Гітарна творчість Антона Гарсіа Абриля: художні образи старовинної Іспанії
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2017.148895Ключові слова:
іспанська гітарна музика, творчість А. Абриля, художні образи, мистецтво мудехар, стильовий еклектизмАнотація
Мета роботи - вивчити фактори впливу історико-культурних традицій іспанського мистецтва на формування художніх образів у гітарній музиці Антона Г арсіа Абриля. Методологія дослідження базується на використанні феноменологічного, компаративного, структурно -функціонального методів, що дають змогу розширити горизонт когнітивного пошуку та вилучити ключові характеристики досліджуваного явища. Наукова новизна дослідження полягає у феноменологічному підході до аналітики ще не вивчених у музикознавстві гітарних творів Антона Гарсія Абриля. В процесі аналізу виявлено вплив історико-культурних традицій іспанського мистецтва, в тому числі його позамузичних феноменів, на створення галереї художніх образів гітарної музики Абриля, що асимілювала різні етнічні витоки. Висновки. Проаналізовані гітарні твори - "Концерт Агуедіано", "Концерт Мудехар", "Sonata del Portico" - виявляють первинні асоціативні зв'язки з художніми образами архітектурних пам'яток та співвідносяться зі старовинними іспанськими храмами (Собор Святого Якова у Сантьяго-де-Компостела), палацовою мавританською архітектурою, мистецтвом мудехар (собори Те- руеля, палац Альгамбри). Естетика етнокультурного іспанського синкретизму реалізована в музиці шляхом змішування арабської мелізматики, ритмів іспанських танців (арагонської хоти, галісійської мунейри, андалузь- кої саети) з неакадемічними впливами джазового мистецтва.
Посилання
Андрес Сеговия [Электронный ресурс] // Гитаристы и композиторы. Иллюстрированный биографи¬ческий энциклопедический словарь. - Режим доступа : URL : http://www.abc-guitar.narod.ru/pages/segovia.htm.
Доценко В. Р. Музыка Испании. Поколение 51 - от авангарда к постмодерну / В. Р. Доценко // Му¬зыкальная академия. - 2013. - № 4. - С. 168-176.
Griffiths J. Anton Garcia Abril. Vademecum / J. Griffiths // Contrastes records studio. - 2013. - 15 p.
Muneta de Morentin J. Anton Garcia Abril, por una musica humana y expresiva / J. Muneta de Morentin // Teruel : Revista del instituto de estudios turolenses. - Teruel, 2003-2005. - № 90. - Vol. II. - P. 203 - 220.
Wade G. Anton Garcia Abril. Guitar music [Liner notes] / G. Wade // Naxos. - 2009. - 4 p.
Andres Segoviya. Gitaristy i kompozitory. Illyustrirovannyy biograficheskiy entsiklopedicheskiy slovar. abc-guitar.narod.ru. Retrieved from http://www.abc-guitar.narod.ru/pages/segovia.htm [in Russian].
Dotsenko V. R. (2013). Muzyka Ispanii. Pokolenie 51 - ot avangarda k postmodernu. Muzykalnaya akademiya, 4, 168-176 [in Russian].
Griffiths J. (2013). Anton Garcia Abril. Vademecum. Contrastes records studio, 15 [in English].
Muneta de Morentin J. (2003-2005). Anton Garcia Abril, por una musica humana y expresiva. Teruel : Revista del instituto de estudios turolenses, 90, vol. 2, 203 - 220 [in Spanish].
Wade G. (2009). Anton Garcia Abril. Guitar music (Liner notes). Naxos, 4 [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.