ЖИВОПИС ТЕТЯНИ ГАЛЬКУН ЯК ЕТНОКУЛЬТУРНИЙ ФЕНОМЕН: ПРОБЛЕМА КОЛОРИСТИКИ ТА ПЛАСТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2020.221360Ключові слова:
живопис, творчість, колористика, пластика, колорит, колір, мистецтво, художники, Тетяна Галькун.Анотація
Мета статті полягає в аналізі та мистецтвознавчій концептуалізації живопису Тетяни Галькун як етнокультурного феномену крізь призму колористики та пластики художнього стилю мисткині. Методологія дослідження Проблематика дослідження зумовила використання таких наукових методів: системний − при формуванні цілісного уявлення про живопис Тетяни Галькун як феномен культури; аналітичний − при дослідженні провідних рис стилю мисткині; типологічний − при створенні основ для мистецтвознавчої концептуалізації феномену живопису Тетяни Галькун крізь призму колористики та пластики художнього стилю. Наукова новизна полягає у науковому осмисленні живопису Тетяни Галькун крізь призму колористики та пластики художнього стилю, концептуалізації феномену живопису мисткині як складової мистецької спадщини України. Висновки. Колористично-пластична витонченість творів Т. Галькун проявляється в контексті техніко-зображувального відношення через естетизацію колориту як засобу освоєння світу, а розкриття змісту – через сюжетну лінію, спрямовану на збереження ідентичності та етнокультурної самобутності. Картини художниці побудовані на колориті, який допомагає розкриттю твору і сприяє філософському осмисленню дійсності та безпосередньому чуттєво-зоровому сприйнятті втіленого сюжету.Посилання
Arnheim R. (1994.) New Essays on the Psychology of Art. Moscow: Prometheus [in Russian].
Halkun T. (2006). On the native land.: paintings catalog. Lutsk: Overhangs [in Ukrainian].
Halkun T. (1989). Artists of the Carpathian region. Album Kyiv [in Ukrainian].
Garifullin R. (2004). The Psychology of Creativity and the Arts: Moscow: Institute for Humanitarian Studies [in Russian].
Goethe I. (1957). To the doctrine of the flower (Chromatics) Moscow: Science [in Russian].
Honored Artist of Ukraine Tatiana Halkun (1997). Catalog of a personal exhibition of works of painting. Lutsk: Overhangs [in Ukrainian].
Izmailov C. (1989). Psychophysiology of color vision Moscow: MSU [in Russian].
Kandinsky V. (1990). On the spiritual in art. Leningrad: LG Foundation[in Russian].
Klimchuk L. Unique colors of the soul of Tatiana Halkun (2012). Lutsk. Castle [in Ukrainian].
At Home: An Album Catalog of Works of Painting by People's Artist of Ukraine, Professor Tatiana Halkun (2006). Lutsk: Overhangs [in Ukrainian].
Navrotskaya Z. (2004). On the question of understanding the artistic heritage of Volyn in the second half of the twentieth century. Lutsk [in Ukrainian].
Prokopovich T. (2015). Emotional stability as a condition of manifestation of social adaptability of the artistically gifted personality: dissertation. Lutsk [in Ukrainian].
Prokopovich T. (2017). Painting of Volhynia. Women artists of the late XX - early XXI centuries. Kharkiv [in Ukrainian].
Sarapin G. (2011). “Myth” and “Eternity” in the paintings of Galina Ivashkiv Lutsk. Volyn is new [in Ukrainian].
Stynko V. (2008). Promotions: an art party on the eve of Ivan Kupala. Lutsk. Volyn is new [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.