CТРАТЕГІЯ РОБОТИ НАД ІНСЦЕНІЗАЦІЄЮ ДРАМАТИЧНОГО ТВОРУ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.180800Ключові слова:
режисер, режисура, інтрузія, п‘єса, статика, динамікаАнотація
Мета роботи. На основі аналізу та узагальнення праць провідних вітчизняних і зарубіжних представ- ників, практиків і теоретиків театрального мистецтва дослідити та систематизувати досвід щодо основних принципів підготовки майбутнього режисера та визначити стратегії роботи над постановкою п‘єси режисером- початківцем, окреслити та охарактеризувати основні етапи інсценізації драматичного твору. Методологія дос- лідження полягає у застосуванні аналітичного, історичного, аксіологічного та системного підходів для розкрит- тя основних методів роботи над вивченням драматичного твору для його подальшої інсценізації. Наукова новизна. Розвинена система аргументів щодо твердження, що провідним методом роботи над п‘єсою є «метод навпаки» (backwards and forwards), що сприяє кращому розумінню кожного наступного розвитку подій та взає- мин між дійовими особами. Висновки. Кожен момент — важливий і має бути в полі зору режисера. Моменти фізичної дії, діалоги, паузи, сповнені тишею, змістовно наповненні та передають певний меседж. Кожен момент є причиною кожного наступного, саме вони і складають п‘єсу. Отже, ще на етапі репетиції режисер разом із акторами мають зробити паузу після кожної репліки, обговорити можливі поправки та уточнення моментів, що сприятиме покращення якості п‘єси. Кожна п‘єса має свій ритм, вбудований у її структуру. І саме здатність вловити той ритм, правильна розстановка акцентів, навички експресії, уміння розвивати свій авторський стиль у постановці драматичного твору становить успішність п'єси а сцені.
Посилання
Захава Е. В. Мастерство актера и режиссера. Москва : Исскуство, 1969. 225 с.
Лягущенко А. Михайло Старицький – видатний організатор театральної справи. Науковий вісник Київ. нац. ун-т театру, кіно і телебачення. Київ, 2012. ғ 10. С. 217–225.
Олтаржевська Л. Михайло Рєзнікович: «Режисер — це професія, яка змушує говорити лише непри- ємності». Газета Кабінету Міністрів України Урядовий Кур'єр : електрон. версія журн. 2013. URL : https://ukurier.gov.ua/uk/articles/mihajlo-ryeznikovich-rezhiser-ce-profesiya-yaka-zm/ (дата звернення: 25.03.2019).
Рулін П. На шляхах революційного театру. Київ : Мистецтво, 1972. C.7–14.
Станішевський Ю. Український театр кінця ХІХ – початку ХХ століть: проблеми синтетичної при- роди і становлення національного режисерського мистецтва. Нариси з історії театрального мистецтва України ХХ століття / Ін-т проблем сучасного мистецтва Академії мистецтв України. Київ : Інтертехнологія, 2006. С. 11–80.
Стефанова Н. Василь Вітер: як «монтується» режисер. Кіно - Театр : електрон. версія журн. 2003. URL : http://www.ktm.ukma.edu.ua/show_content.php?id=114 (дата звернення 6.04.2019).
Ball D. Backwards and Forwards: A Technical Manual for Reading Plays. Carbondale and Adwardsville: Southern Illinois University Press, 1983. 98 p.
Zakhava Ye. V. (1969). Actor and director's mastery. Moskva: Isskustvo [in Russian].
Liahushenko, A. (2012). Mykhailo Starytskyi as a prominent theatrical business moderator. Naukovyj visnyk. Kyjiv. nac. un-t teatru, kino i telebachennja. Kyjiv, 10, 217–225 [in Ukrainian].
Oltarzhevska, L. (2013). Mykhailo Reznikovych: «Director is a profession that makes you tell only unpleasantnesses». Ghazeta Kabinetu Ministriv Ukrajiny Urjadovyj Kur'jer. Retrieved from https://ukurier.gov.ua/uk/articles/mihajlo-ryeznikovich-rezhiser-ce-profesiya-yaka-zm/ [in Ukrainian].
Rulin, P. (1972). On the way of the revolutionary theater. K. : Mystectvo [in Ukrainian].
Stanishevskyi, Y. (2006). Ukrainian theater of ХІХ – ХХ centuries: the issues of synthetic origin and the establishment of national theatrical arts. Narysy z istoriji teatraljnogho mystectva Ukrajiny XX stolittja. In-t problem suchasnogho mystectva Akademiji mystectv Ukrajiny. Kyjiv : Intertekhnologhija, 11–80 [in Ukrainian].
Stephanova, N. (2003). Vasyl Viter: the way a director splices. Kino – Teatr. Retrieved from http://www.ktm.ukma.edu.ua/show_content.php?id=114 [in Ukrainian].
Ball D. (1983). Backwards and Forwards: A Technical Manual for Reading Plays. Carbondale and Adwardsville: Southern Illinois University Press [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.