КВАЛІМЕТРИЧНА ОЦІНКА ЕСТЕТИЧНИХ ПАРАМЕТРІВ КОЛЬОРУ В РЕКЛАМНІЙ ГРАФІЦІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2017.148911Ключові слова:
рекламна графіка, еклектика, естетичні параметри, гармонія кольору, кваліметричний методАнотація
Мета дослідження полягає у визначенні та обґрунтуванні використання кваліметричних методів естетичної оцінки кольору в рекламі, оскільки візуальні рекламні комунікації є одними з найважливіших елементів ідентифікації товарів, послуг та їхніх виробників у міському середовищі й віртуальному інформаційному просторі. Методологія дослідження представлена компаративним та кваліметричним методами оцінки естетичних параметрів кольору в рекламній графіці. Наукова новизна. Вперше в Україні обґрунтовано і застосовано кваліметрію для естетичної оцінки рекламної продукції. Висновки. Кваліметричний метод необхідно застосовувати для оцінки естетичного рівня кольору в рекламній графіці, що дасть змогу в цілому оптимізувати процес проектування. Колористичне тестування фокус-груп методом анкетування повинно відбуватися на початковому етапі візуалізації рекламної ідеї і мати практичне втілення при виведенні нових торгових марок на ринок.
Посилання
Боумен У. Графическое представление информации / У.Боумен. - М.: Мир, 1971. - 225 с.
Владимирська Г. Реклама / Г.Владимирська, П.Владимирський. - К.: Кондор, 2006. - 334 с.
Глазычев В. Проблема "массовой культуры" / В.Глазычев // Вопросы философии. - 1970. - № 12. - Режим доступа: http://www.glazychev. ru/publications/articles/1970_problema_mass_cult.htm.
Костина А. Эстетика рекламы / А.Костина. - М.: Вершина, 2003. - 296 с.
Назайкин А. Иллюстрирование рекламы / А.Назайкин. - М.: Эксмо, 2004.- 320 с.
Оленіна О. Реклама як явище художньої культури: автореф. дис... канд. мист.: спец. 17.00.01 "Тео¬рія та історія культури" / О.Оленіна. - К., 1999. - 19 с.
Павловская Е. Дизайн рекламы: поколение NEXT / Е.Павловская. - Санкт-Петербург: Питер, 2003. - 320 с.
Прищенко С. Естетичні параметри кольору у рекламній графіці / С.Прищенко // Актуальные науч¬ные исследования. От теории к практике / Aktualne naukowe badania. Od teorii do praktyki (Польща) / РІНЦ SCIENCE INDEX. Белосток, 2014. - С. 75-79.
Расселл Дж. Главные принципы создания успешного рекламного дизайна / Интернет-проект "Эн¬циклопедия маркетинга". - Режим доступа: www.marketing.spb.ru.
Ромат Е. Реклама / Е.Ромат. - СПб.: Питер, 2002. - 544 с.
Сальникова Е. Эстетика рекламы. Культурные формы и лейтмотивы / Е.Сальникова; Гос. инс-т ис-кусствознания Мин-ва культуры РФ. - СПб.: Алетейя, 2001. - 287 с.
Сапенько Р. Искусство рекламы в современной культуре: монографія / Р.Сапенько. - К.: Типогра¬фия "Клякса", 2005. - 295 с.
Ученова В. История рекламы / В.Ученова, Н.Старых. - СПб.: Питер, 2002. - 304 с.
Феофанов О. Реклама: новые технологии в России / О.Феофанов. - СПб.: Питер, 2000. - 225 с.
Шевченко І. Колір як естетичний феномен: автореф. дис. канд. філософ. наук: спец. 09.00.08 "Ес¬тетика" / І.І.Шевченко. - К., 2000. - 18 с.
Boumen, U. (1971). Graphical representation of information. Moskva: Myr. [in Russian].
Vladymyrska, H. (2006). Reklama. Kyiv: Kondor [in Ukrainian].
Glazychev, V. (1970). The problems of "mass culture". Voprosy fylosofyi, 12, Retrieved from www.glazychev.ru/publications/articles/1970_problema_mass_cult.htm [in Russian].
Kostyna, A. (2003). Estetyka reklamy. Moskva: Vershyna [in Russian].
Nazajkyn, A. (2004). Illyustryrovanye reklamy. Moskva: Eksmo [in Russian].
Olenina, O. (1999). Reklama, yak yavyshhe hudozhn’oyi kul’tury. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Pavlovskaya, E. (2003). Advertising Design: Generation NEXT. St. Petersburg: Pyter. [in Russian].
Pryshchenko, S. (2014). Estetychni parametry kol’oru u reklamnij grafici. Aktualnyie nauchnyie issledovaniya. Ot teorii k praktike. Byalostok, 75-79 [in Ukrainian].
Rassell, J. (2005). The main principles of creating a successful advertising design. Retrieved from www.marketing.spb.ru [in Russian].
Romat, E. (2002). Reklama. St. Petersburg: Pyter [in Russian].
Salnykova, E. (2001). Estetyka reklamy. Kul’turnye formy i lejtmotyvy. St. Petersburg: Aletejya [in Russian].
Sapenko, R. (2005). The art of advertising in modern culture. Kyiv: Typohrafiya "Klyaksa" [in Russian].
Uchenova, V. (2002). Istoriya reklamy. St. Petersburg: Pyter [in Russian].
Feofanov, O. (2000). Reklama: novye tehnolohyy v Rossyy. St. Petersburg: Pyter [in Russian].
Shevchenko, I. (2000). Colour as an aesthetic phenomenon. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.