ІНСТРУМЕНТАЛЬНІ КОНКУРСИ В СУЧАСНОМУ МИСТЕЦЬКОМУ ДИСКУРСІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2019.190614Ключові слова:
інструментальний конкурс, фестиваль, сучасне музичне мистецтво, інструментальне мистецтвоАнотація
Метою роботи є аналіз специфіки інструментального конкурсу в сучасному мистецькому дискурсі вумовах формування української ментальності. Методологія дослідження включає використання методів
компаративного аналізу та синтезу, основою дослідження є діалектичний принцип пізнання, системний,
соціокультурний підходи. Використано загальнонаукові й міждисциплінарні методи дослідження: аналіз і
синтез, індукція і дедукція, порівняння та формалізація. Наукова новизна дослідження полягає у визначенні
критеріїв сучасних музичних конкурсів в Україні та дискурсі інструментальних конкурсів, як відображення
динаміки музичного становлення в Україні. Висновки. Інструментальні конкурсі сьогодні знаходяться в
контексті сучасних соціокультурних процесів, що обумовлює їх форму для різних інструментальних груп.
Зазначено, що сучасні мистецькі проекти академічного музичного мистецтва орієнтовані передусім на фахівців,
але намагаються приваблювати і ширшу аудиторію, що властиво для світового сучасного музичного процесу. В
дискурсі питання визначено, що конкурси від формування еліти в мистецтві в традиційних поняттях та вимогах
до музиканта, перейшли до певного пошуку яскравих самобутніх виконавців. Окремо розглянуто значення
конкурсу-фестивалю як засобу для поєднання музичної спільноти. В статті наголошено, що сьогодні
інструментальний конкурс має основним завданням не стільки виокремити найкращих скільки допомогти
музиканту виявити свої потенційні вектори розвитку та правильно спрямувати свою діяльність.
Посилання
Бажанов Н. Фортепианные конкурсы и современное исполнительское искусство. Вестник
музыкальной науки. 2016, № 3, С. 13-26
Жайворонок Н.Б. Музичне виконавство як феномен музичної культури: дис. … канд.
Мистецтвознавства, 17.00.01 – музичне мистецтво. К., 2006. 168 с.
Зінська Т.В. Музично-виконавське мистецтво в соціокультурному просторі України кінця ХХ-
початку ХХІ століття: дис. … канд. мистецтвознавства, спеціальність 26.00.01. – теорія та історія культури. К.,
204с.
Kablova T., Teteria V. Male ensemble "Kozatski zabavy" in the context of modern cultural industries //
Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2017, № 4. С. 164-167
Пухлянко М. Передумови формування сучасного конкурсу музикантів-виконавців: до поняття
«змагальності» в історії культу. URL http://glierinstitute.org/ukr/digests/041/6.pdf
Романенко А. Музичний конкурс як соціокультурний феномен у формуванні професійної
компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі.
, № 1. С. 126-129.
Cline Eileen T. Piano Competitions: An Analysis of Their Structure, Value, and Educational Implications.
Dissertation Thesis (D.Mus.Ed.). Indiana University, 1985.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.