ІСТОРИЧНИЙ ГЕНЕЗИС ТА ПЕРШИЙ ПЕРІОД ФОРМУВАННЯ КИТАЙСЬКОЇ ФОРТЕПІАННОЇ СОНАТИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2019.190649Ключові слова:
китайська фортепіанна соната, «китайське фортепіано», китайський звуковий образ фортепіано, китайська фортепіанна художня пісня, пісня без слів.Анотація
Мета роботи – визначення історичного генезису та розвитку фортепіанної сонати впродовж найпершогоперіоду її становлення. Методологія дослідження полягає в застосуванні історико-генетичного, історико-
контекстуального, історико-аналітичного методів дослідження. Наукова новизна роботи обумовлена
встановленням історичного генезису китайської фортепіанної сонати упродовж 1915 – 1939 рр. Визначено
низку жанрів (п’єса, прелюдія, фуга, сюїта, китайська художня пісня, китайська фортепіанна художня пісня), в
яких відбилися фрагменти національного звукового образу фортепіано, що віднайде цілісне втілення в
китайській фортепіанній сонаті; підкреслено значення розвитку виконавської піаністичної культури, що сприяв
утворенню жанру китайської фортепіанної культури. Виявлено значення першого фортепіанно-сонатного
періоду розвитку жанру національної музичної культури. Упродовж 10-річчя – з 1939 по 1949 рр. (дата
народження КРН) у китайських фортепіанних сонатах, що збереглися, сформовано характерні образні світи –
святковий та ліричний, апробовано внутрішньожанрові різновиди – «маленьку сонату» (її перші взірці створені
Чжан Ван Є і Ло Чжуньжунь) та програмну сонату, опрацьовано основи сонатного формотворення. Висновки.
Китайська фортепіанна соната постає як узагальнення широкого кола інновацій у національній музичній
культурі, що відбувалися впродовж 1915 – кінця 1940-х років.
Посилання
У Хун Юань. Китайська художня пісня: історія і теорія жанру : автореф. дис. … канд.
мистецтвознавства : спец. 17.00.03 «Муз. мистецтво» / Харків. нац. ун-т мистецтв ім. І. П. Котляревського.
Харків, 2016. 24 с.
Чень Менмен. Чень Менмен. Релігійно-філософська концепція пісні Хуан Цзи «Закони неба».
Культура України. Серія: Мистецтвознавство : зб. наук. пр. / Харків. держ. акад. культури. Харків, 2018. Вип.
С. 101–110.
Чень Менмен. Специфіка взаємодії змісту і форми у вокальній мініатюрі Хуан Цзи на вірші Лью Сиан
«Йдучи снігом». Культура України. Серія: Мистецтвознавство : зб. наук. пр. / Харків. держ. акад. культури.
Харків, 2018. Вип. 61. С. 233–241.
王安潮.中国早期钢琴教育的史学研究[J].皖西学院学报,2009,(1):148.(4. Ван Анчао.
Історичне дослідження ранньої китайської фортепіанної освіти [J]. Журнал Західного університету Аньхой,
, (1): 148.)
卞萌.中国钢琴文化之形成与发展[M].华乐出版社,1996.26- 27,41,82-85.(5 Мо Бянь.
Становление и развитие китайской фортепианной культуры [М]. Издательство Хуале, 1996.26-27, 41, 82-85.)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.