; втрата релігією монополії на духовну культуру; абсолютизація суб'єкт-об'єктної опозиції; протиставлення раціонального та чуттєвого; домінування часу над простором. Висновки. Візуальна орієнтація модерного мистецтва була вектором відпрацювання формотворення даного культурно-історичного періоду, зокрема в аспекті створення нових патернів людської тілесності, розробки нових технік та сюжетів мистецтва, створення підстав довіри до режиму бачення людини.
Посилання
Rodriguez L. The levels of visual framing / L.Rodriguez, D. Dimitrova // Journal of Visual Literacy. – 2011. – V. 30. – № 1. – Р. 48-65.
Кант И. Критика чистого разума / И. Кант; пер. с немецкого Н. Лосского. – М.: Мысль, 1994. – [Електронний документ]. – Режим доступу: http://psylib.ukrweb.net/books/kanti02/txt09.htm.
Лосев А. Эстетика Возрождения / А. Лосев. – М.: Мысль, 1978. – [Електронний документ]. – Режим доступу: http://psylib.org.ua/books/lose010/txt02.htm.
Мотта У. Леонардо в Милане / У. Мотта [Електронний документ]. – Режим доступу: http://www.maksora.ru/uploads/0000017136.pdf.
Татаркевич В. История шести понятий / В. Татаркевич; пер. с польск. Б. Домбовского. – М.: Дом интеллектуальной книги, 2002. – [Електронний документ]. – Режим доступу: https://bookmate.com/books/wpVBCLWb.
Хайдеггер М. Поэт для чего? / М. Хайдеггер; пер. с нем В. Бакусева. – Проза. Ру – 2012. – № 2. – [Електронний документ]. – Режим доступу: https://www.proza.ru/2012/02/23/632.
Хайдеггер М. Письмо о гуманизме / М. Хайдеггер; пер. с нем В. Бибихин. – М.: Республика, 1993. [Електронний документ]. – Режим доступу: http://filosof.historic.ru/books/item/f00/s00/z0000284/st000.shtml.
Rodriguez L., Dimitrova D. (2011) The levels of visual framing/ L.Rodriguez, D. Dimitrova // Journal of Visual Literacy. – Volume 30. № 1. – Р. 48-65.
Kant I. (1994) Critique of Pure Reason. (N. Lossky, Trans). Мoscow: Мisl. – Retrieved from http://psylib.ukrweb.net/books/kanti02/txt09.htm [in Russian].
Losev A. (1978) Renaissance Aesthetics. Мoscow: Misl. Retrieved from http://psylib.org.ua/books/lose010/txt02.htm [in Russian].
Motta U. (2007) Leonardo in Milan (Trans). Retrieved from http://www.maksora.ru/uploads/0000017136.pdf [in Russian].
Tatarkevich V. (2002) History of six concepts (B. Dombrovsky, Trans). Мoscow: Dom intelektualnoy knigi. Retrieved from https://bookmate.com/books/wpVBCLWb [in Russian].
Haidegger M. (2012) Poet therefore for what? (V.Bakusev, Trans). Retrieved from https://www.proza.ru/ 2012/02/23/632 [in Russian].
Haidegger M. (1993) Letter about humanism (V. Bibihin, Trans). Moscow: Respublica. Retrieved from http://filosof.historic.ru/books/item/f00/s00/z0000284/st000.shtml [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.