ІСТОРИЧНИЙ ГЕНЕЗИС ТА ПЕРШИЙ ПЕРІОД ФОРМУВАННЯ КИТАЙСЬКОЇ ФОРТЕПІАННОЇ СОНАТИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2019.190649Keywords:
китайська фортепіанна соната, «китайське фортепіано», китайський звуковий образ фортепіано, китайська фортепіанна художня пісня, пісня без слів.Abstract
Мета роботи – визначення історичного генезису та розвитку фортепіанної сонати впродовж найпершогоперіоду її становлення. Методологія дослідження полягає в застосуванні історико-генетичного, історико-
контекстуального, історико-аналітичного методів дослідження. Наукова новизна роботи обумовлена
встановленням історичного генезису китайської фортепіанної сонати упродовж 1915 – 1939 рр. Визначено
низку жанрів (п’єса, прелюдія, фуга, сюїта, китайська художня пісня, китайська фортепіанна художня пісня), в
яких відбилися фрагменти національного звукового образу фортепіано, що віднайде цілісне втілення в
китайській фортепіанній сонаті; підкреслено значення розвитку виконавської піаністичної культури, що сприяв
утворенню жанру китайської фортепіанної культури. Виявлено значення першого фортепіанно-сонатного
періоду розвитку жанру національної музичної культури. Упродовж 10-річчя – з 1939 по 1949 рр. (дата
народження КРН) у китайських фортепіанних сонатах, що збереглися, сформовано характерні образні світи –
святковий та ліричний, апробовано внутрішньожанрові різновиди – «маленьку сонату» (її перші взірці створені
Чжан Ван Є і Ло Чжуньжунь) та програмну сонату, опрацьовано основи сонатного формотворення. Висновки.
Китайська фортепіанна соната постає як узагальнення широкого кола інновацій у національній музичній
культурі, що відбувалися впродовж 1915 – кінця 1940-х років.
References
У Хун Юань. Китайська художня пісня: історія і теорія жанру : автореф. дис. … канд.
мистецтвознавства : спец. 17.00.03 «Муз. мистецтво» / Харків. нац. ун-т мистецтв ім. І. П. Котляревського.
Харків, 2016. 24 с.
Чень Менмен. Чень Менмен. Релігійно-філософська концепція пісні Хуан Цзи «Закони неба».
Культура України. Серія: Мистецтвознавство : зб. наук. пр. / Харків. держ. акад. культури. Харків, 2018. Вип.
С. 101–110.
Чень Менмен. Специфіка взаємодії змісту і форми у вокальній мініатюрі Хуан Цзи на вірші Лью Сиан
«Йдучи снігом». Культура України. Серія: Мистецтвознавство : зб. наук. пр. / Харків. держ. акад. культури.
Харків, 2018. Вип. 61. С. 233–241.
王安潮.中国早期钢琴教育的史学研究[J].皖西学院学报,2009,(1):148.(4. Ван Анчао.
Історичне дослідження ранньої китайської фортепіанної освіти [J]. Журнал Західного університету Аньхой,
, (1): 148.)
卞萌.中国钢琴文化之形成与发展[M].华乐出版社,1996.26- 27,41,82-85.(5 Мо Бянь.
Становление и развитие китайской фортепианной культуры [М]. Издательство Хуале, 1996.26-27, 41, 82-85.)
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).