ВІЗУАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ У КОНТЕКСТІ ЕКСПЕРТИЗИ КУЛЬТУРНИХ ЦІННОСТЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2020.222261Ключові слова:
експертиза культурних цінностей, методи експертних досліджень, візуальний поворот, візуальні дослідження культури, «погляд епохи».Анотація
Мета статті – проаналізувати методологічне забезпечення експертизи культурних цінностей, в тому числі - мистецтвознавчий аналіз, уточнено взаємозалежності мистецтвознавчого та візуального підходів в інтерпретацій творів мистецтва. Методологічною основою дослідження стали принципи історизму, всебічності та наукової достовірності, а також мистецтвознавчий та культурологічний підходи, типологічний та метод теоретичного узагальнення, що дозволили визначити основні форми візуальних досліджень, їх взаємодію та роль в питаннях досліджень предметів культури. Наукова новизна одержаних результатів визначається можливістю застосування нових методів та підходів в експертній діяльності, зокрема осмисленням сучасних тенденцій аналізу предметів культури, ознайомлення з динамікою і формами аналізу візуальних досліджень, осмислення теорії образів, що використовуються дослідниками-візуалістами та формування пропозицій щодо шляхів застосування її під час проведення експертизи культурних цінностей. Висновки. На сьогодні до дослідження культурних цінностей активно залучаються нові методи з різних галузей знань, що зумовило появу та формування потужної вітчизняної школи експертизи в сфері культури. Візуальні дослідження – відносно молоде явище, що відрізняється яскраво вираженою соціокультурною динамікою. Розгляд візуальних досліджень в контексті експертизи культурних цінностей є спробою вийти за межі традиційного мистецтвознавства та формування нових ціннісних критеріїв, а можливо, й соціальних компонентів експертних досліджень.Посилання
Baksendall M. (2003). Intention patterns: On the historical interpretation of paintings (M. Sokolova, Trans). Moscow: UniPrint [in Russian].
Berger D. (2012). The Art of Seeing: St. Petersburg: Cloudberry, [in Ukrainian].
Usmanova, A.R. (2007). Violence as a Cultural Metaphor: Instead of an Introduction. A.R. Usmanova resp. ed.), Visual (as) violence: Sat. scientific. tr., (pp. 5-37), Vilnius: European Humanitarian University [in Republic of Lithuanian].
Mazur N. (2018). The World of Images. Images of the world. Anthology of Visual Culture Research. SPb.; M.: New publishing house [in Russian].
Panofsky E. (1999). The meaning and interpretation of the visual arts. Articles on the history of art. - SPb.: Humanitarian agency «Academic project» [in Russian].
Shman S. (2020). Methodological principles of expert activity in Ukraine. Zh. Z. Denesyuk (Eds.), Herald of the National Academy of Management of Culture and Arts (№ 1) (pp. 19-24). Kyiv, NAMSCAA [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.