ЖИВОПИС ТЕТЯНИ ГАЛЬКУН ЯК ЕТНОКУЛЬТУРНИЙ ФЕНОМЕН: ПРОБЛЕМА КОЛОРИСТИКИ ТА ПЛАСТИКИ

Автор(и)

  • Tetyana Prokopovich

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2020.221360

Ключові слова:

живопис, творчість, колористика, пластика, колорит, колір, мистецтво, художники, Тетяна Галькун.

Анотація

Мета статті полягає в аналізі та мистецтвознавчій концептуалізації живопису Тетяни Галькун як етнокультурного феномену крізь призму колористики та пластики художнього стилю мисткині. Методологія дослідження Проблематика дослідження зумовила використання таких наукових методів: системний − при формуванні цілісного уявлення про живопис Тетяни Галькун як феномен культури; аналітичний − при дослідженні провідних рис стилю мисткині; типологічний − при створенні основ для мистецтвознавчої концептуалізації феномену живопису Тетяни Галькун крізь призму колористики та пластики художнього стилю. Наукова новизна полягає у науковому осмисленні живопису Тетяни Галькун крізь призму колористики та пластики художнього стилю, концептуалізації феномену живопису мисткині як складової мистецької спадщини України. Висновки. Колористично-пластична витонченість творів Т. Галькун проявляється в контексті техніко-зображувального відношення через естетизацію колориту як засобу освоєння світу, а розкриття змісту – через сюжетну лінію, спрямовану на збереження ідентичності та етнокультурної самобутності. Картини художниці побудовані на колориті, який допомагає розкриттю твору і сприяє філософському осмисленню дійсності та безпосередньому чуттєво-зоровому сприйнятті втіленого сюжету.

Посилання

Arnheim R. (1994.) New Essays on the Psychology of Art. Moscow: Prometheus [in Russian].

Halkun T. (2006). On the native land.: paintings catalog. Lutsk: Overhangs [in Ukrainian].

Halkun T. (1989). Artists of the Carpathian region. Album Kyiv [in Ukrainian].

Garifullin R. (2004). The Psychology of Creativity and the Arts: Moscow: Institute for Humanitarian Studies [in Russian].

Goethe I. (1957). To the doctrine of the flower (Chromatics) Moscow: Science [in Russian].

Honored Artist of Ukraine Tatiana Halkun (1997). Catalog of a personal exhibition of works of painting. Lutsk: Overhangs [in Ukrainian].

Izmailov C. (1989). Psychophysiology of color vision Moscow: MSU [in Russian].

Kandinsky V. (1990). On the spiritual in art. Leningrad: LG Foundation[in Russian].

Klimchuk L. Unique colors of the soul of Tatiana Halkun (2012). Lutsk. Castle [in Ukrainian].

At Home: An Album Catalog of Works of Painting by People's Artist of Ukraine, Professor Tatiana Halkun (2006). Lutsk: Overhangs [in Ukrainian].

Navrotskaya Z. (2004). On the question of understanding the artistic heritage of Volyn in the second half of the twentieth century. Lutsk [in Ukrainian].

Prokopovich T. (2015). Emotional stability as a condition of manifestation of social adaptability of the artistically gifted personality: dissertation. Lutsk [in Ukrainian].

Prokopovich T. (2017). Painting of Volhynia. Women artists of the late XX - early XXI centuries. Kharkiv [in Ukrainian].

Sarapin G. (2011). “Myth” and “Eternity” in the paintings of Galina Ivashkiv Lutsk. Volyn is new [in Ukrainian].

Stynko V. (2008). Promotions: an art party on the eve of Ivan Kupala. Lutsk. Volyn is new [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-21

Номер

Розділ

Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація