СПЕЦИФІКА ФІЛОСОФСЬКО-ХУДОЖНЬОГО ОСЯГНЕННЯ СВІТУ ЯК ПРОБЛЕМА ЦІЛІСНОСТІ ДУХОВНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.179683Ключові слова:
духовна культур, філософія, мистецтво, творчість, свобода, людинаАнотація
Метою роботи є аналіз підходів щодо співвідношення філософського та художнього осягнення світу, розгляд проблеми цілісності духовної культури, а також пошук моделей співвідношення мудрості й творчості. Методологія дослідження базується на застосуванні загальнонаукових та спеціальних методів пізнання, зокре- ма: аналізу, синтезу, логічного методу та методу узагальнень. Наукова новизна полягає у запровадженні твер- дження про те, що філософська творчість, що йде за людиною в мистецтво, зустрічається із зовсім новим образом людини. Бути людиною – означає відхилитися від мети, означає відвернутися від абстрактності, подо- лати зведеність до ідеї. Людину, нарешті, можна зрозуміти як саму творчість, що бере свій початок в житті но- уменальному, тобто в свободі. Висновки. Філософія і мистецтво є тими духовними просторами, в яких не тільки втілюється індивідна буттєвість, але й формується мета подальшого розвитку людини і людства. Твор- чий потенціал митців і філософів створює певний настрій та часто є поштовхом до самозаглиблення й сход- ження людської душі шляхом добра до осягнення себе.
Посилання
Ортега-и-Гассет Х. История как система. Вопросы философии. 1996. ғ 6.
Воєводін О. Про своєрідність теоретико-естетичного знання. Дні науки. 1998 р. Київ: ―Київський університет‖, 1998. С. 65.
Горак Г. І. Філософія. Київ, 1998. С. 4.
Шестов Л. Сочинения. В 2 т. Т. 2. Москва: Наука, 1993. С. 27.
Борев Ю. Эстетика. Москва, 1988. С. 388.
Цветаева М.И. Об искусстве. Москва, 1991. С. 371.
Шеллинг Ф.В.И. Иммануил Кант. Сочинения. В 2 т. Т. 2. Москва, 1989. С. 30.
Кант И. Пролегомены. Москва, 1934. С. 118.
Шеллинг Ф.В.И. Система трансцендентального идеализма. Соч. в 2 т. Т. 1. Москва, 1987. С. 264.
Шестов Л. На весах Иова. Странствование по душам. Париж., 1975. С. 240.
Булгаков С. Свет невечерний. Москва, 1994. С. 332.
Ortega y Gasset H. (1996).History as a system. Voprosy filosofii, 6 [in Russian].
Voyevodin O. (1998). About originality of theoretical and aesthetic knowledge. Dni nauky. Kyiv.:
―Kyyivsʹkyy universytet‖ [in Ukrainian].
Gorak G.I. (1998). Philosophy. Kyiv [in Ukrainian].
Shestov L. (1993). Compositions. Vol. 2. Moscow: Nauka [in Russian].
Borev Yu. (1988). Aesthetics. Moscow [in Russian].
Tsvetaeva M. I. (1991). About art. Moscow [in Russian].
Schelling F.VI.I. (1989). Immanuel Kant. Vol. 2. Moscow [in Russian].
Kant I. (1934). Prolegomeny. Moscow [in Russian].
Schelling F.VI.I. (1987). The system of transcendental idealism. Vol. 1. Moscow [in Russian].
Shestov L. (1975).On the scales of Job. Wandering souls. Paris [in France].
Bulgakov S. (1994). Light of non-evening. Moscow [in Russian].
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.