КУЛЬТУРНО-ІСТОРИЧНІ ПРОГРЕСІЇ НАПРЯМІВ ЕСТРАДНО-МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.180951Ключові слова:
музичне естрадне мистецтво, естрадне мистецтво, форми, стилі та жанри естрадної музикиАнотація
Мета статті – розглянути на основі наукових досліджень культурно-історичну еволюцію естрадного музичного мистецтва, здійснити експлікацію поняття «сучасне естрадне мистецтво» у мистецтвознавчому ас- пекті; охарактеризувати специфіку напрямів естрадно-музичного мистецтва; висвітлити на основі наукових досліджень культурно-історичну еволюція естрадного музичного мистецтва. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, історико-логічного, аналітичного методів. Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу культурно-історичні прогресії естрадно-музичного мистецтва, жанри ест- ради. Наукова новизна. Вперше у цій статті намагалися визначити напрями та шляхи, якими може розвиватися наше естрадне мистецтво. Проте недостатня розробленість в науці теми завдань і особливостей музичної естра- ди робить деякі положення дискусійними, розв‘язання яких є важливим для сучасного культурного життя. Ви- сновки. Музичне мистецтво є відображенням традицій українського народу,особливостей менталітету, свідомості та самосвідомості українців.Кожний з естрадних стилів та жанрів має специфічні художні особливо- сті та засоби виразності, на сучасному етапі естрадному музичному мистецтву властива багатогранність, своє- рідна трансформація структури стилю. Воно зберігає народне коріння, етнічні традиції та посідає окреме місце як самостійне явище художньої культури у другій половині XIX і на початку XX століття. Таким чином, у другій половині XIX і на початку XX століття сформувалися і утвердилися власне естрадні музичні жанри, що відрізняються єдністю музичного стилю. Протягом останніх двох століть вітчизняна музична естрада сфор- мувалася у широкий, багатогранний напрямок мистецтва.
Посилання
Барна Н. В. Імеджмейкерство як різновид мистецької діяльності в аспекті масової культури. Мистецтвознавчі записки. Київ, 2010. Вип. 10. С.136-144.
Быкова Э.В. Рок-музыка в контексте проблем взаимодействия музыкальных культур. Народное тво- рчество: перспективы развития и формы социальной организации: Сб. науч. тр. НИИ культуры. Москва, 1990. С. 109-133.
Дунаевский И.Й. Назревшие вопросы легкой музыки. Советская музыка. 1955. ғ 3. С. 14-25.
Естрада. Українська Радянська енциклопедія. Київ: Гол. ред. УРЕ, 1979. Т. 4.
Клитин С.С. Эстрада и научно-технический прогресс. Овладевая театральной профессией. Москва: Искусство, 1990. С. 81-86.
Кнабе Г.С. Феномен рока и контр-культура. Вопросы философии. 1990. ғ 8. С. 39-61.
Козаченко І. Попса і мистецтво піснетворення (в Україні). Час / Time. 1997. ғ 43. С. 23-26.
Кожевников С. Эстетизация повседневности в идеологии контркультуры. Социологический журнал. 2004. ғ 3-4. С. 47-68.
Кузнецов Е.М. Из прошлого русской эстрады. Москва: Искусство, 1958. 365 с.
Матвійчук А.М. Хай живе рок-опера. Музика. 1992. ғ 6. С. 9-10.
Русская советская эстрада. Oчерки истории. Ответ. ред., доктор истор. наук, проф. Е. Уварова. В 3-х томах, Москва: Искусство, 1976, 1977, 1981.
Цукер А. Проблемы взаимодействия академических и массовых жанров в современной советской музыке: автореф. дис. на соискание науч. степ. д-ра искусствоведения. - Москва, 1991. 48 с.
Щеглов А. БИС комментариев. Хип-хоп. Неон. ғ7. 2002. С. 33-37.
Эйзенштейн С. Монтаж аттракционов. К постановке «На всякого мудреца довольно простоты» А. Н. Островского в московском Пролеткульте. Избран. произведения в 6 т. Москва : Искусство, 1964. Т. 2. С. 269– 273.
Barna, N. V. (2010). Іmage-making as the form of artistic activity in the aspects of the mass culture. Mystetstvoznavchi zapysky. Kyyiv, 2010. Vyp. 10. [in Ukrainian].
Bыkova, Э.V. Rock music in the context of the problems of interaction of musical cultures. Narodnoe tvor- chestvo: perspektyvы razvytyya y formы sotsyal'noy orhanyzatsyy: Sb. nauch. tr. NYY kul'turы. Moskva, 1990. [in Russian].
Dunaevskyy, Y.Y. Emerging issues of light music. Sovetskaya muzыka. 1955. ғ 3. [in Ukrainian].
Pop art. Ukrayins'ka Radyans'ka entsyklopediya. Kyyiv: Hol. red. URE, 1979. T. 4.
Klytyn, S.S. Pop art and scientific and technical progress. Mastering the theatrical profession. Moskva: Yskusstvo, 1990.
Knabe, H.S. Phenomenon of rock and counter-culture. Voprosы fylosofyy. 1990. ғ 8. .
Kozachenko I. Pop art and Mythology (in Ukraine). Chas / Time. 1997. ғ 43.[in Ukrainian].
Kozhevnykov, S. Esthetization of everyday life in the ideology of counterculture. Sotsyolohycheskyy zhur- nal. 2004. ғ 3-4.
Kuznetsov, E.M. From the past of Russian pop music. Moskva: Yskusstvo, 1958. 365 s.
10.Matviychuk, A.M. Let the rock opera live. Muzyka. 1992. ғ 6.
Russian Soviet pop art. Ocherky ystoryy. Otvet. red., doktor ystor. nauk, prof. E. Uvarova. V 3-kh tomakh, Moskva: Yskusstvo, 1976, 1977, 1981.
Tsuker, A. Problems of interaction of academic and mass genres in contemporary Soviet music: avtoref. dys. na soyskanye nauch. step. d-ra yskusstvovedenyya. - Moskva, 1991. 48 р.
Shchehlov, A. No comments. Hip-hop. Neon. ғ7. 2002.
Эyzenshteyn, S. Installation of rides. For the production of ―For every sage simplicity is enough‖ by A. N. Ostrovskyi in Moscow. Yzbran. proyzvedenyya v 6 t. Moskva : Yskusstvo, 1964. T. 2. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.