ІСТОРИКО-ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДО ЕСТЕТИЧНОГО РОЗВИТКУ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ

Автор(и)

  • Maryna Tatarenko
  • Olena Kosinova
  • Yaroslav Lanchak

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2020.222300

Ключові слова:

естетичний ідеал, творча діяльність, естетичні знання, світовий досвід, засоби естетичного виховання.

Анотація

Мета статті – дослідження проблеми естетичного виховання студентської молоді. Методологія дослідження передбачає комплексний підхід із застосуванням аналітичного, системного методів, компаративного, що дозволяє зрозуміти, що естетичне виховання творчої молоді потребує змістовного наповнення, створення оптимальних умов для естетичного виховання студентів творчих спеціальностей. Наукова новизна роботи полягає у тому, що охарактеризовано естетичне виховання, яке спрямоване на розвиток творчих здібностей, передбачає вивчення історичного підходу до данної проблеми. Визначено, що дія сили краси активно використовувалась для зміцнення морального духу молоді на різних етапах історії цивілізації та країни. Вивчення, наприклад, естетичного ідеалу Давньої Греції, який незмінно пов’язаний з поняттям громадянина, виявляє природним незмінне прагнення молодої людини до самовдосконалення, естетичної насолоди красою природи, мистецтвом. Висновки. Отже, історія естетичного виховання свідчить про наявність різноманітних підходів до його організації і проведення. В мистецьких ЗВО, які успадкували багатовіковий досвід формування естетичної майбутніх фахівців, вперше в історії спостерігається усвідомлене використання визначених засобів, методів, прийомів і форм естетичного виховання в педагогічному процесі. До нашого часу у вітчизняній педагогіці склалися теоретичні основи і методика естетичного виховання творчої молоді. Без естетичного виховання нині не може бути сформована творча особистість всебічно і гармонійно розвиненого спеціаліста.

Посилання

Berlynskyi M.F. (1991). Istoriia mista Kyieva. K.: Naukova dumka [in Ukraine].

Vidrodzhennia i rozvytok kultury Ukrainy: problemy istorii, teorii i praktyky (2003) Tezy dopovidei Vseukrainskoi naukovoi konferentsii. K.: Drukar, [in Ukraine].

Gargai V.B. (2002). Povyshenie kvalifikatsii uchitelei v SShA: sotsial'no-psikhologicheskii podkhod. Pedagogika, 7-8, 102-109 [in Russian].

Glass Dzh. (1996). Statisticheskie metody v pedagogike i psikhologii / Glass Dzh., Stenli Dzh. M.: Progress [in Russian].

Honcharenko S. (1997). Ne ruinuvaty, a reformuvaty. Tovarysh, 25, 3 [in Ukraine].

Hrushevskyi M.S. (1994). Istoriia Ukrainy-Rusi: V 11 t. K.: Naukova dumka, T.1. Do pochatku XI vika. 684 s. T.7: Istoriia ukrainskoi kozachchyny. [in Ukraine].

Dzhon D.Kh. (2005). Spolucheni Shtaty Ameryky / D.Kh. Dzhon // Sposterihach. 5, 11-19 [in Ukraine].

Kavkazskoi plennitse nynche ne veselo: N.Varlei o kino, o zhizni, o sebe. Pravda. 1997. 4.07. S.6 [in Russian].

Karnegi D. (1990). Kak zavoevat' druzei i okazyvat' vliianie na liudei D. Karnegi ; per. s angl. Minsk: Belarus [in Belarus].

Kosiv M. (1995). Pro dukhovne plebeistvo i ne tilky. Kultura i zhyttia. № 27 [in Ukraine].

Lessing G.E. (1957). Laokoon, ili O granitsakh zhivopisi i poezii. M.: Khudozh. lit-ra [in Russian].

Lichnosti v mire iskusstva: V.Zaklunnaia (1997). Tovarish. №13. S.4.

Lunacharskii A.V. Sobranie sochinenii. Literaturovedenie. Kritika. Estetika: V 8 t. M.: Khudozhestvennaia literatura, 1963-1967. T. 7. Estetika. Literaturnaia kritika. Stat'i, doklady [in Russian].

Liubimov L.D. (1981). Iskusstvo Drevnei Rusi. M.: Prosveshchenie – [in Russian].

Rusanivskyi V.M. (1994). Kultura ukrainskoho narodu. K.: Lybid, 24-41. [in Ukraine].

Russo Zh.-Zh (1911). Emil', ili o vospitanii. SPb [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Мистецький простір: історія та сучасність