ГРИМ ЯК ОБ’ЄКТ НАУКОВОЇ РЕФЛЕКСІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.181089Ключові слова:
грим, гримування, наукові дослідження, навчальні посібники, джерельна базаАнотація
Мета роботи - систематизувати і коротко проаналізувати джерела наукового і практичного характеру, в яких досліджуються різні аспекти гриму та гримування. Методологія. У дослідженні використовується низка методів загальнонаукового та спеціального характеру: бібліографічний, класифікації, узагальнюючий, система- тизації. Наукова новизна полягає в систематизації літературних джерел у сфері дослідження гриму і практи- чних аспектів гримування з метою пошуку найбільш оптимальних шляхів вироблення методологічної наукової позиції до їх дослідження. Висновки. Інтерес до гриму серед науковців зростає, однак ґрунтовного досліджен- ня гриму, особливо в українській науці дизайну, не існує, як власне і в низці суміжних наук, незважаючи на безспірний міждисциплінарний характер цього феномена. Адже поняття «грим» тісно пов‘язане з театром, кі- нематографом, сценічним образом, гримом-маскою, втіленням/перевтіленням, видовищем тощо. А відтак його аналіз проектується у площину дослідження цих понять, які водночас є об‘єктом зацікавлення низки наук, що й вимагає врахування у формуванні методологічної бази його дослідження.
Посилання
Анджан А. И., Волчанецкий Ю. М. Грим в кино. Москва: Искусство, 1957. 212 с.
Бейган Ли. Грим для театра, кино и телевидения : практическое руководство в фотографиях; Пер. с англ. Т. М. Боднарук. Москва : Искусство : A.D. & T., 1997. 171 с.
Вархолов Ф. В. Грим: учеб. пособие. Москва : Советская Россия, 1964. 104 с.
Гольцов А., Деревцев В., Фалеев М. Грим. Пособие по гриму для художественной самодеятельнос- ти. Москва: ВТО, 1960. 40 с.
Гримировка: необходимое руководство к театр. гриму для артистов оперных, драм. и проч. сцен, а также любителей, начинающих и уч-ся / под ред. В. Н. Ладухина. Москва ; Петроград : Макиз, 1923. 112 с.
Кадрон К., Чайлдс К. Детские праздники : Раскрашиваем лицо. Москва: Росмэн, 1999. 64 с.
Киреев П. Ф. Декоративная косметика и грим: Учеб. пособ. для техникумов. Москва: Легкая инду- стрия, 1980. 176 с.
Кихоу Винсент Дж.-Р. Техника работы профессионального художника гримера. Москва: ГИТР, 2003. 304 с.
Клепиков А. К. Первые уроки грима: методические рекомендации. Москва : Изд-во Русского театр. о-ва, 1923. 39 с.
Когтев Г. В. Грим и сценический образ. Москва: Сов. Россия, 1981. 112 с.
Кузнецова В. А. Кинофизиогномика (Типажно-пластический образ актера на экране). Л.: Искусст- во, 1978. 175 с.
Лебединский П. А. Грим [послесл. А. П. Петровского]. 2-е изд., перераб. и доп. Санкт-Петербург : Журнал "Театр и искусство", 1912. VII, 375 с.
Лебединскнский П.А., Лачинов В. П. Энциклопедия сценического самообразования: Грим. Изд. 2- е. Москва, 2012. 312 с.
Ленский А. П. Заметки о мимике и гриме : сборник биографической информации // А. П. Ленский
: Статьи. Письма. Записки / Сост. В. В. Подгородинский; Предисл. Ю. М. Соломина. Москва : Языки славянс- кой культуры, 2002. С. 72-87 .
Лившиц П. Б. Сценический грим. Москва: Искусство, 1939. 106 с.
Лосєв М., Шатохін І. Майстерність гриму. Державне видавництво «Образотворчого мистецтва і музикальної літератури УРСР», Київ, 1960. 84 с.
Львов Н. А. О гриме. Москва, 1969. 112с.
Львов Н. А., Градова К. В. Грим и сценический костюм: Уч. пос. Москва: ЗНУИ, 1987. 88 с.
Максимова М. Н. Искусство грима в русской театральной культуре конца XIX - первой трети XX вв.: автореф. дисс. к. культурологии. Москва, 2010. 27 с.
Непейвода С. И. Грим: Учебное пособие. СПб., 2015. 128с.
Новлянский Н. М. Практическое руководство по гриму: для кружков театральной самодеятельнос- ти. Москва ; Ленинград : Искусство, 1940. 47 с.
Писаренко Ю. Хрестоматия актора. Мимика, грим, движение, речь. Теакинопечать, 1930. 260 с.
Пронькина А. В. Макияж как предмет философского исследования: опыт преодоления терминоло- гической и феноменологической сущности. URL: makiyazh-kak-predmet-filosofsko-kulturologicheskogo- issledovaniya-opyt.
Раугул Р. Грим : пособие для театр. техникумов, вузов, студий. Москва: Художественная литерату- ра, 1935. 285 с.
Ситнов Д., Снежницкий Л., Малыгина И. Грим и костюм в современномспектакле. Москва: Ис- кусство, 1963. 172 с.
Сыромятникова И. С. Искусство грима и макияжа. М.: РИПОЛ КЛАССИК, 2004. 272 с.
Сыромятникова И. С. Технология грима: Практ. пособие. Москва: Высш. шк. 1991. 175 с.
Сыромятникова И. С. Искусство грима и прически: уч. пос. / 2-е изд., перераб. и доп. Москва : Вы- сшая школа, 2000. 170 с.
Шатохін І. О. Грим у театрі і в кіно. Київ: Мистецтво, 1971. 172 с.
Школьников С. П. Основы сценического грима. Изд. 2-е, доп. Минск, «Вышэйш. школа», 1976.
