ІНСТРУМЕНТАЛЬНІ КОНКУРСИ В СУЧАСНОМУ МИСТЕЦЬКОМУ ДИСКУРСІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2019.190614Keywords:
інструментальний конкурс, фестиваль, сучасне музичне мистецтво, інструментальне мистецтвоAbstract
Метою роботи є аналіз специфіки інструментального конкурсу в сучасному мистецькому дискурсі вумовах формування української ментальності. Методологія дослідження включає використання методів
компаративного аналізу та синтезу, основою дослідження є діалектичний принцип пізнання, системний,
соціокультурний підходи. Використано загальнонаукові й міждисциплінарні методи дослідження: аналіз і
синтез, індукція і дедукція, порівняння та формалізація. Наукова новизна дослідження полягає у визначенні
критеріїв сучасних музичних конкурсів в Україні та дискурсі інструментальних конкурсів, як відображення
динаміки музичного становлення в Україні. Висновки. Інструментальні конкурсі сьогодні знаходяться в
контексті сучасних соціокультурних процесів, що обумовлює їх форму для різних інструментальних груп.
Зазначено, що сучасні мистецькі проекти академічного музичного мистецтва орієнтовані передусім на фахівців,
але намагаються приваблювати і ширшу аудиторію, що властиво для світового сучасного музичного процесу. В
дискурсі питання визначено, що конкурси від формування еліти в мистецтві в традиційних поняттях та вимогах
до музиканта, перейшли до певного пошуку яскравих самобутніх виконавців. Окремо розглянуто значення
конкурсу-фестивалю як засобу для поєднання музичної спільноти. В статті наголошено, що сьогодні
інструментальний конкурс має основним завданням не стільки виокремити найкращих скільки допомогти
музиканту виявити свої потенційні вектори розвитку та правильно спрямувати свою діяльність.
References
Бажанов Н. Фортепианные конкурсы и современное исполнительское искусство. Вестник
музыкальной науки. 2016, № 3, С. 13-26
Жайворонок Н.Б. Музичне виконавство як феномен музичної культури: дис. … канд.
Мистецтвознавства, 17.00.01 – музичне мистецтво. К., 2006. 168 с.
Зінська Т.В. Музично-виконавське мистецтво в соціокультурному просторі України кінця ХХ-
початку ХХІ століття: дис. … канд. мистецтвознавства, спеціальність 26.00.01. – теорія та історія культури. К.,
204с.
Kablova T., Teteria V. Male ensemble "Kozatski zabavy" in the context of modern cultural industries //
Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2017, № 4. С. 164-167
Пухлянко М. Передумови формування сучасного конкурсу музикантів-виконавців: до поняття
«змагальності» в історії культу. URL http://glierinstitute.org/ukr/digests/041/6.pdf
Романенко А. Музичний конкурс як соціокультурний феномен у формуванні професійної
компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі.
, № 1. С. 126-129.
Cline Eileen T. Piano Competitions: An Analysis of Their Structure, Value, and Educational Implications.
Dissertation Thesis (D.Mus.Ed.). Indiana University, 1985.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).