ЕТНІЧНІ ОБРАЗИ У ТВОРЧОСТІ ВАЛЕРІЯ ГЕГАМЯНА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.180955Ключові слова:
етнічний образ, Валерій Гегамян, худграф, вірменські мотиви, українські мотиви, гуцульські мотивиАнотація
Мета роботи. Стаття має на меті виокремлення та аналіз етнічних образів як одного з основних харак- терних сегментів живописних творів українського художника Валерія Гегамяна. Методологія дослідження по- лягає у використанні основних елементів мистецтвознавчого інструментарію: історичного, біографічного, комплексного, компаративного методів. Наукова новизна роботи полягає в тому, що автор вперше у вітчизня- ній науці про мистецтво робить спробу висвітлити окремі сторінки життя та творчості В. Гегамяна, проаналізу- вавши етнічні образи, до яких він звертався впродовж всього творчого шляху; виокремити стильоутворюючі фактори, що мали місце при формуванні цього образного ряду. Висновки. Серед основних етнічних образів художника яскраво виділяються кавказькі та українські. Епізодично майстер звертався до образів курдів, іспан- ських, африканським типажів, але домінуючими впродовж усього творчого шляху були колоритні характери тих, хто уособлював історичну батьківщину художника – вірмен, і тих, кто персоніфікував його другу батьків- щину – українців.
Посилання
Гудыма М. Гегамян Валерий Арутюнович/ URL: http://odessa-memory.info/index.php?id=309 (дата зверення: червень 2018)
Жадейко О. Особистість Валерія Гегамяна в одеському художньому середовищі. Сучасне мистецт- во. 2018. ғ14. С.141-149.
Жадейко А. Балетные мотивы в творчестве художника Валерия Гегамяна 1970-х годов. American Scientific journal. 2018. ғ23. Vol.1. C. 7-11.
Жадейко А. Преемственность и наследование в творческом пути Валерия Гегамяна. Інноваційний розвиток науки нового тисячоліття: Матеріали III Міжнародної науково-практичної конференції. м. Чернівці. 25-26 травня 2018 р. Херсон, 2018. C. 14-17.
Жадейко А. Трагизм как «красная нить» творчества Валерия Гегамяна. Fustria Science. 2018. ғ 15 (Part1). C. 4-8.
Котова О. Нонконформізм в образотворчому мистецтві Одеси як явище культури 60–80-х років ХХ століття: дис. на здобуття наук. ступеня канд. мистецтвозн.: спец. 26.00.01. Одеса: Південноукраїнський держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського, 2008. 192 с.
Литман А. Валерий Гегамян. Гениальный рисовальщик І/ URL: http://hudcombinat.com/2016/07/01(дата зверення: червень 2018)
Панафидина Н. «Африканку» Гегамяна оценили в $40 тыс./ URL: https://enovosty.com/dosug/full/afrikanku-gegamyana-ocenili-v-40-tys (дата зверення: червень 2018)
Тарасенко О., Носенко А. Художники-просветители Одессы. Вечерняя Одесса. ғ58 (9189). 22 ап- реля 2010 г.
Ghudyma, М. Geghamyan Valeriy Arutyunovich. Retrieved from: http://odessa- memory.info/index.php?id=309 (in Russian).
Zhadeiko, A. (2018). Person of Valeriy Geghamyan in Odessa art space. Suchasne mystetstvo. ғ14. Pp.141-149 (in Ukrainian).
Zhadeiko, A. (2018). Ballet motifs in creative work of Valeriy Geghamyan of 1970-th. American Scientific journal. ғ23. Vol.1. Pp. 7-11 (in Russian).
Zhadeiko, A. (2018). Succession and inheritance in the creative way of Valeriy Geghamyan. Innovative development of the science of new Millennium: Materials of International scientific-practical conference. Tchernivtsi: (pp. 14-17) (in Russian).
Zhadeiko, A. (2018). Tragedy as a «red thread» of the creative work of Valeriy Geghamyan. Austria Science. 2018. ғ 15 ( Part1). Pp. 4-8 (in Russian).
Kotova, O. (2008). Nonconformism in Fine Arts of Odessa as a cultural phenomenon of 60-80th of XX century. Candidate‘s thesis. Odesa (in Ukrainian).
Litman, A. Valeriy Geghamyan – genius draftsman І. Retrieved from: http://hudcombinat.com/2016/07/01 (in Russian).
Panafidina, N. ―African‖ by Geghamyan was estimated at $40 thousand/Retrieved from: https://enovosty.com/dosug/full/afrikanku-gegamyana-ocenili-v-40-tys (in Russian).
Tarasenko, О., Nosenko, A., (2010). Artists-educators of Odessa. Vechernyaya Odessa. ғ58 (9189). 22 April 2010 (in Russian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.