РЕКЛАМА НА ШПАЛЬТАХ ПОЛТАВСЬКОЇ ГУБЕРНСЬКОЇ ПРЕСИ ЯК ОДИН З ЧИННИКІВ ГЛОКАЛІЗАЦІЇ СОЦІОКУЛЬТУРНОГО СЕРЕДОВИЩА: кінець ХІХ – початок ХХ століття
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2016.148800Ключові слова:
Полтавська губернія, глокалізація, реклама, соціокультурне середовище, пресаАнотація
Мета роботи. Вивчення проблематики розвитку реклами дає змогу глибше осягнути соціальну картину суспільства, відобразити рівень і особливості розвитку економіки, дослідити смаки та попит на товари та послуги певної історичної доби. Методологія дослідження полягає в застосуванні структурно-функціонального, історико- логічного методів та методу контент-аналізу. Наукова новизна. Інтенсивний розвиток реклами в губернській пресі за рахунок витіснення журналістських матеріалів підтверджує включення провінційного регіону в культурно- ідеологічний простір глобального капіталізму. Висновки. Розкривається вплив губернської газетної реклами на глокалізаційні процеси в регіоні та розвиток соціокультурного середовища в умовах глобалізації кінця ХІХ – початку ХХ століття. Адже реклама мала безпосередній вплив на формування єдиного культурно-ціннісного простору, що проявлялося в трансформації морально-етичних норм, мистецьких вподобань, способу життя, стереотипів поведінки.
Посилання
Адрес-календар і довідкова книга Полтавської губернії на 1900рік. / [укл. Д.А. Іваненко]. – Полтава: типо-літографія Губернського правління, 1900 р. – 618с.
Бондаренко В. Довідково-рекламна періодика в Східній Україні (кінець ХІХ ст. – початок ХХ) тематично-змістовий аспект / В. Бондаренко // Образ. – 2009. – №10. – С. 77-82.
Бріленкова А.В. Комерційна реклама в Росії (1861-1917): дис .. канд .. іст. наук: 07.00.02. / Бріленкова Алевтина Василівна. – СПб., 2007. – 208с.
Георгієвська В.В. Реклама – рушій розквіту: рекламно-довідкова преса на території Східної України (ХІХ- початку ХХ ст.) /В. Георгієвська, Н. Сидоренко. – К.: АДЕФ – Україна,2010 – 316 с.
Дзвін. – 1906 – № 28 – С. 1.
Дзвін. – 1906 – № 29 – С. 1.
Дзвін. – 1906 – № 33 – С. 1.
Дзвін. – 1906 – № 34 – С. 1.
Дзвін. – 1906 – № 35 – С. 1.
Дзвін. – 1906 – № 36 – С. 1.
Дзвін. – 1906 – № 43 – С. 1.
Литвиненко А.І. Музична культура Полтавщини ХІХ – початку ХХ століття в аспектах регіонального джерелознавства:автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. мистецтвознавства: спец. 17.00.01 – Теорія та історія культури / А.І. Литвиненко. – К., 2006. – 20 с.
Назаров. М.М. Масова комунікація в сучасному світі: методологія аналізу та практика досліджень.
М.М.Назаров. – М .: Едіторіал УРСС, 2002. – 240 с.
Олійник О.М. Концептуалізація глокалізації: методологічні аспекти / О.М.Олійник // Гуманітарний вісник ЗДІА. – 2009. – № 38. – С.41-51.
Полтавський день. – 1914. – № 352. – C.1-2.
Полтавський день. – 1918. – № 75. – С. 2.
Полтавський день. – 1918. – № 77. – С. 3.
Полтавський день. – 1918. – № 87. – С. 3.
Полтавські єпархіальні відомості. – 1914. – № 38. – С. 2059.
Полтавські єпархіальні відомості. – 1915. – №1. – C. 45-46.
Ученова В. В. Історія реклами. / В. В. Ученова, Н. В Старих. – СПб.: Пітер, 2002. – 304 с. 22. Хуторянин. – 1910. – №4. – С.157.
Хуторянин. – 1910. – №5. – С.199-256.
Хуторянин. – 1910. – №9. – С.343.
Хуторянин. – 1910. – №12. – С.462-508.
Хуторянин. – 1910. – №16. – С.552.
Yvanenko, D.A. (1900). Calendar and Address book Poltava province at 1900 hours. D.A. Yvanenko( Ed.). Poltava: Tipo-lithography Provincial of government [in Ukrainian].
Bondarenko. V. (2009). Reference and periodicals advertising in Eastern Ukraine (the end of the XIX century – beginning of XX century) context-semantic aspect. Image,10, 77-82 [in Ukrainian].
Brilenkova, A.V. (2007). Commercial advertising in Russia (1861-1917). Extended abstract of candidate’s thesis. SPb [in Russian].
Georgiyevska ,V., & Sidorenko V. (2010). Advertising – the engine heyday, advertising and information media in Eastern Ukraine (XIX- early XX century.) Kyiv: ADEF – Ukraine.
Dzvin. (1906), 28, 1[in Ukrainian].
Dzvin. (1906), 29, 1[in Ukrainian].
Dzvin. (1906), 33, 1[in Ukrainian].
Dzvin. (1906), 34, 1[in Ukrainian].
Dzvin. (1906), 35, 1[in Ukrainian].
Dzvin. (1906), 36, 1[in Ukrainian].
Dzvin. (1906), 43, 1[in Ukrainian].
Litvinenko, A.І. (2006). Musical culture of Poltava XIX – early XX century in the aspects of regional source. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv.[in Ukrainian].
Nazarov. M.M. (2002) . Mass communication in the modern world: the methodology of the analysis and the practice of research. Moscow : Editorial URSS [in Russian].
Olіynik O.M. (2009).Conceptualization of glocalization: methodological aspects . Humanitarian Bulletin DIG, 38, 41-51[in Ukrainian].
Poltavskyy den`. (1914), 352,1-2[in Ukrainian].
Poltavskyy den`. (1918), 75, 2[in Ukrainian].
Poltavskyy den`. (1918), 77, 3[in Ukrainian].
Poltavskyy den`. (1918), 87, 3[in Ukrainian].
Poltavskyy den`. (1918), 98, 4[in Ukrainian].
Poltavskie eparkhial`nye vedomosti. (1915), 1, 45-46[in Ukrainian].
Uchenova V.V., & Staruh N. V. (2002). History of advertising. SPb : Peter [in Russian].
Khutorianin. (1910), 3, 115-118[in Ukrainian].
Khutorianin. (1910), 4,157[in Ukrainian].
Khutorianin. (1910), 5,199-256[in Ukrainian].
Khutorianin. (1910), 12,462-508[in Ukrainian].
Khutorianin. (1910), 16,552[in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.