с.
Школьников С. П. Причѐски, головные уборы и украшения для сцены. Под ред. Г. И. Барышева.
Минск, «Вышэйш. школа», 1975. 224 с.
Школьников С. П. Грим : учеб. пособие. Минск : Вышэйшая школа, 1969. 176 c.
Шухмина Т. Грим. Москва, 1951. 80 с.
Make-up // ABBYY Lingvo Live. URL: http://lingvolive.ru/translate/en-ru/make-up.
Maquillage // Dictionnaire de l'Acadйmie franзaise. URL: http://www.cnrtl.fr/defini- tion/academie9/maquillage.
Andzhan A. I., Volchanetsky Y. M. (1957). Grim in the cinema. Moscow: Art [іn Russian].
Beygan Li. (1997). Make-up for theater, film, and television: a practical guide in photographs; Per. from English T. M. Bodnaruk. Moscow: Art: A.D. & T. [іn Russian].
Varholov F. (1964). Grim: studies. allowance. Moscow: Soviet Russia. [іn Russian].
Goltsov A., Derevtsev V., Faleev M. (1960). Grim. Make-up allowance for amateur performances. Moscow: WTO [іn Russian].
Make up: a necessary guide to the theater. makeup for opera artists, drum. and so on scenes, as well as lovers, beginners and learns., ed. V. N. Ladukhina. Moscow; Petrograd: Makiz [іn Russian].
Kadron K., Childs K. (1999). Children's holidays: Paint the face. Moscow: Rosman [іn Russian].
Kireev P.F. (1980). Decorative cosmetics and makeup: Textbook. benefit for technical schools. Moscow: Light Industry [іn Russian].
Kihoe Vincent J.-P. (2003). Technique of professional artist make-up. Moscow: GITR [іn Russian].
Klepikov A. K. (1923). The first lessons of makeup: guidelines. Moscow: Publishing House of the Russian Theater. Islands [іn Russian].
Kogtev G.V. (1981). Grim and the scenic image. Moscow: Owls. Russia [іn Russian].
Kuznetsova V. A. (1978). Kinofiziognomika (Typical plastic image of the actor on the screen). L .: Art [іn Russian].
Lebedinsky P. A. (1912). Grim [afterword. A.P. Petrovsky]. 2nd ed., Pererab. and add. St. Petersburg: Journal "Theater and Art", VII [іn Russian].
Lebedinsky P/A, Lachinov V.P. (2012). Encyclopedia of stage self-education: Grim. Ed. 2nd Moscow [іn Russian].
Lensky A. P. (2002). Notes on facial expressions and make-up: a collection of biographical information.
A. P. Lensky: Articles. Letters Notes / Comp. V.V. Podgorodinsky; Preface Yu. M. Solomin. Moscow: Languages of Slavic Culture, p. 72-87. [іn Russian].
Livshits P. (1939). Stage make-up. Moscow: Art [іn Russian].
Losov M., Shatokhіn І. (1960). Mayster makeup. Sovereign ed Vidavnitstvo "Obrazotvorchogo mytstv and music literature UCRR", Kyiv [in Ukrainian].
Lvov N. A. (1969). About make-up. Moscow [іn Russian].
Lvov N. A., Gradova K. V. (1987). Grim and stage costume: Uch. pos. Moscow: ZNUI [іn Russian].
Maksimova M. N. (2010). The art of make-up in the Russian theatrical culture of the end of the XIX - first third of the XX centuries: author. diss. to. cultural studies. Moscow [іn Russian].
Nepeyvoda S. I. (2015). Grim: Textbook. SPb. [іn Russian].
Novlyansky N.M. (1940). A practical guide to the make-up: for theatrical amateur circles. Moscow; Leningrad: Art [іn Russian].
Pisarenko Y. (1930). Chrestomatia actor. Facial expressions, make-up, movement, speech. Teakinopechat [іn Russian].
Pronkin A. Century Makeup as a subject of philosophical research: the experience of overcoming the terminological and phenomenological essence. URL: makiyazh-kak-predmet-filosofsko-kulturologicheskogo- issledovaniya-opyt. [іn Russian].
Raugul R. (1935). Grim: A Handbook for the Theater. technical schools, universities, studios. Moscow: Fiction. [іn Russian].
Sitnov D., Snezhnytsky L., Malygina I. (1963). Grim and costume in a contemporary spectacle. Moscow: Art [іn Russian].
Syromyatnikova I. S. (2004). The art of makeup and makeup. M .: RIPOL CLASSIC [іn Russian].
Syromyatnikova I.S. (1991). Technology of a make-up: Pract. allowance. Moscow: Higher. wk [іn Russian].
Syromyatnikova I. S. (2000). The art of makeup and hairstyles: uch. pos. / 2nd ed., Pererab. and add. Moscow: High School [іn Russian].
Shatokhіn І. O. (1971). Grim in theater і in kino. Kiev: Mistetstvo [in Ukrainian]
Shkolnikov S.P. (1976). Fundamentals of stage makeup. Ed. 2nd, add. Minsk, «Vysheish. School» [іn Russian].
Shkolnikov S.P. (1975) Haircuts, hats and decorations for the stage. Ed. G. I. Barysheva. Minsk,
―Vysheish. School [іn Russian].
Shkolnikov S.P. (1969). Grim: studies. allowance. Minsk: Higher School [іn Russian].
Shukhmina T. (1951). Grim. Moscow [іn Russian].
Make-up. ABBYY Lingvo Live. Retrieved from: http://lingvolive.ru/translate/en-ru/make-u [in English].
Maquillage. Dictionnaire de l'Acadйmie franзaise. Retrieved from: http://www.cnrtl.fr/defini- tion/academie9/maquillage [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.