ПРОБЛЕМИ ДОСЛІДЖЕННЯ АКВАРЕЛЬНОГО ЖИВОПИСУ В КОНТЕКСТІ СУЧАСНОЇ ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2017.148948Ключові слова:
Метод, методологічні засади, художня культура, акварельний живописАнотація
Мета дослідження - розглянути етапи розвитку акварельного живопису на сучасному рівні художньої культури, в якому поєднуються традиції відомих майстрів та новаторства митців нового покоління; відокремити сучасні методи дослідження з урахуванням особливостей формування акварельного живопису в Україні. Методологія дослідження сформована з урахуванням поставленої мети, що дає змогу використовувати аналіз генези в науково-історичному, науково-теоретичному, порівняно-описовому методах. Наукова новизна полягає у виявленні творчих пошуків у сфері акварельного живопису, що знаходиться в контексті розвитку сучасного мистецтва з усією різноманітністю його проявів. Тому назріває необхідність формування нових методів дослідження акварелі. Висновки. Враховуючи багате історичне надбання в акварельному живописі та нові тенденції, що запроваджуються художниками-акварелістами України, у творчості яких традиції поєдналися з сучасними підходами, варто виокремити сучасні методи дослідження для традиційних і новаторських напрямів у акварельному живописі, зокрема порівняно-історичний, порівняно-стилістичний, конкретно-історичний, біографічний.
Посилання
Антонюк О. Виставкова діяльність національної академії мистецтв України у 2013 році / О. Антонюк // Актуальні проблеми мистецької практики і мистецтвознавчої науки. - 2013.- №5. - С.352-355.
Белов В. А. Образ науки в ее ценностном измерении (философский анализ) / В. А. Белов. - Н.: На¬ука, 1995. - 266 с.
Борисов В. Н. Уровни логического процесса и основные направления их исследования / В. Н. Бо¬рисов. - Н.: Наука, 1967. - 212 с.
Володін В. І. Володіна Н. А. Сучасна радянська акварель / В. І. Володін, Н. А. Володіна. - М.: Ра¬дянський художник, 1983. - 174 с.
Г орбенко А. А. Акварельная живопись для архитекторов / А. А. Г орбенко. - К.: Будівельник, 1982. - 128 с.
Добров Г. М. Наука о науке: Введение в общее науковедение / Г. М. Добров. - К. : Наук. думка, 1970. - 320 с.
Ильин В. В. Теория познания: Эпистемология / В. В. Ильин. - М. : МГУ, 1994. - 136 с.
Кальнинг А. А. Акварельная живопись / А. Кальнинг. - М.: Искусство, 1968. - 74 с.
Каменская Г. Д. Акварель ХУП-ХІХ вв. / Г. Д. Каменская. - Л.: 1937. - 98 с.
Картошов В. А. Система систем. Очерки общей теории и методологии / В. А. Картошов. - К.: Сло¬во, 1995. - 235 с.
Лепикаш В. А. Живопись акварелью / В. А. Лепикаш. - М.: Ах СССР, 1961. - 154 с.
Павлов В. П. Сучасна українська акварель / В. П. Павлов. - К.: Мистецтво, 1966. - 75 с.
Палеха Ю. В. Основи науково-дослідної роботи / Ю. В. Палеха, Н. О. Леміш. - К.: Ліра, 2013. - 336 с.
Полюк О. Філософія акварелей Тетяни Павлик / О. Полюк // Національний музей народного мис¬тецтва Гуцульщини та Покуття імені Йосафата Кобринського [Електронний ресурс].
Релігійно-інформаційна служба України. Той, що все життя малює церкви [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://risu.org.ua/ua/index/exdusrve/events_peop1e/20000.
Сомервиль Д. Что отличает науку от других форм знания / Д. Сомервиль. - М.: Издательство иностранной литературы, 1960. - 192 с.
Цехмістова Г. С. Основи наукових досліджень / Г. С. Цехмістова. - К. : Видавничий Дім “ Слово”, 2004. - 240 с.
Юдин Э. Г. Системный подход и принцип деятельности: Методолог. проблемы соврем. науки / Г. Юдин. - М.: Наука, 1978. - 392 с.
Antoniuk, O. (2013) Exhibition activity of the national Academy of arts of Ukraine in 2013. Actual problems of art practice and art criticism, 5, 352-355 [in Ukrainian].
Belov, V. A. (1995) The image of science in its axiological dimension (philosophical analysis). Novosibirsk: Nauka [in Russian].
Borisov, V. N. (1967) The logical levels of the process and main directions of their research. Novosibirsk: Nauka [in Russian].
Volodin, V. I., & Volodina, N. A. (1983) Soviet contemporary watercolor. Kyiv: Radianskyi khudozhnyk [in Ukrainian].
Gorbenko, A. A. (1982) Watercolor painting for architects. Kyiv: Budivel'nik. [in Russian].
Dobrov, G. M. (1970)The science of science: an Introduction to General science studies. Kyiv: Nauk. Dumka [in Russian].
Il'in, V. V. (1994) Theory of knowledge: Epistemology. Moskva: MGU [in Russian].
Kalning, A. A. (1968) Watercolor painting Moskva: Iskusstvo [in Russian].
Kamenskaya, G. D. (1937) Watercolor XVII-XIX centuries. Lvov [in Russian].
Kartoshov, V. A. (1995) A system of systems. Essays on General theory and methodology. Kyiv: Slovo [in Russian].
Lepikash, V. A. (1961) Watercolor painting. Moskva: Ah SSSR [in Russian].
Pavlov, V. P. (1966) Modern Ukrainian watercolor. Kyiv: Mystetstvo [in Ukrainian ].
Palekha, Yu. V., & Lemish, N. O. (2013) Basics of research work. Kyiv: Lira [in Ukrainian].
Poliuk, O., & Khryptun, D. (2014) The philosophy of watercolors of Tatiana Pavlik. National folk art Museum of Hutsulshchyna and Pokuttya named Jehoshaphat Kobrin. Retrieved from http://hutsul.museum/exhibitions/ 2014/tetyana-pavlyk-akvareli/ [in Ukrainian].
Religious information service of Ukraine. The one that draws the whole life of the Church. Retrieved from https://risu.org.ua/ua/index/exclusive/events_people/20000/ [in Ukrainian].
Somervil', D. (1960) What distinguishes science from other forms of knowledge. Moskva: Publishing house of the foreign literature [in Russian].
Tsekhmistova, H. S. (2004) Fundamentals of scientific research. Kyiv : Vydavnychyi Dim “ Slovo” [in Ukrainian].
Yudin, E. H. (1978) A systematic approach and principle of activity: Methodology. the problems lie. science Nauki. Moskva : Nauka [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.