КУЛЬТУРНО-ІСТОРИЧНІ ПРОГРЕСІЇ НАПРЯМІВ ЕСТРАДНО-МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Marianna Druzhinets

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.180951

Ключові слова:

музичне естрадне мистецтво, естрадне мистецтво, форми, стилі та жанри естрадної музики

Анотація

Мета статті – розглянути на основі наукових досліджень культурно-історичну еволюцію естрадного музичного мистецтва, здійснити експлікацію поняття «сучасне естрадне мистецтво» у мистецтвознавчому ас- пекті; охарактеризувати специфіку напрямів естрадно-музичного мистецтва; висвітлити на основі наукових досліджень культурно-історичну еволюція естрадного музичного мистецтва. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, історико-логічного, аналітичного методів. Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу культурно-історичні прогресії естрадно-музичного мистецтва, жанри ест- ради. Наукова новизна. Вперше у цій статті намагалися визначити напрями та шляхи, якими може розвиватися наше естрадне мистецтво. Проте недостатня розробленість в науці теми завдань і особливостей музичної естра- ди робить деякі положення дискусійними, розв‘язання яких є важливим для сучасного культурного життя. Ви- сновки. Музичне мистецтво є відображенням традицій українського народу,особливостей менталітету, свідомості та самосвідомості українців.Кожний з естрадних стилів та жанрів має специфічні художні особливо- сті та засоби виразності, на сучасному етапі естрадному музичному мистецтву властива багатогранність, своє- рідна трансформація структури стилю. Воно зберігає народне коріння, етнічні традиції та посідає окреме місце як самостійне явище художньої культури у другій половині XIX і на початку XX століття. Таким чином, у другій половині XIX і на початку XX століття сформувалися і утвердилися власне естрадні музичні жанри, що відрізняються єдністю музичного стилю. Протягом останніх двох століть вітчизняна музична естрада сфор- мувалася у широкий, багатогранний напрямок мистецтва.

Біографія автора

Marianna Druzhinets

викладач кафедри естрадного співу Київської муніципальної академії естрадного та циркового мистецтв, здобувач Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв

Посилання

Барна Н. В. Імеджмейкерство як різновид мистецької діяльності в аспекті масової культури. Мистецтвознавчі записки. Київ, 2010. Вип. 10. С.136-144.

Быкова Э.В. Рок-музыка в контексте проблем взаимодействия музыкальных культур. Народное тво- рчество: перспективы развития и формы социальной организации: Сб. науч. тр. НИИ культуры. Москва, 1990. С. 109-133.

Дунаевский И.Й. Назревшие вопросы легкой музыки. Советская музыка. 1955. ғ 3. С. 14-25.

Естрада. Українська Радянська енциклопедія. Київ: Гол. ред. УРЕ, 1979. Т. 4.

Клитин С.С. Эстрада и научно-технический прогресс. Овладевая театральной профессией. Москва: Искусство, 1990. С. 81-86.

Кнабе Г.С. Феномен рока и контр-культура. Вопросы философии. 1990. ғ 8. С. 39-61.

Козаченко І. Попса і мистецтво піснетворення (в Україні). Час / Time. 1997. ғ 43. С. 23-26.

Кожевников С. Эстетизация повседневности в идеологии контркультуры. Социологический журнал. 2004. ғ 3-4. С. 47-68.

Кузнецов Е.М. Из прошлого русской эстрады. Москва: Искусство, 1958. 365 с.

Матвійчук А.М. Хай живе рок-опера. Музика. 1992. ғ 6. С. 9-10.

Русская советская эстрада. Oчерки истории. Ответ. ред., доктор истор. наук, проф. Е. Уварова. В 3-х томах, Москва: Искусство, 1976, 1977, 1981.

Цукер А. Проблемы взаимодействия академических и массовых жанров в современной советской музыке: автореф. дис. на соискание науч. степ. д-ра искусствоведения. - Москва, 1991. 48 с.

Щеглов А. БИС комментариев. Хип-хоп. Неон. ғ7. 2002. С. 33-37.

Эйзенштейн С. Монтаж аттракционов. К постановке «На всякого мудреца довольно простоты» А. Н. Островского в московском Пролеткульте. Избран. произведения в 6 т. Москва : Искусство, 1964. Т. 2. С. 269– 273.

Barna, N. V. (2010). Іmage-making as the form of artistic activity in the aspects of the mass culture. Mystetstvoznavchi zapysky. Kyyiv, 2010. Vyp. 10. [in Ukrainian].

Bыkova, Э.V. Rock music in the context of the problems of interaction of musical cultures. Narodnoe tvor- chestvo: perspektyvы razvytyya y formы sotsyal'noy orhanyzatsyy: Sb. nauch. tr. NYY kul'turы. Moskva, 1990. [in Russian].

Dunaevskyy, Y.Y. Emerging issues of light music. Sovetskaya muzыka. 1955. ғ 3. [in Ukrainian].

Pop art. Ukrayins'ka Radyans'ka entsyklopediya. Kyyiv: Hol. red. URE, 1979. T. 4.

Klytyn, S.S. Pop art and scientific and technical progress. Mastering the theatrical profession. Moskva: Yskusstvo, 1990.

Knabe, H.S. Phenomenon of rock and counter-culture. Voprosы fylosofyy. 1990. ғ 8. .

Kozachenko I. Pop art and Mythology (in Ukraine). Chas / Time. 1997. ғ 43.[in Ukrainian].

Kozhevnykov, S. Esthetization of everyday life in the ideology of counterculture. Sotsyolohycheskyy zhur- nal. 2004. ғ 3-4.

Kuznetsov, E.M. From the past of Russian pop music. Moskva: Yskusstvo, 1958. 365 s.

10.Matviychuk, A.M. Let the rock opera live. Muzyka. 1992. ғ 6.

Russian Soviet pop art. Ocherky ystoryy. Otvet. red., doktor ystor. nauk, prof. E. Uvarova. V 3-kh tomakh, Moskva: Yskusstvo, 1976, 1977, 1981.

Tsuker, A. Problems of interaction of academic and mass genres in contemporary Soviet music: avtoref. dys. na soyskanye nauch. step. d-ra yskusstvovedenyya. - Moskva, 1991. 48 р.

Shchehlov, A. No comments. Hip-hop. Neon. ғ7. 2002.

Эyzenshteyn, S. Installation of rides. For the production of ―For every sage simplicity is enough‖ by A. N. Ostrovskyi in Moscow. Yzbran. proyzvedenyya v 6 t. Moskva : Yskusstvo, 1964. T. 2. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-12

Номер

Розділ

Статті