МИСТЕЦТВО ТА АНТРОПОЛОГІЯ У ДИСКУРСІ ЄВРОПЕЙСЬКИХ СТУДІЙ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2020.221352Ключові слова:
історіографія, мистецтво, антропологія, європейський дискурс, музей, візуальна антропологія, культурологія, художня культура.Анотація
Мета дослідження полягає у висвітленні тематичних напрямів наукового студіювання європейськими вченими теоретичних та практичних основ взаємозв'язку антропології та мистецтва. Методологія дослідження. У відповідності до поставленої мети обрано комплекс дослідницьких методик сучасного мистецтвознавства, що базуються на антропологічному підході до аналізу мистецьких явищ, а також методи евристичного та герменевтичного пізнання у поєднанні із бібліографічним та історіографічним. Використання вказаного комплексу дослідницьких методик сприяло отриманню власних результатів. Наукова новизна одержаних результатів полягає у постановці і розробці актуальної, малодослідженої у вітчизняному мистецтвознавстві теми антропології мистецтва. Результати студіювання сприятимуть розвитку мистецтвознавчої науки і можуть слугувати важливою складовою у дослідженні взаємозв'язку сучасного мистецтва та антропології. Висновки. Історіографічний аналіз засвідчив наявність активного наукового дискурсу щодо місця і ролі мистецтва в антропології та її впливу на теорію мистецтвознавства і практику мистецтва. Робиться висновок про те, що антропологія мистецтва постає як теоретична основа мистецьких практик, розглядає митця як соціальнозначущий феномен, що продукує внутрішню рефлексію на суспільні процеси. Важливість взаємозв'язку між антропологією та сучасним мистецтвом давно визнана, однак, дискусія ведеться, як правило, серед науковців з Північної Америки, Європи та Австралії. Дослідження та антропологічний досвід інших регіонів значною мірою відсутній у дебатах.Посилання
Antropologiya iskusstva. Yazyk iskusstva i mera chelovecheskogo v menyayushchemsya mire (2017). M.: INDRIK. Otv. red. O.A. Krivtsun. 340 s. [in Russia]
Roger Sansi (2015). Art, Anthropology, and the Gift. London. Bloomsbury Press [in English]
Karpov V., Syrotynska N. (2018). Neuroart in the context of creativity. Visnyk Nacionaljnoji akademiji kerivnykh kadriv kuljtury i mystectva: nauk. zhurnal. K.: Milenium. # 1. S. 21 – 36. [in Ukraine]
Roger Sansi (2019). The Anthropologist as Curator. London. Bloomsbury Press [in English]
Anna Line, (2018). Practicing Art and Anthropology. A Transdisciplinary Journey [in English]
Khёjzyngha J. (1992). Homo ludens. V teny zavtrashnegho dnja. M.: Proghress-Akademyja.
Sojkyna N. Ju. (2009). Zhyvopysj эpokhy paleolyta v systeme kuljturnыkh cennostej Evrazyy: avtoref. dys. na soyskanye uchen. step. kand. yst. nauk: spec. 07.00.06 "Arkheologhyja" http://kzdocs.docdat.com/docs/index-8175.html
Contemporary Art and Anthropology (2005). Editors: Arnd Schneider, Christopher Wright. Berg Publishers. [in English]
Alternative Art and Anthropology. Global Encounters (2017). Editor: Arnd Schneider. Bloomsbury Academic. [in English]
Art, Anthropology, and Contested Heritage. Ethnographies of TRACES. (2019). Edited by Arnd Schneider. London. Bloomsbury Academic. [in English]
Between Art and Anthropology. Contemporary Ethnographic Practice (2010). Editor: Arnd Schneider, Christopher Wright. Berg Publishers. [in English]
An Anthropology of Contemporary Art. Practices, Markets, and Collectors (2018). London. Bloomsbury Academic. [in English]
Pushonkova O. (2009). Aktualjni problemy doslidzhenj vizualjnoji antropologhiji. Suchasne mystectvo: Nauk. zb. K.: IPSM AMU; KZhD “Sofija”. [in Ukraine]
Art and the Politics of Visibility. Contesting the Global, Local, and the In-Between (2017). Editor: Zeena Feldman. [in English]
Museums. A Visual Anthropology (2013). By: Mary Bouquet. Bloomsbury Academic. [in English]
Between Matter and Method. Encounters In Anthropology and Art (2017). Editors: Gretchen Bakke, Marina Peterson. Bloomsbury Academic [in English]
Anthropology of the Arts. A Reader (2016). Editors: Gretchen Bakke, Marina Peterson. Bloomsbury Academic. [in English]
Arts and Aesthetics in a Globalizing World (2015). Editor(s): Raminder Kaur, Parul Dave-Mukherji. Bloomsbury Academic. [in English]
The Art of Anthropology. Essays and Diagrams (1999). Edited by Alfred Gell. Berg Publishers. [in English]
Contesting Art. Art, Politics, and Identity in the Modern World (1997). Editor: Jeremy MacClancy. Berg Publishers. [in English]
Trench Art. Materialities and Memories of War. (2003). By Nicholas Saunders. Berg Publishers. [in English]
Contemporary Art and the Home (2002). Editor: Соlin Painter. Berg Publishers. [in English]
Asia through Art and Anthropology. Cultural Translation Across Borders (2013). Editors: Fuyubi Nakamura, Morgan Perkins, Olivier Krischer. Bloomsbury Academic. [in English]
Community Art. An Anthropological Perspective (2013). By: Kate Crehan. Berg Publishers. [in English]
World Art An Introduction to the Art in Artefacts (2013). By Ben Burt. Bloomsbury Academic. [in English]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.