ВОКАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО ТА РЕПЕРТУАР У СУЧАСНОМУ КУЛЬТУРОЛОГІЧНОМУ ПРОСТОРІ ЕПОХИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2019.190613Keywords:
музичний репертуар, вокальне мистецтво, архетип, українська ментальність.Abstract
Мета роботи: аналіз стану вокального мистецтва крізь призму репертуару як відображеннякультуропростору, що сприятиме визначенню концепту репертуару для визначення соціального стану культури
епохи. Методологія дослідження: полягає в застосуванні компаративного, історико-логічного методів, а також
емпіричних, загальнонаукових (аналіз, синтез) методів. Наукова новизна: В статті зроблено спробу
проаналізувати сьогоденний стан вокального мистецтва, а також особливостей репертуарної політики
виконавців. Окремо зроблено акцент на формуванні сучасного концепту репертуару. Висновки: музичний
репертуар існує в просторі відповідної епохи та є концептуальним зображенням сучасних йому подій та
настроїв у соціумі. Водночас саме через вокальне мистецтво, як таке, що пов' язане з вербальною складовою,
можливе найбільш повне втілення культуропростору епохи. Вокальне мистецтво як таке, що є позиційно
доступним людству та іманентною ознакою архетипів української ментальності, а також надає можливості
через підбор репертуару актуалізувати питання меж надіндивідуальним, соціальним, історичним досвідом
особистостей в певному полі культури як визначального для детермінування характеру діяльності та пізнання
архетипових складових у культуротворчих процесах, які здатні відбивати індивідуально-національний та
загальносвітовий контекст.
References
Авдієвський А.Т. Формування особистості на грунті національно-культурного відродження. Мистецтво в
школі. Вип. 1. К.: УДПУ, 1996, С. 80 – 83.
Болдирєв В. О. Народна пісня в репертуарі вокаліста як шлях формування полікультурних виконавських
традицій. URL: http://num.kharkiv.ua/share/intermusic/vypusk50/13_%d0%91%d0%be%d0%bb%d0%b4%d0%b8%d1%80
%d0%b5%d0%b2%20%d0%92.%d0%9e._50_181-192.pdf
Каблова Т. Б. Концепт концерту-лекції в умовах глобалізації культури. Національні культури у глобалізованому
світі. URL:http://elibrary.kubg.edu.ua/19806/1/Kablova_T_%D0%9A%D0%9D%D0%A3%D0%9A%D0%86%D0%9C_2017.PDF
Каблова Т., Тетеря В. Народна пісня як інтенціальна складова у творчості М. Лисенка. Актуальні проблеми історії, теорії
та практики художньої культури.,URL:: http://elibrary.kubg.edu.ua/17241/1/T_Kablova_V.Teterya_AP_n37_2016%20(1).PDF
Лосев А.Ф. Философия. Мифология. Культура. Москва: Политиздат, 1991. 525 с.
Хомутова Л. Г. Створення художнього вокально-сценічного образу. Дніпропетровськ: Пороги, 1995. 150 с.
Цыпин Г.М. Психология музыкальной деятельности: проблемы, суждения, мнения: Москва: Инрерпракс,
373 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).