ВІД КОЛЬОРОВОЇ СИМВОЛІКИ ДО ДРАМАТУРГІЇ КОЛЬОРУ В ЕКРАННИХ МИСТЕЦТВАХ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2017.148890Ключові слова:
Символіка, драматургія, колір, культура, мистецтво, екран, кадр, фільмАнотація
Мета роботи - аналіз історичних та культурних факторів зародження, формування і еволюції кольорової символіки та її впливу на процеси становлення та розробки драматургії кольоросимволів у екранних мистецтвах. Методологія дослідження полягає в застосуванні загального наукового принципу об’єктивності, культурологічного, структурно-функціонального та аналітичного методів у аналізі теоретичних праць мистецького напряму та творів екранного мистецтва (фільмів), предметне поле яких стосується кольоросимволів. Наукова новизна полягає в комплексному підході до понять кольорової символіки та драматургії кольору як об’єктів гуманітарних досліджень та культурологічного осмислення цих феноменів у контексті тенденцій розвитку екранних мистецтв. Висновки. Навіть незважаючи на те, що кольори екранного зображення фактично несуть тільки додаткову інформацію, яка допомагає глибше проникнути в драматургію телевізійних або кінематографічних творів, кольорова символіка і драматургія кольору є для глядачів надзвичайно важливими компонентами зображувального ряду в екранних мистецтвах.
Посилання
Безклубенко С. Д. Відеологія. Основи теорії екранних мистецтв / С.Д. Безклубенко. - К. : Альтерп- рес, 2004. - 328 с.
Горпенко В. Г. Колір. Ч. ІІІ, IV / В. Г. Горпенко. - К. : ДІТМ, 1995. - 202 с.
Ейзенштейн С. М. Избранные произведения. В 6-ти т. / С. М. Ейзенштейн. - М. : Искусство, 1964. - Т.3. - 672 с.
Ейзенштейн С. М. Естетика кіномистецтва: Дослідження. Статті. Лекції / С. М. Ейзенштейн. - К. : Мистецтво. - 1978. - 310 с.
Іллєнко В. Опыт работы над цветовой драматургией кинофильма "Вечер на Ивана Купала" / В. Илье¬нко // Телерадиокурьер. - 2001. - №1. - С. 51-55.
Кандинский В. В. О духовном в искусстве / В. В. Кандинский. - Л.: Фонд „Ленинградская галерея”, 1989. - 68 с.
Месяц С. В. Иоганн Вольфганг Гёте и его учение о цвете / С. В. Месяц. - М.: Кругъ, 2012. - 464 с.
Павличко Д. В. Твори. В 3 т. / Д. В. Павличко. - К. : Дніпро, 1989. - Т.1. - 501 с.
Bezklubenko, S. (2004). Vіdeologіya. Kyiv: Alterpres [in Ukrainian].
Gorpenko, V. (1995). Соїог. Kyiv: DIтМ [in Ukrainian].
Eisenstein, S. (1964). Selected Works. T.3. Moskva: Iskusstvo [in Russian].
Eisenstein, S. (1978). The aesthetics of cinema: Research. Articles. Lectures. Kyiv: Misteztvo [in Ukrainian].
Illenko, V. (2001). Experience working on the color drama of the film "Evening at Ivan Kupala". TV and radio courier. 1. 51-55, [in Ukrainian].
Kandinsky, V. (1990). Concerning the Spiritual in Art. Leningrad: Foundation "Leningrad galleries" [in Russian].
Mesyats, S. (2012). Johann Wolfgang Goethe and his science about color. Moskva: Krug [in Russian].
Pavlichko, D. (1989). Works. T.1. Kyiv: Dnipro [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.