БРЕНДИНГ МІСТА ЯК ПРЕДМЕТ КУЛЬТУРУЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ: КЛЮЧОВІ ПОЗИЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.179644Ключові слова:
брендинг, бренд міста, імідж міста, ідентифікація міста, культурна спадщина, туризм, міське населенняАнотація
Мета роботи – з визначенням ключових позицій обґрунтувати актуальність дослідження міського брендингу в межах культурології. Методологія дослідження ґрунтується на загальнонаукових методах (аналізу, синтезу, узагальнення тощо). В основі дослідження – міждисциплінарна методологія з опорою на культурологічний підхід, який і дав можливість досягнути його мети. Наукова новизна полягає у приверненні уваги до необхідності врахування у брендингу міста низки культурних феноменів, зокрема ідентичності й об- разу міста, менталітету жителів, культурної спадщини. Висновки. Створення ефективної моделі функціонуван- ня міст відповідно до світових стандартів створює для них передумови позиціонування себе як своєрідної
«території безпеки», де гарантують об‘єктивне економічно-сприятливе конкурентне середовище для бізнесу, що у свою чергу сприяє залученню зовнішніх інвестицій. Вони є тими додатковими важелями і ресурсами для збереження культурно-історичних здобутків і розвитку сучасної зручної і привабливої для туристів інфра- структури, а відтак багато в чому визначають культурно-комунікативну привабливість міського простору. Дає змогу сформувати бренд міста чітке позиціонування пріоритетів, цінностей, а також ідентифікація міста як культурно-комунікативного простору зі своєрідними традиціями та менталітетом жителів, згуртованих навко- ло вирішення спільних завдань. усі ці ключові позиції поряд з розвитком туризму, збереженням культурної спадщини, залученням інвестицій тощо визначає чи не ключові аспекти міського брендингу і вимагає до- слідження у межах і методами культурології.
Посилання
Брендинг міст: досвід країн Вишеградської групи для України / За заг. ред. О. І. Соскіна. К. : Вид- во "Інститут трансформації суспільства", 2011. 80 с.
Дубейковский В. Вопрос ғ 9. Что такое идентичность города? URL: http:// citybranding.ru/vopros9.
Лисенко С.М. та ін. Стратегічне бачення бренду міста очима його мешканців // Актуальні про- блеми економічного і соціального розвитку регіону: Зб. мат. всеукраїнської наук.-практ. конференції. В 2 т. Т. 2. Красноармійськ : КІІ ДонНТУ, 2011. 363 с. С. 83-90.
Львов: город, открытый для мира. URL: http://zavarnik.biz/lvov-gorod-otkrytyj-dlya-mira.
Нагорняк Т.Л. Міста як бренди за умов глобалізації // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 2013. ғ 1(111). С. 40-43.
Ремизов В. А., Садовская В. С. Культурная антропология : учебное пособие. Москва:МГИК, 2017.
с.
Тамберг В. 4 заблуждения брендинга территорий / портал комунікаційної групи "Region PR". URL: http://regionpr.ru/page422.html.
Шапкина Ю. Брендинг городов: особенности формирования бренда города. URL:
file:///C:/Users/Ira/Downloads/brending-gorodov-osobennosti-formirovaniya-brenda-goroda.pdf.
Шилехина М. С. Культурное пространство города как его идентификационное лицо: сущность и формирование // Вестник Московского государственного университета культуры и искусств. 2017. ғ 3(77). С. 52–62.
Branding of cities: the experience of the Visegrad Group countries for Ukraine / According to the commissions. edit O. I. Soskin. K .: View "Institute for the Transformation of Society", 2011 [in Ukrainian].
Dubyekovsky V. Question No. 9. What is the identity of the city? URL: http: // citybranding.ru/vopros9.[in Russian].
Lysenko S.M etc. Strategic vision of the city's brand through the eyes of its inhabitants // Actual problems of the economic and social development of the region: Zb. mate. All-Ukrainian sciences.-practice. conferences. In 2 tons of T. 2. Krasnoarmeysk: KII DonNTU, 2011, 83-90. [in Ukrainian].
Lviv: a city open to the world. Retrieved from: http://zavarnik.biz/lvov-gorod-kkrytyj-dlya-myra. [in Russian].
Nagornyak T.L. Cities as Brands in Conditions of Globalization // Bulletin of the Taras Shevchenko National Taras Shevchenko University. 2013. No. 1 (111), 40-43. [in Ukrainian].
Remizov V.A, Sadovskaya V.S. (2017). Cultural anthropology: a manual. Moscow: MGIK. [in Russian].
Tamberg V. 4 delusions of branding of territories / portal of communication group "Region PR". Retrieved from: http://regionpr.ru/page422.html [in Russian].
Shapkina Y. Branding of cities: features of forming a brand of a city. Retrieved from: brending-gorodov- osobennosti-formirovaniya-brenda-goroda.pdf [in Russian].
Shilehkina M.S. Cultural space of the city as its identity person: essence and formation // Bulletin of the Moscow State University of Culture and Arts. 2017. No. 3 (77), 52-62 [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.