ВОКАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО ТА РЕПЕРТУАР У СУЧАСНОМУ КУЛЬТУРОЛОГІЧНОМУ ПРОСТОРІ ЕПОХИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2019.190613Ключові слова:
музичний репертуар, вокальне мистецтво, архетип, українська ментальність.Анотація
Мета роботи: аналіз стану вокального мистецтва крізь призму репертуару як відображеннякультуропростору, що сприятиме визначенню концепту репертуару для визначення соціального стану культури
епохи. Методологія дослідження: полягає в застосуванні компаративного, історико-логічного методів, а також
емпіричних, загальнонаукових (аналіз, синтез) методів. Наукова новизна: В статті зроблено спробу
проаналізувати сьогоденний стан вокального мистецтва, а також особливостей репертуарної політики
виконавців. Окремо зроблено акцент на формуванні сучасного концепту репертуару. Висновки: музичний
репертуар існує в просторі відповідної епохи та є концептуальним зображенням сучасних йому подій та
настроїв у соціумі. Водночас саме через вокальне мистецтво, як таке, що пов' язане з вербальною складовою,
можливе найбільш повне втілення культуропростору епохи. Вокальне мистецтво як таке, що є позиційно
доступним людству та іманентною ознакою архетипів української ментальності, а також надає можливості
через підбор репертуару актуалізувати питання меж надіндивідуальним, соціальним, історичним досвідом
особистостей в певному полі культури як визначального для детермінування характеру діяльності та пізнання
архетипових складових у культуротворчих процесах, які здатні відбивати індивідуально-національний та
загальносвітовий контекст.
Посилання
Авдієвський А.Т. Формування особистості на грунті національно-культурного відродження. Мистецтво в
школі. Вип. 1. К.: УДПУ, 1996, С. 80 – 83.
Болдирєв В. О. Народна пісня в репертуарі вокаліста як шлях формування полікультурних виконавських
традицій. URL: http://num.kharkiv.ua/share/intermusic/vypusk50/13_%d0%91%d0%be%d0%bb%d0%b4%d0%b8%d1%80
%d0%b5%d0%b2%20%d0%92.%d0%9e._50_181-192.pdf
Каблова Т. Б. Концепт концерту-лекції в умовах глобалізації культури. Національні культури у глобалізованому
світі. URL:http://elibrary.kubg.edu.ua/19806/1/Kablova_T_%D0%9A%D0%9D%D0%A3%D0%9A%D0%86%D0%9C_2017.PDF
Каблова Т., Тетеря В. Народна пісня як інтенціальна складова у творчості М. Лисенка. Актуальні проблеми історії, теорії
та практики художньої культури.,URL:: http://elibrary.kubg.edu.ua/17241/1/T_Kablova_V.Teterya_AP_n37_2016%20(1).PDF
Лосев А.Ф. Философия. Мифология. Культура. Москва: Политиздат, 1991. 525 с.
Хомутова Л. Г. Створення художнього вокально-сценічного образу. Дніпропетровськ: Пороги, 1995. 150 с.
Цыпин Г.М. Психология музыкальной деятельности: проблемы, суждения, мнения: Москва: Инрерпракс,
373 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.