МЕТОДОЛОГІЧНЕ ПІДҐРУНТЯ ФЕНОМЕНУ «ENTERTAINMENT» У ДИСКУРСІ ПОСТМОДЕРНІЗМУ

Автор(и)

  • Olena Chumachenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2020.222255

Ключові слова:

«Entertainment», західноєвропейська культура ХХ століття, постмодернізм, візуальна культура, штучна реальність.

Анотація

Мета роботи – визначити методологічне підґрунтя феномену «Entertainment» у дискурсі постмодернізму. Методологія дослідження полягає у застосуванні аналітичного методу – для визначення теоретико-методологічних засад дослідження феномену «Entertainment» у дискурсі постмодернізму; герменевтичного методу – для простеження інтерпретації змістовного навантаження феномену «Entertainment» у контексті теорій французьких постструктуралістів і постфрейдістів у дискурсі постмодернізму; історико-культурологічний – для виокремлення цілісних образів-понять феномену «Entertainment» у західноєвропейської культури у дискурсі постмодернізму. Наукова новизна статті полягає у тому, що вперше проаналізовано і досліджено феномен «Entertainment» у теоріях постструктуралістів і постфрейдістів у дискурсі постмодернізму. Висновки. У дискурсі постмодернізму феномен «Entertainment» починає розглядатись як форма прояву візуальної культури і зосереджується не на відображенні дійсності, а на моделюванні цієї дійсності, через експериментування із штучною реальністю. Кожний контекст має вичерпні можливості для його прочитання і тлумачення, будь-який елемент художньої мови може бути використаним у іншому – соціальному, політичному і культурному – контексті, або може бути процитованим за межами усякого контексту, що найяскравішим чином стало підґрунтям феномену «Entertainment» (Ж. Дерріда); «Entertainment» – це форма іронічного переосмислення у аспекті відповіді постмодернізму авангарду щодо визнання неможливості знищення надбання минулого і заклик до іронічного переосмислення цього минулого (Р. Рорті); сутність «Entertainment» полягає у процесі комбінування вже існуючих художніх форм (Ж. Бодрійяр); усі зазначені аспекти яскраво доводять, що методологічною основою феномену «Entertainment» у дискурсі постмодернізму були філософські концепції Р. Барта, Ж. Бодрійяра, Ж. Дельоза, Ф. Гваттарі, Ф. Джеймісона.

Посилання

Bilchenko E. (2013). «Reason» and «zombie»: classical and non-classical discourses of art as a myth, dialogue, and game. International Bulletin: Culturology. Philology. Musicology. K: Millennium, 1, 3–10 [in Ukrainian].

Baudrillard J. (2000). Transparency of evil. Moscow: Dobrosvet [in Russian].

Deleuze J. (1997). The logic of meaning. Transl. from French by Y. Svirsky. Moscow: Rarity [in Russian].

Deleuze J, Guattari F. (1996). Rizoma. Philosophy of the postmodern era. Comp. A. Usmanova. Minsk: Krasiko-print, 6–31. [in Russian].

Jamison F. (2000). Postmodernism and consumer society. Logos. 4. 63–77 [in Russian].

Drach G. (2008). Culturology. - Rostov-on-Don: Phoenix [in Russian].

Kuritsyn V. (1992). Postmodernism: a new primitive culture. New World. 2. 225-232 [in Russian].

Mankovskaya N. (2000). Aesthetics of postmodernism SPb.: Aletheia [in Russian].

Onishchenko O. (2008). Artistic creativity: a project of nonclassical aesthetics: monograph. K.: Institute of Cultural Studies of the AMU [in Ukrainian].

Rorty R. (1994). Philosophy and the Future. Transl. from English by T. Blagovoy. Questions of philosophy. 6. 29-34 [in Russian].

Todorov T. (1999). Theory of symbol. Moscow: House of Intellectual Books [in Russian].

Eco U. (1995). Foucault pendulum. Transl. from ital. by E. Kostyukovich. K.: Fita [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-30

Номер

Розділ

Культурологія